Gå til innhold

Katharina G. Andresen ansatt hos innovasjon Norge


Gjest Minesveiper

Anbefalte innlegg

Hvorfor er dette så overraskende? Alle vet at Norge har et nettverksbasert arbeidsmarked. Hvem man kjenner er helt avgjørende for om og hvilke jobber man får. Arbeidsledige blir stadig oppfordret til å bygge og bruke nettverk for å skaffe seg jobb.

Det er nøyaktig det Andressen har gjort. Bygget nettverk og gjennom nettverket sitt fått jobb. At dette er en statlig stilling har ingenting å si. Såkalte utlysninger er uansett bare skinnprosesser. Det er absolutt ingenting mer mistenkelig med denne ansettelsen enn majoriteten av ansettelser i offentlig sektor.

For de som er interressert er dette også grunnen til at NAV aldri klarer å få folk ut i arbeid, for i stedet for å hjelpe folk med å bygge nettverk og introdusere dem for de rette vennegjengene, fortsetter de å peise på med cv-skriving som ikke har noenting å si i et nettverksbasert arbeidsmarked.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke så mange andre uten akademisk utdannelse og en tidligere dom for fyllekjøring har like lett for å få engasjement hos EY og Innovasjon Norge. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nobile skrev:

Tror ikke så mange andre uten akademisk utdannelse og en tidligere dom for fyllekjøring har like lett for å få engasjement hos EY og Innovasjon Norge. 

Hæææ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Hæææ?

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/kjendis/katharina-andresen-ma-betale-250000-etter-fyllekjoring/68890083/amp

 

Denne uka falt dommen.

Andresen har blitt dømt til 18 dagers betinget fengsel og en bot på 250 000 kroner. I tillegg har milliardæren blitt fratatt retten til å kjøre bil i 18 måneder.”

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nobile skrev:

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/kjendis/katharina-andresen-ma-betale-250000-etter-fyllekjoring/68890083/amp

 

Denne uka falt dommen.

Andresen har blitt dømt til 18 dagers betinget fengsel og en bot på 250 000 kroner. I tillegg har milliardæren blitt fratatt retten til å kjøre bil i 18 måneder.”

Og hun der vil Tråseth hjelpe opp og frem i næringslivet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, GiftMann38 said:

Det stemmer. Har prøvd litt av hvert, men sikkert mer gøy å hoppe rett inn i arbeidslivet. Både EY (som vanligvis henter de beste fra tunge studier) og IN ser verdi i en arving med stort, nedarvet nettverk.

Ernst and Young er revisorer for Ferd(familieselskapet til Andresen).  

Endret av Judas Iskariot
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
1 hour ago, Judas Iskariot said:

Ernst and Young er revisorer for Ferd(familieselskapet til Andresen).  

Takk! Det var jeg ikke klar over, men det forklarer jo hvordan hun kom inn der. 

Jeg fikk tilbud om jobb der da jeg var ferdig sivilingeniør (men takket nei) og det slo meg at de var sykt opptatt av akademiske prestasjoner (som de har all mulig rett til selvfølgelig, men det var surrealistisk å sitte på intervju og forklare en C jeg fikk i første semester på studiet i overkant av 5 minutter), men det rimte dårlig med at de ansatte ei dame som ikke hadde kvalifikasjoner utover sin far.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2018 at 8:19 PM, GiftMann38 said:

Takk! Det var jeg ikke klar over, men det forklarer jo hvordan hun kom inn der. 

Jeg fikk tilbud om jobb der da jeg var ferdig sivilingeniør (men takket nei) og det slo meg at de var sykt opptatt av akademiske prestasjoner (som de har all mulig rett til selvfølgelig, men det var surrealistisk å sitte på intervju og forklare en C jeg fikk i første semester på studiet i overkant av 5 minutter), men det rimte dårlig med at de ansatte ei dame som ikke hadde kvalifikasjoner utover sin far.

Står på hjemmesiden deres at de søker etter mennesker som har utmerket seg akademisk. Så er nok inntrykket ditt som er hovedregelen. 

Nå står private bedrifter fritt til å ansette hvem de vil. Men det blir jo spesielt å fremstille seg som en bedrift med prestasjonskultur når man ansetter folk etter stamtavle. 

Edit: Fjernet kommentar om Katharina.

Endret av Judas Iskariot
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Judas Iskariot skrev:

Står på hjemmesiden deres at de søker etter mennesker som har utmerket seg akademisk. Så er nok inntrykket ditt som er hovedregelen. 

Nå står private bedrifter fritt til å ansette hvem de vil. Men det blir jo spesielt å fremstille seg som en bedrift med prestasjonskultur når man ansetter folk etter stamtavle. 

Skjønner heller ikke at Katharina var stolt eller skryte av jobben hun fikk når hun kun fikk den pga faren sin. Eller at hun kan snakke om at faren hennes har vært opptatt av at barna bare ikke skal få ting, men må gjøre seg fortjent til det.

Katharinas far, Johan H. Andresen (56) og kona Kristin G. Andresen (58), har ifølge datteren alltid vært bevisste i forhold til barnas oppdragelse.

– Mine foreldre har alltid vært veldig opptatt av at vi ikke bare skal få ting. 

https://www.vg.no/rampelys/i/WLBw02/faren-stilte-krav-til-norges-rikeste-kvinne-foer-hun-fikk-kjoepe-leilighet

 

Selv hadde jeg ligget lavt i terrenget om jeg kun fikk jobben pga faren min.

Problemet med folk som Katharina er kognitive dissonans. De har alltid fått til ting selv, aldri fått hjelp til noe, er totalt self made. De vil hevde det til sin dødsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katharina må jo være en av de minst empatiske "kjendisene" som finnes. Virker rett og slett lite hyggelig ut. Søstera er jo rake motsetningen, virker utrolig høflig og jordnær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Trettebergstuen tror Andresens bakgrunn fra en sentral næringslivsfamilie kan ha gitt Andresen kompetanse og kvalifikasjoner som kan være relevante for Innovasjon Norge.

https://www.dn.no/nyheter/2018/06/26/1430/Politikk/far-stotte-fra-arbeiderparti-politiker-flere-unge-jenter-burde-gjore-som-andresen

Anette sitter innvalgt på Stortinget for Arbeiderpartiet og mener det å ha rike foreldre kan være en kvalifikasjon til å ikke bare bli ansatt i det offentlige, men slippe å konkurrere etter kvalifikasjon med "vanlige folk". 

Anette er kvinnepolitisk talsperson for Arbeiderpartiet og legger vekt i artikkelen på at Katharina Andresen er kvinne.  Så kan være at dette med at man bør ansettes etter foreldrenes bakgrunn bare gjelder for kvinner. 

Man kan jo også lure på om dette er APs offisielle syn eller om Anette taler litt for fritt med  tanke på sin posisjon i partiet. 

Endret av Judas Iskariot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Trettebergstuens uttalelser står på hennes egen regning. Ikke trekk AP inn i dette! Om noen, så er det statsråden fra Høyre som har holdt sin hånd over Traaseths stilling. 

Det kan virke som en liten sak, men hva vil Innovasjon Norge gjøre om det etter 6 mnd. fortsatt er behov for stillingen i HR-avdelingen? Lyse ut stillingen, ganske sikkert. Og hvem ville så vært best egnet til å få stillingen om ikke den rike piken som allerede hadde hatt de samme arbeidsoppgavene i 6 mnd?! 

Verden vil bedras. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitronmelisse

Forøvrig: Det HR-avdelingen i Innovasjon Norge virkelig trenger, er å ansette en person med kompetanse på arbeidsrett. Pinlig at de ikke kjente lovverket bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 15.21, O.G. skrev:

Katharina har ingen utdannelse? Eller leste jeg feil?

Hun droppet ut av to studier. Og hun har en promilledom. (Jada, hun fortjener en ny sjanse.)

Poenget er: Hadde hun vært registrert jobbsøker hos NAV, ville ikke den ansettelsen funnet sted. Kritikken rettes mot IN, ikke Andresen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dikteren

KA er visst ikke den eneste som har blitt ansatt på denne måten.

«Nå viser det seg at Andresen ikke er den eneste som har fått jobb i det offentlige eide Innovasjon Norge uten en offentlig utlysning. Det har nemlig kommunikasjonsdirektør Kristin Welle-Strand også fått.

Da Innovasjon Norge skulle ansette ny kommunikasjonsdirektør i 2015, ble stillingen kun utlyst internt. Dette står i kontrast til året før, da Innovasjon Norge med hjelp av rekrutteringsfirmaet Visindi gikk bredt ut i jakten på en kandidat til akkurat samme direktørstilling.»

https://e24.no/lov-og-rett/innovasjon-norge/innovasjon-norge-braaket-traaseth-droppet-ekstern-utlysning-av-direktoerstilling/24379403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mikrobe skrev:

Hun droppet ut av to studier. Og hun har en promilledom. (Jada, hun fortjener en ny sjanse.)

Poenget er: Hadde hun vært registrert jobbsøker hos NAV, ville ikke den ansettelsen funnet sted. Kritikken rettes mot IN, ikke Andresen. 

Det har jeg sagt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, KvinneMannen skrev:

Hvorfor er det så mye sjalusi blant nordmenn?

Dette handler ikke om sjalusi.

Det handler om en direktør som ikke kan jobben sin, og en ungdom med litt begrenset mental kapasitet.

Traaseth skal kunne reglementet sitt på rams, spesielt når hun ønsker å gjøre ting hun VET er kontroversielt, og hun har tabbet seg ut på før. Selv jeg, som kategorisk ikke ansetter til offentlige stillinger, ville klart dette uten støy.

Hun har brukt opp tabbekvoten sin og er ferdig i IN.

KA BURDE ha lest seg opp på HVA som ble kritisert, og HVIS  hun skulle twitret, (nei, du skal ikke det i næringslivet) skulle hun valgt en ydmyk spøk om behovet for å lære seg statens regelverk innnen HR.

Sånn hun gikk ut, fremstår hun som en arrogant drittunge uten bakkekontakt. (Og hun demonstrerte sin egen inkompetanse for stilling der)

Jeg tar en rask gjetning på at grunnen at hun har blitt ørsters på Twitter i etterkant, er ett vennlig, men bestemt råd fra faren om hvordan utføre skadebegrensning.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Sitronmelisse said:

Trettebergstuens uttalelser står på hennes egen regning. Ikke trekk AP inn i dette!

 

Er man kvinnepolitisk talsperson for Arbeiderpartiet og uttaler seg i mediene om at kvinner på følge Katharinas eksempel så er det vel grunn til å tro at hun prater for Arbeiderpartiet? Hun uttaler seg på feltet hun er Arbeiderpartiets talsperson for. 

Så får vi håpe at dagens kvinner tar hintet og bestemmer seg for å få milliardærforeldre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...