Gå til innhold

Når gjestene ikke gir gave..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden mener du at det bare er vi som mener det er en fest?!

Anonymkode: 5d689...595

Det er verken et godt formål eller noe "nytt". Vi samles for å bekrefte et forhold. Et etablert forhold trenger ikke gaver.

Anonymkode: 25ce3...66d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kommer da ikke i et bryllup uten gave. Da er man rimelig fjern altså. Seriøst...?

Anonymkode: ef3e9...b2e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det frekt?? Det er da ikke gaveplikt i bryllup. 

Vi oppfordret våre gjester til å donere til veldedighet. Jeg syns du er smålig. Kanskje det er din oppførsel som gjør at folk ikke har lyst til å gi deg gave.

Anonymkode: 165d1...e50

Det er da normal folkeskikk. Noe annet er jo rimelig sært og spesielt altså. 

Anonymkode: ef3e9...b2e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv i takkekortet "Takk for gaven vi ikke fikk. Håper dere koste dere."

Eller ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at gaven ikke har kommet på avveie? Kjenner du dem godt?

Jeg ville rett og slett ringt og sagt at det ser ut som om gaven deres har kommet på avveie, slik at de kan forklare hva de ga OM de faktisk har gitt gave. Har de derimot ikke gitt noen gave så er du hyggelig, sier at du bare var redd for at noe hadde forsvunnet og derfor måtte sjekke, og takker for at de kom. :)

Anonymkode: ee9d1...001

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å gi takkekort. 

Anonymkode: e7914...701

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt sikker på at gaven ikke har kommet på avveie? Kjenner du dem godt?

Jeg ville rett og slett ringt og sagt at det ser ut som om gaven deres har kommet på avveie, slik at de kan forklare hva de ga OM de faktisk har gitt gave. Har de derimot ikke gitt noen gave så er du hyggelig, sier at du bare var redd for at noe hadde forsvunnet og derfor måtte sjekke, og takker for at de kom. :)

Anonymkode: ee9d1...001

Men er aldri hyggelig om man etterlyser gave. 

Anonymkode: 25ce3...66d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er aldri hyggelig om man etterlyser gave. 

Anonymkode: 25ce3...66d

Det handler ikke om å etterlyse gaven, det handler om å oppklare det som mest sannsynlig er en misforståelse. Det går an å gjøre dette på en listig måte slik at ingen sitter igjen og føler seg som en dritt. 

Hva taper du på å ta en slik telefon? Ansikt?

Anonymkode: ee9d1...001

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å etterlyse gaven, det handler om å oppklare det som mest sannsynlig er en misforståelse. Det går an å gjøre dette på en listig måte slik at ingen sitter igjen og føler seg som en dritt. 

Hva taper du på å ta en slik telefon? Ansikt?

Anonymkode: ee9d1...001

Så  jeg skal gi en gave for å oppklare en misforståelse? Jeg støtter alltid mine, men aldri på grunn an bryllup

 

Anonymkode: 25ce3...66d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres umusikaksk ut, å ikke ha med gave. Det er veldig rart. Spesielt om folkene ikke generelt er sånne eksentrikkere som på død og liv skal demonstrere hvor eksentriske de er. Det veledighetskortet som ble dratt før her er også tvilsomt. For gjør man det, spørr man jo brudeparet om ønskesak. Noe annet er bare teit. Og nesten alle veldedige organisasjoner har jo svin på skogen. Og hvis du selv er jævlig opptatt av gatehundadopsjon og donerer dit mens brudeparet er opptatt av matsikkerhet eller dyrehelse. Jeg synes det er veldig demonstrativt å ikke innrette seg, jeg. Men det er veldig umusikalsk å etterlyse gave- med mindre du virkelig TROR den er på avveie. Jeg ville også stusset altså. Det er slikt som man snakker om. Det er som å ta telefonen i begravelse, og å vise trusa i minikjole i dåp. 

Anonymkode: db1f7...27b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke takkekort etter et bryllup vi var i for noen år siden. Jeg tenkte det sikkert var en forglemmelse, og litt flaut å etterlyse takkekort. Men, tenk om de tror de ikke har fått gave?? Vi ga en gave, men det kan jo ha skjedd ett eller annet.. Hm!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow for en merkelig respons her, tydeligvis veldig delte meninger her. Jeg er av den oppfatningen at gave gir man i bryllup, akkurat som man gir gave i dåp/navnfest. Er det sånn at disse menneskene som ikke ga gave i vårt bryllup pga økonomi, så anser jeg dem jo som såpass venner at de burde ha sagt det til meg. Feks «takk for invitasjonen, men vi har dessverre veldig dårlig råd nå til å kunne komme i bryllupet ditt med gave», da hadde jo saken vært helt annen. Da hadde jeg jo sagt at kom heller i bryllupet vårt uten gave og kos deg, fordi det er jo nærveret med vennene våre som betyr noe den dagen, ikke gaven. 

Men når gjestene takker ja til invitasjonen, dukker opp uten gave og ikke et kort en gang og later som ingenting, det synes jeg er frekt. Og sånt gjør man ikke.

Anonymkode: e002d...141

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det frekt?? Det er da ikke gaveplikt i bryllup. 

Vi oppfordret våre gjester til å donere til veldedighet. Jeg syns du er smålig. Kanskje det er din oppførsel som gjør at folk ikke har lyst til å gi deg gave.

Anonymkode: 165d1...e50

Min oppførsel? Kan du utdype den litt mer siden du tydeligvis kjenner meg?

Anonymkode: e002d...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør man bare ikke. Noe så griskt og ufint! Ha litt mer klasse en som så

Anonymkode: 14e01...0f3

Klasse? «Dessverre» i arbeiderklassen, og der er man ikke falske og later som ingenting.

Anonymkode: e002d...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man klager ikke til folk for at de ikke har gitt en gave, det er smålig. Fikk du ikke nok gaver?

Det er normalt å gi en gave, men ingen plikt. 

Anonymkode: efed3...7c1

Er det greit å ikke gi gave fordi brudeparet sikkert får nok gaver av de andre? Dårlig gjort ovenfor de andre gjestene å gjemme seg under økonimien dems. Gaven var fra de andre, ikke deg.

Anonymkode: e002d...141

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan konfrotere gjester som ikke har gitt gave til bryllupet? Jeg synes det er ganske frekt å komme til noen sitt bryllup, uten gave. Ikke noe kort, ikke noe «gaven kommer da». Bryllupet var for 3 uker siden...

Anonymkode: e002d...141

Husket du å skrive i invitasjonen at det var gaveplikt? ;) 

De fleste ønsker å samle familie og venner for å ferie en hyggelig anledning sammen med hverandre, ikke for å avkreve folk en gave. 

Anonymkode: 77eb6...1ad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er helt sikker på at gaven kom bort? At den ble blandet med noen andres? Hvem var det som hadde ansvaret for gavebordet? Hvem ryddet inn fra gavebordet? Tenk om kort og eventuelle penger, gavekort ble kastet fordi det hadde ramlet ut? Tenk om kortet kom vekk og gaven ble ført opp på noen andres navn? Tenk om noen andre gjester stjal gaven?

Det er mange muligheter her for misforståelser. 

Er du helt sikker på at de ikke hadde med seg gave, lar du bare vær å sende dem takkekort. Eller takker dem for deltagelsen på deres store dag.

Personlig ville jeg aldri gått på en bryllupsfest uten gave. Jeg ville heller aldri holdt en fest hvor jeg følte jeg måtte få gave for å invitere gjester. Har jeg ikke råd å spandere festen på dem, lar jeg vær å invitere til fest.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min oppførsel? Kan du utdype den litt mer siden du tydeligvis kjenner meg?

Anonymkode: e002d...141

Eh hvis du selv ikke har forstått etter flere svar fra andre i tråden, at det er frekt å konfrontere en person som ikke har gitt gave, sier veldig mye om deg. 

Du må for all del etterlyse gaven og konfrontere denne gjesten. Jeg skulle gjerne vært flue på veggen når det skjer😂 Har du i samme slengen tenkt å ta med deg en torpedo for å være sikker på at du får gaven din?🙄

Anonymkode: 165d1...e50

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh hvis du selv ikke har forstått etter flere svar fra andre i tråden, at det er frekt å konfrontere en person som ikke har gitt gave, sier veldig mye om deg. 

Du må for all del etterlyse gaven og konfrontere denne gjesten. Jeg skulle gjerne vært flue på veggen når det skjer😂 Har du i samme slengen tenkt å ta med deg en torpedo for å være sikker på at du får gaven din?🙄

Anonymkode: 165d1...e50

Så du mener da at jeg skal la være å snakke med denne personen? Tenk om personen har gitt meg gave, men den har kommet bort. Da sitter jo jeg her og tenker mitt om denne personen, mens personen egentlig kanskje har gitt gave. Å konforntere noen er ikke frekt. Er man venner så snakker man sammen, og det trodde jeg denne personen var. Som sagt, hadde ikke personen hatt råd til å gi oss gave så hadde jeg hatt full forstårlse for det. Det er bare dette med å dukke opp, og ikke gi en beskjed om at det ikke ligger noe gave fra de en gang jeg reagerer på.

Anonymkode: e002d...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig og forventet at man har med gave i bryllup. Men om man ikke har det fx pga dårlig råd, kan det umulig være lett å si fra om det på forhånd. 

Å etterlyse en gave i ettertid er grådig og uhøflig. Uansett. Er det venner som man omgås, kommer man i snakk om dette og evt misforståelse oppklares. Det er en utfordring å holde styr på gavebordet, klart noe kan ha blitt blandet, men man etterlyser ikke. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...