Gå til innhold

Erfaring med kjøpestopp og minimalisme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg har regelen om at jeg aldri kjøper noe ved første øyekast. Jeg venter tre dager, og ser om jeg fortsatt husker tingen. Stort sett glemmer jeg det. Sparer mye penger på det. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg har regelen om at jeg aldri kjøper noe ved første øyekast. Jeg venter tre dager, og ser om jeg fortsatt husker tingen. Stort sett glemmer jeg det. Sparer mye penger på det. 

Ja gjort det jeg også men da er den tingen jeg skal ha borte fra butikken. Det har skjedd så mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Filicia skrev:

Ja gjort det jeg også men da er den tingen jeg skal ha borte fra butikken. Det har skjedd så mange ganger.

Her også 😄. Derfor har jeg en regel for bruktbutikker, en for småbutikker og en for kjedebutikker. Bruktbutikker og småbutikker går oftere tom for enkeltvarer og da må jeg bestemme meg der og da om tingen er noe jeg må ha. I kjedebutikker er det som regel mulig å anskaffe tingen selv etter noen uker og måneder.

Bomkjøp forsøker jeg å selge videre på finn eller lignende steder for å minimere det økonomiske tapet.

Anonymkode: a51d2...8e2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her også 😄. Derfor har jeg en regel for bruktbutikker, en for småbutikker og en for kjedebutikker. Bruktbutikker og småbutikker går oftere tom for enkeltvarer og da må jeg bestemme meg der og da om tingen er noe jeg må ha. I kjedebutikker er det som regel mulig å anskaffe tingen selv etter noen uker og måneder.

Bomkjøp forsøker jeg å selge videre på finn eller lignende steder for å minimere det økonomiske tapet.

Anonymkode: a51d2...8e2

Og tar jeg med kvitteringer får jeg ofte levert tilbake gjenstander og få penger tilbake.

Anonymkode: a51d2...8e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg synes det er mye bedre å ha få ting enn masse, merker det spesielt når jeg flytter.. vil du virkelig bruke energi på å rydde og vedlikeholde ting som ikke er nødvendig eller som du setter pris på? Det blir mindre rot når man har færre ting og man setter kanskje mer pris på de få tingene man har. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...