Gå til innhold

Norwegian har flyttet oss - er dette virkelig lov???


Lycka

Anbefalte innlegg

1 time siden, Christiane_W skrev:

Det negative med 35 A-C er to ting i følge SeatGuru: Det er bakerste rad og dermed er det en "vegg" bak setene som gjør at det er begrenset hvor langt bak dere kan legge setene og det er toaletter bak der, så det kan være til irritasjon. Om du tror at det ikke vil irritere deg kan du jo vurdere å flytte til et av setene på rad 35 om du vil sitte sammen med de to andre, om det er ledig.

https://www.seatguru.com/airlines/Norwegian_Air_Shuttle/Norwegian_Air_Shuttle_Boeing_787-8.php

Personlig har jeg valgt seter bakerst i økonomiklasse på flighter med A380 med Lufthansa og B777 med Emirates flere ganger og har ikke funnet verken begrenset mulighet til å legge setet bakover eller toalettrafikk plagsomt. Dreamliner har jeg ikke flydd enda.

Vi pleier å sitte i sete 1A og 1B på 737-800, typisk reisetid 4,5 timer. De har også advarsel mot "lavatory proximity" på Seatguru men for oss er det bare en fordel at det er kort vei til toalettene. Det betyr at det ikke står en salgsvogn i veien når man skal på toalettet eller kommer tilbake fra det. Trafikken har aldri plaget oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo endre sete inntil 24t før avgang om du logger deg inn. Uansett så er ikke reservert sete garanti..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, de flytter ikke på dere for "moroskyld" som du antyder til her. Om data systemet krasjer å de mister data på hvor hver enkelt i utgangspunktet var plassert nytter det ikke begynne å lete frem. Noen vil garantert påstå de betalte ekstra for å sitte der og der. Data feil forekommer, sånn er det bare. 

En annen grunn kan være for å jevne ut vekt. Personer i rullestol, personer av medisinske grunner som trenger å sitte der. Ja det er ubehagelig å være 2 meter å sitte på standard seter, men det er ikke krise! Det er lov å opp å gå/strekke seg. 

Anonymkode: e41de...cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 21.38, isw skrev:

Norwegian er ett av de få flyselskapene som faktisk ikke overbooker.

Er man 2 meter høy og skal fly til USA får man koste på seg å fly Premium. Gode seter og 1,2 meter seat pitch.

Det er mye som er fullt lovlig som enkelte gjerne mener at ikke burde vært lov.

Vet ikke hvordan det er nå, men for rundt fem år siden overbooket de en flyvning jeg skulle på. Så de drev i alle fall på med det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Ts, de flytter ikke på dere for "moroskyld" som du antyder til her. Om data systemet krasjer å de mister data på hvor hver enkelt i utgangspunktet var plassert nytter det ikke begynne å lete frem. Noen vil garantert påstå de betalte ekstra for å sitte der og der. Data feil forekommer, sånn er det bare. 

En annen grunn kan være for å jevne ut vekt. Personer i rullestol, personer av medisinske grunner som trenger å sitte der. Ja det er ubehagelig å være 2 meter å sitte på standard seter, men det er ikke krise! Det er lov å opp å gå/strekke seg. 

Anonymkode: e41de...cbc

TS har vel gjerne en kvittering for betaling og booking av setereservasjon?

Anonymkode: 93378...556

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har vel gjerne en kvittering for betaling og booking av setereservasjon?

Anonymkode: 93378...556

Seteinformasjonen ligger vel barne på nett? Ting skjer. Om TS vil ødelegge hele sommeren sin på dette her, så gjerne for meg. Å henge seg opp i slike bagateller er tull.

Anonymkode: dbc2c...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Example skrev:

Vet ikke hvordan det er nå, men for rundt fem år siden overbooket de en flyvning jeg skulle på. Så de drev i alle fall på med det da.

De overbooker ikke i form av at det selges for mange billetter. Men overbooking skjer nok av og til fordi det har vært et eller flere fly som er så forsinket at passasjerer ombord i disse har mistet flyet de egentlig skulle videre med. Da oppstår det fort overbooking også hos Norwegian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2018 at 12:14 AM, -jk- said:

Vi pleier å sitte i sete 1A og 1B på 737-800, typisk reisetid 4,5 timer. De har også advarsel mot "lavatory proximity" på Seatguru men for oss er det bare en fordel at det er kort vei til toalettene. Det betyr at det ikke står en salgsvogn i veien når man skal på toalettet eller kommer tilbake fra det. Trafikken har aldri plaget oss. 

Men det er et helvete med alle svette rompene som står i døkø akkurat ved setet ditt.

Anonymkode: 2879a...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seteinformasjonen ligger vel barne på nett? Ting skjer. Om TS vil ødelegge hele sommeren sin på dette her, så gjerne for meg. Å henge seg opp i slike bagateller er tull.

Anonymkode: dbc2c...5a3

Tøv.

Booker du sete hos Norwegian får du mail med bestillingen hvor dette er oppgitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 1.09, AnonymBruker skrev:

Men det er et helvete med alle svette rompene som står i døkø akkurat ved setet ditt.

Anonymkode: 2879a...aa9

Det er nok 1C og 1D som plages mest med det ;)

Forøvrig er det mitt inntrykk at det sjelden er mye kø ved toalettet foran, de fleste ser ut til å foretrekke de bak i flyet (sikkert siden det der er to og bare ett foran). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 20.12, Lycka skrev:

Vi skal fly fra Fort Lauderdale til Oslo med Norwegian 2. november. Vi bestilte billettene første dag de ble lagt ut (1. februar) da vi er helt avhengig av å ha seter med god benplass. To stykker i reisefølge er 2 meter høye.

Nå har de plutselig flyttet oss til helt vanlige seter med vanlig benplass. Kundeservice sier bare at det ikke er noe de kan gjøre.

Er dette virkelig lov??? Er så forbanna på de akkurat nå!!!

Du har ganske sikkert tatt et sete "reservert" for funksjonshemmede. Da har flyselskapet full anledning til å flytte dere, særlig om de får inn bestilling fra noen som også har varslet om at de trenger assistanse. 

Livets harde skole? Du bestemmer ikke alt, over alt. 

Anonymkode: 2eae8...f5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppdatering fra ts: 

Jippi 🤗 Etter flere ukers kamp mot Norwegians elendige kundeservice, vant vi endelig fram og har fått våre opprinnelige seter tilbake 😊 

Tror vi har stått åtte timer i telefonkø, skrevet 25 hissige mailer og bombardert de med hundrevis av meldinger på messenger, men det var så verdt det å ikke gi opp.

Da er det bare å glede seg til å reise 😎

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår som definisjonen på et rævhol, håper vikrelig at det blir kødd for dere på reisen. Eller at all kveruleringen medførere ssss på boardingkortet, den perfekte hevn fra Norwegian :lur:

Anonymkode: 4a6e2...5a4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lycka skrev:

Oppdatering fra ts: 

Jippi 🤗 Etter flere ukers kamp mot Norwegians elendige kundeservice, vant vi endelig fram og har fått våre opprinnelige seter tilbake 😊 

Tror vi har stått åtte timer i telefonkø, skrevet 25 hissige mailer og bombardert de med hundrevis av meldinger på messenger, men det var så verdt det å ikke gi opp.

Da er det bare å glede seg til å reise 😎

 

Snakker om totalt bortkastet tid og krefter. Synes nesten synd på Norwegians kundebehandlere. Dette må være tidenes i-landsproblem. Jeg hadde vært skikkelig flau hvis jeg skulle reise med noen som kverulerte SÅ mye over en relativt liten greie. 

Anonymkode: 0aa79...11b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe dere ikke blir tatt ut til ekstra sikkerhetssjekk da.....eller forresten det håper jeg virkelig....😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 1ce8a...aa7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en flytur med SAS en gang ble de 3 første radene flyttet pga kongen og dronningen skulle ha de setene (+ livvakter etc). En dame som ble flyttet bitchet om det hele flyturen og når vi gikk til bagasjen :ler: de skulle nemlig sitte på rad 2. 

Det synes jeg var litt teit, man må vike for kongeparet! Sånn er det bare. 

Men jeg forstår frustrasjonen deres når det er en datafeil. Dere kan prøve å forklare det ved sjekk inn å se om de kan flytte dere? Men da må dere være tidlig ute. 

Anonymkode: 4ffef...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/27/2018 at 11:04 PM, AnonymBruker said:

Tull. Jeg har mistet bagasjen med SAS, KLM og hele 3 ganger med Lufthansa.

Anonymkode: 3e1b9...cfc

Uten å få noen erstatning?

Anonymkode: 28fef...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, TS? 25 eposter? Hundrevis av meldinger på Messenger og åtte timer i telefonkø? For en bagatell...:klaske:

Håper det blir SSSS på boardingkortene til TS og reisefølget...:natti:

Anonymkode: 9f42d...ec9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 16.57, Lycka skrev:

Oppdatering fra ts: 

Jippi 🤗 Etter flere ukers kamp mot Norwegians elendige kundeservice, vant vi endelig fram og har fått våre opprinnelige seter tilbake 😊 

Tror vi har stått åtte timer i telefonkø, skrevet 25 hissige mailer og bombardert de med hundrevis av meldinger på messenger, men det var så verdt det å ikke gi opp.

Da er det bare å glede seg til å reise 😎

 

Her.re.gud. Sjelden har uttrykket "get a life" vært mer nærliggende å bruke. 

Anonymkode: 2c85d...5f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...