Gå til innhold

Er det viktig for deg å ha "rett" når du har diskutert  eller å "ha siste ordet" i en debatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det viktig for deg å ha "rett" når du har diskutert  eller å "ha siste ordet" i en debatt?
Er det såpass viktig at du setter himmel og jord i bevegelse for å fremskaffe opplysninger som viser at "du hadde rett"?
 

Anonymkode: e5219...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og gjerne oppretter flere tråder for å få framskaffet disse opplysningene? :grinele:

Anonymkode: e5219...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på små ting som ett enkelt googlesøk med letthet ville gitt svaret på.

Anonymkode: e5219...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er viktigere at det jeg formidler blir forstått/budskapet blir oppfattet korrekt. Om det er rett eller ei, om de er enig eller ei - spiller egentlig ikke noen særlig rolle. Tar jo som regel alltid høyde for at jeg kan ha oversett eller misoppfattet noe.

I bunn og grunn - er mer opptatt av å se det reelle bildet slik det er. Jeg er en evig fan av sannheten.

Viss jeg opplever at de ikke forstår det jeg sier, så gir jeg meg virkelig ikke. Vil ikke gå rundt og være misforstått. Det liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/26/2018 at 9:35 PM, Mass said:

 

Viss jeg opplever at de ikke forstår det jeg sier, så gir jeg meg virkelig ikke. Vil ikke gå rundt og være misforstått. Det liker jeg ikke.

Samme her. 

Anonymkode: fa53d...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg får igjennom poenget mitt så bryr jeg meg egentlig ikke :fnise:

Endret av Oddy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg vet at jeg har rett er det viktig for meg at folk forstår at det jeg sier er rett, men det er ofte av praktiske årsaker, da. Om svaret er så lett at det bare kan googles så gjør jeg det og viser det til den jeg diskuterer med, så er vi ferdige. 

Anonymkode: 47944...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt mitt ståsted så er det helt innafor at andre mener noe annet. Ja til og med at den diskusjonen er med begynner med å være nedladen og bruke hersketeknikker. Synes litt synd på de som må rakke ned for å selv føle seg bra nok. Og ta feil plager meg ikke stort det heller. Og er flink til å jatte med, av den enkle grunn at idioter vil aldri ta til seg noe, og har jeg prøvd å få de til å se andre sider enn sin egen, ja så prøver jeg ikke på flere saker. Gidder ikke kaste bort min tid og mitt humør på folk som ikke kan reflektere.

Anonymkode: b66df...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Prøver å være bevisst på det og holde igjen, men kjenner det bobler i meg når jeg ikke blir hørt. Enda verre er det når jeg innser at jeg har misforstått eller tatt feil. 

Anonymkode: e60fa...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som MÅ ha rett til en hver pris og ikke klarer å sette seg inn i andre vinklinger av en sak er mindre smarte. Tror mange kompenserer med å late som for å dekke over blant annet sin egen dårlige selvtilitt eller andre ting. Har en venninne med narsissistiske trekk og skal love at hun tar aldri feil! Innerst inne det er en usikker sjel. Livredd for å oppleves dum og mindre kunnskapsrik. Hun bruker mye hersketeknikker for å få andre ut av banen i en diskusjon. 

Anonymkode: 4b884...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke viktig i det hele tatt. Bare jeg får sagt hva jeg mener og sagt imot de som er helt på jordet er jeg fornøyd. De som holder ut i det uendelige, repeterer argumentene sine for å liksom trasse dem inn i hodet på folk og ikke viser noen vilje til å forstå andres argumenter virker ikke helt gode, synes jeg. De må slite med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Selvfølgelig er det viktig for meg å ha rett. Så lenge det finnes et smutthull igjen i diskusjonen for meg å dytte inn det som allerede er min oppfatning av saken, vil jeg forsøke å finne det. Mest for sportens sin skyld, egentlig. Det er ikke sånn at jeg egentlig går rundt og tror jeg vet ting, men føler meg allikevel rimelig trygg på at jeg er en god demagog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg kjenner faktisk noen tullinger som dikter opp forskning for å prøve å vinne diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Maruwan said:

Selvfølgelig er det viktig for meg å ha rett. Så lenge det finnes et smutthull igjen i diskusjonen for meg å dytte inn det som allerede er min oppfatning av saken, vil jeg forsøke å finne det. Mest for sportens sin skyld, egentlig. Det er ikke sånn at jeg egentlig går rundt og tror jeg vet ting, men føler meg allikevel rimelig trygg på at jeg er en god demagog.

Er det en ting som er sikkert så er det at ens eget selvbilde alltid stemmer med hva andre tenker om en. 

Anonymkode: fa53d...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det en ting som er sikkert så er det at ens eget selvbilde alltid stemmer med hva andre tenker om en. 

Anonymkode: fa53d...84f

Det du sier der er så åpenbart feil at jeg kan ikke konkludere med noe annet enn at du prøver å være sarkastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maruwan said:

Det du sier der er så åpenbart feil at jeg kan ikke konkludere med noe annet enn at du prøver å være sarkastisk.

:tommelopp:

Anonymkode: fa53d...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HerrBæsjerumpehull
2 minutter siden, AnonymBruker said:

:tommelopp:

Anonymkode: fa53d...84f

Du er dum, dummedum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Herr Heftig said:

Jeg kjenner faktisk noen tullinger som dikter opp forskning for å prøve å vinne diskusjoner.

Tror det er mange av de tullingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er h*n i gang igjen (i en annen tråd enn denne):skratte:

Anonymkode: e5219...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kg er jo underholdningen å ha rett. I virkeligheten bruker jeg ikke diskutere noe særlig egentlig. Blir vel mest snakk om vær og vind når jeg er sammen med andre mennesker. Bortsett fra kjæresten da, men når vi snakker sammen handler det mer om å finne ut av noe sammen, heller enn å diskutere. 

Anonymkode: 0fca4...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...