Gå til innhold

Hva er deres tro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er vokst opp som muslim. Det var en tid hvor jeg trodde på Gud og alt historier om det. Men vet ikke hvordan jeg slutta å to på det

men nå føler jeg meg så usikker på religionene min. Noen ganger føles det som tull, at alt er bare historier diktet opp:

jeg tørr ikke å fortelle mine foreldre eller kjæresten min om deg fordi dem er muslimer og tror veldig på religionen.

vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre? Vil ikke leve som en fake muslim helleer

Anonymkode: 5a592...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke kalle meg selv for ateist fordi jeg tror på liv etter døden, men ellers ingenting annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis dine foreldre virkelig elsker deg, vil de akseptere deg for den du er- muslim eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare diktet opp, og du har blitt opplært til å tro på akkurat det du tror fordi det var det de som erobret landet du opprinnelig kommer fra trodde. Norge er kristent fordi det var det de som erobret Norge trodde var den eneste sannhet, og før det trodde vi Tor og Odin var den eneste sannhet. Det er helt tilfeldig hvilken religion noen tror på, og alle tror de har den eneste sannhet. Hvis det fantes en (god) gud hadde han stukket innom og klart opp i misforståelsene, i stedet for å la millioner av mennesker dø i religionskriger.

Anonymkode: 3477a...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion ER oppdiktet. Alt beviset ligger der. Religon er bare en måte å få kontroll på befolkningen på, og for å få en til å tro på akkurat det en vil en skal tro på. Når en blir hjernevasket med religion fra en er små, så er det vanskelig for en å komme seg ut av det, da en hverken lærer alternative måter å tenke på, grunnet den absolutte kontroll som religion utøver mot en person.

F.eks så er Jesus ikke annet enn vår egen Sol. Kristendommen handler om soldyrking. Alle de 3 hovedreligionene vi har i dag, kristendommen, jødedommen og islam, stammer fra hinduismen, og våre 3 hovedreligioner har tatt biter fra fortellinger i hinduismen og blandet dette med noen av kristendom\jødedom\islam-skrivernes egne fortellinger.

Dem som skrev disse religionene, er de samme som styrer universiteter i dag, og som bestemmer hva og hvor mye vi skal lære av informasjon. Universiteter og skolesystemet erstatter, kan vi si, religion, og er den nye måten å fortelle historier, usanne eller sanne. Det er en nye form for kontroll. Vi blir holdt for narr.

Jeg sier ikke at en ikke skal ta seg utdanning, men jeg sier at enhver må tenke selv og vurdere hva som er riktig informasjon utifra egne observasjoner. Tar man for gitt, at det er riktig det en blir fortalt, så gir man kontroll til andre og mister den selv. Vær kritisk, og stol på en selv. Bruk fornuft. Det samme gjelder religion, bruk fornuft og vær kritisk.

Vi kan være sikker på at de hemmelige ordnene på den tiden, når kristendommen\jødedommen og islam ble skrevet, at dem tok seg god tid og at dem var smarte. Alle fortelingene i våre religioner har blitt gjort så kryptisk, og skrevet så godt, at folk har slukt det som har blitt skrevet, uten å tro noe annet. Islam er jeg sikker på at ble skrevet med hjelp både fra paven på den tiden når islam ble utformet. Alle religioner er ment å holde befolkningen i mørke, nettopp for at vi ikke skal utvikle oss naturlig, men havne i den samme takegangen og utviklingsstadie, generasjon etter generasjon. Religion er et fengsel.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har troen på at vi skal klare oss tross alt, at jo mer opplyste vi blir, jo bedre vil vi gjøre det for alle på denne planeten. Tror ikke på en gud, men tror vi alle har det i oss å strekke oss litt lengre for at andre skal få det bedre.

Anonymkode: da0ad...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er katolikk:)

Anonymkode: ae314...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 16.46, AnonymBruker skrev:

Hei!

jeg er vokst opp som muslim. Det var en tid hvor jeg trodde på Gud og alt historier om det. Men vet ikke hvordan jeg slutta å to på det

men nå føler jeg meg så usikker på religionene min. Noen ganger føles det som tull, at alt er bare historier diktet opp:

jeg tørr ikke å fortelle mine foreldre eller kjæresten min om deg fordi dem er muslimer og tror veldig på religionen.

vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre? Vil ikke leve som en fake muslim helleer

Anonymkode: 5a592...be7

Så du skjønte til slutt at en kvinne er samme som slave i islam, bra. Håper ikke kjæresten din blir voldelig hvis han finner ut. Finnes utlendinger som ikke er muslimer også, du burde dumpe kjæresten din og finne deg en som har litt hjerne. Enten kan du gå resten av det eneste livet du har som en sau eller så kan du utforske livets mange gleder.

Anonymkode: 4239c...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...