Gå til innhold

Når gjestene ikke gir gave..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan konfrotere gjester som ikke har gitt gave til bryllupet? Jeg synes det er ganske frekt å komme til noen sitt bryllup, uten gave. Ikke noe kort, ikke noe «gaven kommer da». Bryllupet var for 3 uker siden...

Anonymkode: e002d...141

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det frekt?? Det er da ikke gaveplikt i bryllup. 

Vi oppfordret våre gjester til å donere til veldedighet. Jeg syns du er smålig. Kanskje det er din oppførsel som gjør at folk ikke har lyst til å gi deg gave.

Anonymkode: 165d1...e50

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør man bare ikke. Noe så griskt og ufint! Ha litt mer klasse en som så

Anonymkode: 14e01...0f3

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klager ikke til folk for at de ikke har gitt en gave, det er smålig. Fikk du ikke nok gaver?

Det er normalt å gi en gave, men ingen plikt. 

Anonymkode: efed3...7c1

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, nå fikk jeg lyst å gå i bryllup/dåp/bursdag uten gave og late som ingenting! 😂😂

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har ekstremt dårlig råd? Eller kanskje tenker at du "har alt"? Og at det er nok at de bare var der for deg. Jeg synes selv denne gavegreia er noe mas. Det er snart ikke noe igjen og gi folk, de har jo alt. Skal i bursdag snart selv til voksen slektning, men aner virkelig ikke hva jeg skal finne på, hun har virkelig ikke mangel på noe! Føler det er litt kjedelig å komme med denne konfekt asken og, for det er liksom "bare for og ha en gave" 😛 når vedkommende ikke er glad i konfekt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt du vet har gaven kommet på avveie. Jeg hadde liknende situasjon i mitt bryllup, men tenkte ikke noe særlig over det. Bare lot det ligge. Helt til svigermor videreformidlet hvorfor giveren ikke hadde fått takkekort. Gaven viste seg å ha blitt tatt med av en lille brukepike på 3 år som syntes de små sølvskjeene var så fine og akkurat riktig til å leke med hjemme.

Anonymkode: bbe00...7e6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven kan ha kommet på avveie, plutselig har den havnet sammen med en annen gave for eksempel. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt sært å dukke opp i bryllup uten noen gave eller engang et kort, selvfølgelig litt avhengig av situasjonen, men det er i absolutt alle tilfeller uendelig mye særere igjen å skulle "konfrontere dem med det".

Anonymkode: 0b6d3...148

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan konfrotere gjester som ikke har gitt gave til bryllupet? Jeg synes det er ganske frekt å komme til noen sitt bryllup, uten gave. Ikke noe kort, ikke noe «gaven kommer da». Bryllupet var for 3 uker siden...

Anonymkode: e002d...141

Var det derfor du hadde bryllup, for å få gaver, eller for å gifte seg? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne lett ha gjort det. Gir heller gave når det trengs.

Anonymkode: 25ce3...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kunne lett ha gjort det. Gir heller gave når det trengs.

Anonymkode: 25ce3...66d

For å være ærlig så har jeg gjort det.

Anonymkode: 25ce3...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det frekt?? Det er da ikke gaveplikt i bryllup. 

Vi oppfordret våre gjester til å donere til veldedighet. Jeg syns du er smålig. Kanskje det er din oppførsel som gjør at folk ikke har lyst til å gi deg gave.

Anonymkode: 165d1...e50

Selvfølgelig er det gaveplikt i er bryllup med mindre det er spesifisert at paret ikke ønsker gave. Har man dårlig råd gir man en symbolsk gave, men å komme tomhendt er særdeles usmakelig. 

Anonymkode: 5d689...595

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det gaveplikt i er bryllup med mindre det er spesifisert at paret ikke ønsker gave. Har man dårlig råd gir man en symbolsk gave, men å komme tomhendt er særdeles usmakelig. 

Anonymkode: 5d689...595

Har paret råd til å holde en slik fest, så har de råd til å gå uten gaver. Det er tross alt bare dere som mener dette er en fest.

Anonymkode: 25ce3...66d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har paret råd til å holde en slik fest, så har de råd til å gå uten gaver. Det er tross alt bare dere som mener dette er en fest.

Anonymkode: 25ce3...66d

Hva i all verden mener du at det bare er vi som mener det er en fest?!

Anonymkode: 5d689...595

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det gaveplikt i er bryllup med mindre det er spesifisert at paret ikke ønsker gave. Har man dårlig råd gir man en symbolsk gave, men å komme tomhendt er særdeles usmakelig. 

Anonymkode: 5d689...595

Da vil jeg heller droppet gaven enn å få en gave jeg ikke har bruk for. 

Og jeg som trodde at man arrangerer bryllupsfest for å gifte seg og ikke få gave🙄

 

Anonymkode: 165d1...e50

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...