Gå til innhold

Når gjestene ikke gir gave..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si det til unger før julaften (altså at jula ikke handler om gaver). 

Anonymkode: 6b8b0...98d

Så det du egentlig prøver å si at ts er en stor (dritt)unge?😂 

Men barn skjønner nok bedre når de blir forklart, men det gjør ikke ts. 

Anonymkode: 165d1...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det du egentlig prøver å si at ts er en stor (dritt)unge?😂 

Men barn skjønner nok bedre når de blir forklart, men det gjør ikke ts. 

Anonymkode: 165d1...e50

Grunnen til at barn «forstår» er at de ikke har utviklet evnen til egne meninger enda.

Anonymkode: 5d689...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da normal skikk og bruk at gjestene gir gaver til brudeparet i et bryllup. Og hvis noen av gjestene har veldig dårlig råd så får de være ærlige om det og heller gi sin gave senere/komme med en liten gave til en liten symbolsk sum. Det er tanken som teller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2018 den 16.10, altflyter skrev:

"Hei. Jeg sitter her og skal skrive takkekort, og jeg må bare beklage, men kortene ble blandet, så jeg aner ikke hva jeg fikk av dere til bryllupet. Kan du hjelpe meg?" Da får du spurt om gaven på en ok måte...

He, he, he, den var fin og slu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

He, he, he, den var fin og slu.

Slu, ja, men det er den beste måten jeg kan komme på å spørre på. Alle andre måter vil være anklagende, eller frekke. Dette er noen som spør fordi de har gjort et hendelig uhell. Det vil også kanskje få dem til å føle seg dumme, noe jeg syntes er helt ok. man kommer ikke tomhendt i et bryllup. Uansett hvordan ting er, så dukker du ikke opp uten gave. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/27/2018 at 4:10 PM, altflyter said:

"Hei. Jeg sitter her og skal skrive takkekort, og jeg må bare beklage, men kortene ble blandet, så jeg aner ikke hva jeg fikk av dere til bryllupet. Kan du hjelpe meg?" Da får du spurt om gaven på en ok måte...

Men hvordan skal brevvekslingen foregå videre?

"Hei, du, det var ikke så rart at du ikke fikk det med deg, for vi ga nemlig ingen gave :) "

"Hei, igjen, hvorfor ikke det? Vi føler oss litt snytt her, vennligst send oss gave"

"Beklager du, men vi synes vårt nærvær var gave nok"

"Det vil jeg på det sterkeste avkrefte. Send gave, ellers går saken til inkasso"

 

Anonymkode: 94749...f6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan skal brevvekslingen foregå videre?

"Hei, du, det var ikke så rart at du ikke fikk det med deg, for vi ga nemlig ingen gave :) "

"Hei, igjen, hvorfor ikke det? Vi føler oss litt snytt her, vennligst send oss gave"

"Beklager du, men vi synes vårt nærvær var gave nok"

"Det vil jeg på det sterkeste avkrefte. Send gave, ellers går saken til inkasso"

 

Anonymkode: 94749...f6f

Det trenger ikke bli noe mer en "Ok. Beklager forstyrrelsen! Håper dere koste dere!" 

Med den meldingen jeg skrev får TS forsikret seg om at det ikke er en gave som har kommet bort eller at det er skjedd en feil. Jeg har aldri hørt om noen som ikke har med gave i bryllup. Det kan faktisk hende gaven har forsvunnet eller at kortet er forvekslet med et annet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, altflyter skrev:

Slu, ja, men det er den beste måten jeg kan komme på å spørre på. Alle andre måter vil være anklagende, eller frekke. Dette er noen som spør fordi de har gjort et hendelig uhell. Det vil også kanskje få dem til å føle seg dumme, noe jeg syntes er helt ok. man kommer ikke tomhendt i et bryllup. Uansett hvordan ting er, så dukker du ikke opp uten gave. 

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt frekt å ikke gi gave! Men jeg hadde nok ikke giddet å konfrontere. Makan til frekkhet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2018 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Men hvordan skal brevvekslingen foregå videre?

"Hei, du, det var ikke så rart at du ikke fikk det med deg, for vi ga nemlig ingen gave :) "

"Hei, igjen, hvorfor ikke det? Vi føler oss litt snytt her, vennligst send oss gave"

"Beklager du, men vi synes vårt nærvær var gave nok"

"Det vil jeg på det sterkeste avkrefte. Send gave, ellers går saken til inkasso"

 

Anonymkode: 94749...f6f

Kan man ikke bare svare "Å, da forstår jeg! Sorry! Kjempefint at dere kunne komme i bryllupet. Vi snakkes 😊".

Anonymkode: e46a5...e54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart å møte opp uten gave ja. Når man er bedt på en middag, kaker og fest. Trenger jo ikke være så veldig dyr gave heller, men mer en oppmerksomhet, ja eller om så en fin hilsen i et kort.  Det samme når man blir bedt i bursdag, da tar man med en gave. Syns jeg da.  Men er bryllupet i et annet land feks, eller hvis noen av gjestene må reise langt, da blir jo gaven at de kommer, med tanke på utgiftene man får med reisen. Så da hadde jeg synes det var greit å ikke få noe ekstra.

Men å spørre etter gaven i ettertid er litt merkelig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.6.2018 den 13.35, Bonusmammaen skrev:

Hvis du skal gå etter etikette fra gammelt vis så er det verste du kan gjøre å vise grådighet å være fornærmende. 

Bryllups etikette er ikke en mal som må følges. 

Hvis ingen har turt å si det til deg før nå så kan jeg like godt si du virker du usedvanlig frekk, bortskjemt og materialistisk.  

Men da er det jo sikkert greit å komme med hvit kjole som gjest i bryllup, eventuelt i grilldress, og ta med seg 3 stk som i utgangspunktet ikke var invitert? Siden man skal drite i etiketten tenkte jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Men da er det jo sikkert greit å komme med hvit kjole som gjest i bryllup, eventuelt i grilldress, og ta med seg 3 stk som i utgangspunktet ikke var invitert? Siden man skal drite i etiketten tenkte jeg... 

Så lenge det er pen-grilldressen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Så lenge det er pen-grilldressen :fnise:

Jeg bare synes det er skikkelig teit å velge bort EN av skikken bare for å fremstille Ts som grisk og jævlig. Det finnes enkelte uskrevne regler. Du dukker ikke opp i bursdag, dåp, konfirmasjon og bryllup uten gave. Du tar ikke med deg en flaske sprit i dåp. Du flørter ikke med bruden i bryllupet. Du kler deg pent og oppfører deg pent. Og så videre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis noen hadde dukket opp til bryllup uten gave så hadde jeg blitt flau på deres vegne.
Det trenger jo ikke alltid å være noe dyrt, men bare symbolsk "i verste fall".

Anonymkode: 27508...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 23.16, AnonymBruker skrev:

eg synes det er ganske frekt å komme til noen sitt bryllup, uten gave. Ikke noe kort,

Det er kanskje frekt, men det er enda frekkere å klage på å ikke ha fått gave.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...