Gå til innhold

Gir snart opp håpet om å finne kjærligheten ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.7.2018 den 5.19, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe feil med deg. Det er noe feil med holdningen til mennene i vår tid. De er flasket opp av en gjeng foreldre som har feilet fullstendig med å stille beinharde krav til døtrene og ca null til sine sønner, der resultatet er at vi har en generasjon av menn som har absolutt null ryggrad, ikke kan noe som helst og som ikke tåler noe som helst. 

Kvinner som er i forhold med disse mennene, har det ikke noe bedre enn deg. De slites med ansvar for full jobb, barn og hjem, i tillegg til at de har en ekkel voksen grinunge i sofaen sin som ikke bidrar med en skit, men krever at konemor skal holde seg fit og sexy på toppen av alt annet, mens han slakker rundt med kompiser og fantaserer om tiden da han var singel. 

Anonymkode: 321dd...915

Takk for støtten. Nå ble jeg nettopp skuffet igjen, og nå tenker jeg at det må være noe galt med meg 😢 

Begynner virkelig å tro at jeg ikke fortjener kjærlighet og en å dele livet sammen med. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten oppdatering ... 

Etter å ha tatt motet til meg sa jeg ja til å gå på date med en mann som virket veldig hyggelig, gode verdier og ønsker de samme tingene som meg selv. Godt utgangspunkt tenkte jeg. Vi var ute tidligere i uken.

Vi hadde en kjempe kjekk date. Ingen pinlige stillhet, masse felles interesser å prate om og kjemien virket veldig bra fra mitt ståsted. Lo masse og ting var avslappet. Nå fikk jeg melding om at han ikke er interessert i å fortsette å treffes. 

Hva gjør jeg galt? 😢 Noen som kan komme med noen råd? Nå er jeg skikkelig nedfor. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtten. Nå ble jeg nettopp skuffet igjen, og nå tenker jeg at det må være noe galt med meg 😢 

Begynner virkelig å tro at jeg ikke fortjener kjærlighet og en å dele livet sammen med. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Har det akkurat sånn som deg 😭 

Anonymkode: 27eee...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er jo bare ute etter sex, og ettersom vi lever i en hyperseksualisert samfunn kan de idag lett skaffe seg sex uten forpliktelser.

Forhold blir nokk noe vi ser mindre til som årene går. 😕

Anonymkode: f4b78...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten oppdatering ... 

Etter å ha tatt motet til meg sa jeg ja til å gå på date med en mann som virket veldig hyggelig, gode verdier og ønsker de samme tingene som meg selv. Godt utgangspunkt tenkte jeg. Vi var ute tidligere i uken.

Vi hadde en kjempe kjekk date. Ingen pinlige stillhet, masse felles interesser å prate om og kjemien virket veldig bra fra mitt ståsted. Lo masse og ting var avslappet. Nå fikk jeg melding om at han ikke er interessert i å fortsette å treffes. 

Hva gjør jeg galt? 😢 Noen som kan komme med noen råd? Nå er jeg skikkelig nedfor. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Har opplevd dette mye selv. Skjer det hele tiden at det ikke er gjensidig ? At bare ene parten vil? Bare du eller han ? 

Anonymkode: 27eee...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det akkurat sånn som deg 😭 

Anonymkode: 27eee...aee

Huff 😢 

Jeg føler sånn med deg og vet hvordan du har det. Uheldigvis. 

Prøver du å være aktiv på datingen eller har du resignert? 

Ts

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er jo bare ute etter sex, og ettersom vi lever i en hyperseksualisert samfunn kan de idag lett skaffe seg sex uten forpliktelser.

Forhold blir nokk noe vi ser mindre til som årene går. 😕

Anonymkode: f4b78...7b1

Det er mulig du er inne på noe. Allikevel ser jeg jo folk som etablerer seg overalt rundt meg og i samfunnet ellers. Da lurer jeg på hvorfor jeg ikke klarer det samme? Kravene mine er på ingen måte høye. 

Ts

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd dette mye selv. Skjer det hele tiden at det ikke er gjensidig ? At bare ene parten vil? Bare du eller han ? 

Anonymkode: 27eee...aee

Så kjipt 😔 Føler med deg. Er du aktiv med dating? 

Jeg har vært på fire dater nå i år; tre av dem sa at de ikke var videre interessert. Han siste hørte jeg aldri noe fra igjen, så det tolker jeg som om han heller ikke var interessert. Så i grunn var det alle fire.

Jeg kunne tenkt meg å fortsette å treffe to av dem. To av dem følte jeg ikke noe videre interesse for selv. Særlig han jeg møtte nå kunne jeg tenkt meg å date. Men, nå blir jo ikke det 😢

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så kjipt 😔 Føler med deg. Er du aktiv med dating? 

Jeg har vært på fire dater nå i år; tre av dem sa at de ikke var videre interessert. Han siste hørte jeg aldri noe fra igjen, så det tolker jeg som om han heller ikke var interessert. Så i grunn var det alle fire.

Jeg kunne tenkt meg å fortsette å treffe to av dem. To av dem følte jeg ikke noe videre interesse for selv. Særlig han jeg møtte nå kunne jeg tenkt meg å date. Men, nå blir jo ikke det 😢

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Ja har vært veldig aktiv i et år og vært på en del pluss snakket med en del. Har jo draget, men får aldri til den langvarige og dype båndet. Blir ikke sammen med noen som ikke elsker meg ordentlig. Har møtt sikkert 15 stk eller noe. Der jeg følte sterk kjemi med tre av de. Han ene var ustabil, så jeg måtte kutte, han andre ljugde til meg og utnyttet meg, han tredje sa han var interessert osv, men var veldig kald og vanskelig... møtte en forrige helg ellernoe, men han maste og var krevende og forventer liksom alt på engang, liker at ting utvikler seg og at man blir trygg og kjent med hverandre først. Snakket lenge med en på min egen alder, hadde ting til felles osv, men han var drittsekk og skrev nedlatende til meg, oversjalu fyr dessverre, så ble aldri noe møte. Ellers har jeg egentlig truffet en som jeg liker og vi har kjent hverandre en stund pluss at jeg har møtt sønnen hans osv, er litt følelser der for meg, men ikke han 😢

Anonymkode: 27eee...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja har vært veldig aktiv i et år og vært på en del pluss snakket med en del. Har jo draget, men får aldri til den langvarige og dype båndet. Blir ikke sammen med noen som ikke elsker meg ordentlig. Har møtt sikkert 15 stk eller noe. Der jeg følte sterk kjemi med tre av de. Han ene var ustabil, så jeg måtte kutte, han andre ljugde til meg og utnyttet meg, han tredje sa han var interessert osv, men var veldig kald og vanskelig... møtte en forrige helg ellernoe, men han maste og var krevende og forventer liksom alt på engang, liker at ting utvikler seg og at man blir trygg og kjent med hverandre først. Snakket lenge med en på min egen alder, hadde ting til felles osv, men han var drittsekk og skrev nedlatende til meg, oversjalu fyr dessverre, så ble aldri noe møte. Ellers har jeg egentlig truffet en som jeg liker og vi har kjent hverandre en stund pluss at jeg har møtt sønnen hans osv, er litt følelser der for meg, men ikke han 😢

Anonymkode: 27eee...aee

Skjønner 😔

Er absolutt ikke vært å bruke tiden på de mennene som ikke behandler deg bra eller forventer at alt skal skje på dagen. Ting må jo utvikle seg naturlig; det tenker jeg også. Dating nå for tiden virker utrolig krevende, og vanskelig å forstå seg på folk. Jeg har datet lite i 20 årene, da jeg har vært i 3 lange forhold siden jeg var 19. Så dating har endret seg betraktelig siden jeg datet sist.

Trist å høre at du har utviklet følelser, mens han henger litt etter. Men, du har jo møtt sønnen hans. Da har han vel følelser tenker jeg? 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Det er mulig det er verpesyken din som skremmer dem vekk. I så fall kan det være lurt å gå for menn som er vesentlig eldre enn deg selv, som også føler de begynner å få dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre de, lage en statistikk og se hvor du ´´feiler´´? Du skal jo uansett ikke se de igjen.
Hva sier intuisjonen din, om du legger bort følelser og prøver å tenke logisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Det er mulig det er verpesyken din som skremmer dem vekk. I så fall kan det være lurt å gå for menn som er vesentlig eldre enn deg selv, som også føler de begynner å få dårlig tid.

Jeg forsøker å lete etter menn som ønsker det samme som meg selv. Da har jeg som utgangpunkt at de har vært ærlige. Ei heller ønsker jeg å være noen sin nødløsning pga at de føler at de har dårlig tid. Jeg er ærlig om at jeg ønsker familie i fremtiden, ja, men jeg mener ikke at det skal skje neste måned. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg forsøker å lete etter menn som ønsker det samme som meg selv. Da har jeg som utgangpunkt at de har vært ærlige. Ei heller ønsker jeg å være noen sin nødløsning pga at de føler at de har dårlig tid. Jeg er ærlig om at jeg ønsker familie i fremtiden, ja, men jeg mener ikke at det skal skje neste måned. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Du er 33, så det låter allerede som en 3-årsplan når du sier du ønsker deg familie i fremtiden. Hvis det er fokuset ditt, er det en viss fare for at datene dine allerede føler seg som din nødløsning. Menn på din alder har bedre tid enn hva du har, selv om de på sikt ønsker det samme. Det er derfor det kan være lurt for deg å gå opp 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Skilpadden skrev:

Hva med å spørre de, lage en statistikk og se hvor du ´´feiler´´? Du skal jo uansett ikke se de igjen.
Hva sier intuisjonen din, om du legger bort følelser og prøver å tenke logisk?

Takk for godt svar. 

Jeg har ikke spurt frem til nå, men kommer til å begynne å spørre om det. 

Hvis jeg skal tenke logisk over det kan det være; 

1) Samtalene har dreid seg mye om jobb og "overfladiske ting", som eks hva man skal i helgen, ferie planer, familie, interesser osv. Jeg har prøvd å holde meg til "trygge" samtale emner, men gjerne her jeg trår feil? Da har jeg gjerne fremstilt meg som lite flørtende og samtalen blir mer vennskapelig sett fra en manns synspunkt?

2) Hvor vi har møttes 

På alle de siste datene har vi endt opp med å gå tur. Da har det gjerne vært vanskelig med små flørting og mer nærhet. I tillegg går man kanskje ikke i de dypeste samtalene når man går tur? Slike samtaler har man gjerne i en annen setting? Eks over ett glass vin, øl? 

Kommer kanskje på mer når jeg tenker meg om videre. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt han siste du datet om hva som gikk galt. Mest sannsynlig vil han skylde på kjemi, men det er mulig du får et ærlig svar også. Bare ikke spør på en konfronterende måte slik at han kommer i forsvarsposisjon. 

Anonymkode: af915...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Du er 33, så det låter allerede som en 3-årsplan når du sier du ønsker deg familie i fremtiden. Hvis det er fokuset ditt, er det en viss fare for at datene dine allerede føler seg som din nødløsning. Menn på din alder har bedre tid enn hva du har, selv om de på sikt ønsker det samme. Det er derfor det kan være lurt for deg å gå opp 10 år.

Fokuset mitt på en date har absolutt ikke vært å snakke oss gjennom fremtidsplaner. Jeg har vært ærlig om det i forkant når det temaet har kommet opp. Jeg må jo også være ærlig; ellers ryker jo et forhold før eller senere uansett. Men, jeg har aldri sagt at det og det må skje innen den og den tiden. Allikevel, som du sier så er det nok dét menn på min alder automatisk tenker når de hører hva jeg ønsker for fremtiden. Ingen av de jeg har datet har jeg sett på som en nødløsning. Jeg har i forkant vært oppriktig interessert. 

Når det er sagt; du har noe gode poeng. Beklager hvis jeg var litt "skarp" i det forrige svaret. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville spurt han siste du datet om hva som gikk galt. Mest sannsynlig vil han skylde på kjemi, men det er mulig du får et ærlig svar også. Bare ikke spør på en konfronterende måte slik at han kommer i forsvarsposisjon. 

Anonymkode: af915...772

En av de fire har skylt på kjemi. En annen skrev at han, sitat "jeg synes dating er vanskelig". Han tredje hørte jeg aldri noe fra, så ingen forklaring der. Fra han i dag kom det at jeg var "ei toppers dame, han hadde det veldig gøy med meg men at det stopper der". 

Da vet jeg liksom ikke om jeg trenger mer forklaring? Eller hva synes du etter hva jeg skrev nå?

Ts 

 

Anonymkode: 1a500...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for godt svar. 

Jeg har ikke spurt frem til nå, men kommer til å begynne å spørre om det. 

Hvis jeg skal tenke logisk over det kan det være; 

1) Samtalene har dreid seg mye om jobb og "overfladiske ting", som eks hva man skal i helgen, ferie planer, familie, interesser osv. Jeg har prøvd å holde meg til "trygge" samtale emner, men gjerne her jeg trår feil? Da har jeg gjerne fremstilt meg som lite flørtende og samtalen blir mer vennskapelig sett fra en manns synspunkt?

2) Hvor vi har møttes 

På alle de siste datene har vi endt opp med å gå tur. Da har det gjerne vært vanskelig med små flørting og mer nærhet. I tillegg går man kanskje ikke i de dypeste samtalene når man går tur? Slike samtaler har man gjerne i en annen setting? Eks over ett glass vin, øl? 

Kommer kanskje på mer når jeg tenker meg om videre. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Jeg hadde begynt med å spørre de jeg allerde har vært på date med, slik at du er rustet til neste gang. 

Det kan jo hende at du bare har vært uheldig med å finne folk som du ikke passer med. Ikke nødvendigvis deg det er noe galt med. 

Det er virkelig utrolig vanskelig å si noe utifra så lite informasjon. Det er jo kjempe bra aktivitet å gå turer. Leste i et sted at dater hvor en er i bevegelse mot noe, får som oftest en oppfølgingsdate. Men da hadde jeg kanskje prøvd meg på gåturer i byen (nå vet jeg ikke hvor dere bor), eller om det er i skogen, så en liten piknikk hvor dere kan sitte og drikke alkohol/brus og bable om livet. Jeg mener at du ikke bør være redd for å spørre mer om enn bare overfladiske ting. Er du dårlig på smalltalk? Blir det kleine stillheter? 

For akkurat det kan du jobbe med! Smalltalk er som en hvilkensomhelst aktivitet det går an å øve seg til. Det er bare å plukke opp småting ved det vedkommende sier, også bygge på en samtale på det. Eller bare kom med de spontane tankene du har. Det er bedre at du er rar og interessant, enn at du er kjedelig og snakker om banale ting (Sier ikke at DU er kjedelig, eller at det er den eneste måten å være på). Men når du sliter med å få en 2. date, hadde jeg forandret på noe. 

Hvordan er selvtilliten din? Og hvordan viser du det?
Hvordan kler du deg? Har du selvironi? Spøker du en del? 

Dette ble et rotete svar. Men prøver bare å få et inntrykk av deg som person :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Fokuset mitt på en date har absolutt ikke vært å snakke oss gjennom fremtidsplaner. Jeg har vært ærlig om det i forkant når det temaet har kommet opp. Jeg må jo også være ærlig; ellers ryker jo et forhold før eller senere uansett. Men, jeg har aldri sagt at det og det må skje innen den og den tiden. Allikevel, som du sier så er det nok dét menn på min alder automatisk tenker når de hører hva jeg ønsker for fremtiden. Ingen av de jeg har datet har jeg sett på som en nødløsning. Jeg har i forkant vært oppriktig interessert. 

Når det er sagt; du har noe gode poeng. Beklager hvis jeg var litt "skarp" i det forrige svaret. 

Ts 

Anonymkode: 1a500...15b

Nå brukte jeg vel ordet "verpesyke" litt på pur f også, så da er vi bare skuls. 

En annen ting: Kanskje det kan være en idé å begrense utvalget ditt mer. Du sier du ikke har mange krav, men det er ikke nødvendigvis en bra ting. Du bør ha en del krav, f.eks. når det gjelder interesser og den slags, spesifikke krav. Hvis du bare ser etter en fyr som er snill og grei, ønsker barn, har god hygiene og livet sitt på stell, gjør du deg selv til en kamelon som bare prøver å passe inn, og da kan du fort fremstå som kjedelig. Hva er f.eks. viktig for deg at dere kan gjøre sammen av morsomme ting? Kanskje noe litt utenom det vanlige, til og med? Har du et eller annet du er blodfan av, og kan snakke om i timesvis? Hvis dere har sånne litt mer spesifikke ting til felles, kan det også være med på å skape "kjemi". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...