Gå til innhold

Er det viktig for deg å ha "rett" når du har diskutert  eller å "ha siste ordet" i en debatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det holder som regel at jeg vet hva som er rett selv. Av og til tenker jeg kanskje "stakkars han som ikke forstår enkel logikk", men som regel gidder jeg ikke bruke så mye mer energi :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Martin13 said:

Nei, det holder som regel at jeg vet hva som er rett selv. Av og til tenker jeg kanskje "stakkars han som ikke forstår enkel logikk", men som regel gidder jeg ikke bruke så mye mer energi :P

Hilsen aboslutt alle på kg da alle mener egen logikk er bedre enn andres og har urokkelig tro på at det er en selv som har rett. Akkurat slik både muslimer og kristne har en urokkelig tro på at det er akkurat dem selv som har fasiten

Anonymkode: 0fca4...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You know you're an adult, when you can be right without proving someone else wrong!  

Anonymkode: 1d05d...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Er det viktig for deg å ha "rett" når du har diskutert  eller å "ha siste ordet" i en debatt?
Er det såpass viktig at du setter himmel og jord i bevegelse for å fremskaffe opplysninger som viser at "du hadde rett"?
 

Anonymkode: e5219...7cc

Næh. 

Jeg ser på det som stagnasjon. 

Hvis du gidder det der har du allerede tapt.

Hvis vi snakker substans er det noe jeg kan respektere. Da kan jeg lære noe.  

Anonymkode: 3800c...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessuten aldri vært slik, nettopp fordi jeg ønsket å lære noe. Hvem gidder å ha konkurranser som ikke har noen verdi. Det er jo bare slikt folk på bakkeplan liker. De som digger bakkeplan. Der man har sjanse til å vinne noe uten å vinne noe. 

Anonymkode: 3800c...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

Næh. 

Jeg ser på det som stagnasjon. 

Hvis du gidder det der har du allerede tapt.

Hvis vi snakker substans er det noe jeg kan respektere. Da kan jeg lære noe.  

Anonymkode: 3800c...1b4

 

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har dessuten aldri vært slik, nettopp fordi jeg ønsket å lære noe. Hvem gidder å ha konkurranser som ikke har noen verdi. Det er jo bare slikt folk på bakkeplan liker. De som digger bakkeplan. Der man har sjanse til å vinne noe uten å vinne noe. 

Anonymkode: 3800c...1b4

 

21 hours ago, exictence said:

nei, bedre om jeg lærer noe nytt

dere lærer nye ting på kg???

Anonymkode: 0fca4...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for meg i en diskusjon er å lære noe. Å prøve meninger og å bryne meg. Blir det til en konkurranse om å ha rett, og den andre ikke gir seg selv om jeg vet at jeg har rett, lar jeg idioten være. Folk som er mest opptatt av å vinne, selv om de skjønner de tar feil, anser jeg som trangsynte. De gidder jeg ikke å bruke tid på.

Anonymkode: 1507e...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

dere lærer nye ting på kg???

Anonymkode: 0fca4...c3f

ja

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, exictence said:

ja

Dette er litt overraskende. Hva har du lært? Jeg føler at det jeg har lært er at mennesker er større idioter enn jeg trodde og at jeg må skrive i enkle setninger for at folk skal gidde lese det jeg skriver. Om jeg skriver mye mer nå så vil de aller fleste falle av lasset

Anonymkode: 0fca4...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er litt overraskende. Hva har du lært? Jeg føler at det jeg har lært er at mennesker er større idioter enn jeg trodde og at jeg må skrive i enkle setninger for at folk skal gidde lese det jeg skriver. Om jeg skriver mye mer nå så vil de aller fleste falle av lasset

Anonymkode: 0fca4...c3f

Synes man lærer mye om hvordan vi som forskjellige mennesker tenker og handler, hvordan vi tolker ting og ser ting på forskjellige måter. Om ulike relasjoner og situasjoner vi lever i. Har alltid synes det har vært interessant med ulike typer mennesker, og høre ulike syn på tingene.

Har ikke opplevd at man nødvendigvis må skrive veldig enkle setninger, men det er selvsagt enkle korte setninger som er mer lettlest, og derfor tiltrekker det gjerne oppmerksomheten, i forhold til lange tunge setninger som man lettere hopper over. Det er helt vanlig og naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...