Gå til innhold

Katharina G. Andresen ansatt hos innovasjon Norge


Gjest Minesveiper

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper

Hva tror dere? Trakk Anita Khron Traaseth i tråder for å få ansatt milliarderarvingen eller hadde hun kompetansen som skulle til for å få jobben. Hun har da ingen utdanning, og i tillegg så endret de tiden stillingen skulle vare fra 10 til 6 måneder slik at de ikke måtte lyse ut stillingen offentlig.

Det første jeg tenkte når jeg leste saken var at Anita gjør Katharina en tjeneste for å bygge nettverk. Mulig hun også får noe igjen for det senere i karrièren. Hvis det er tilfelle viser jo det bare hvordan mennesker opererer enten om det er menn eller kvinner som sitter i sjefstillinger. Man bare bytter ut gutteklubben grei med kvinneklubben grei.

https://www.nettavisen.no/na24/norges-rikeste-kvinne-inn-bakveien-til-innovasjon-norge/3423506616.html

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ene utelukker ikke det andre. Man kan ha kompetansen og likevel fått en urettferdig fordel.  Det er jo sikkert mange som har tilsvarende kompetanse som Andresen og kunne fått jobben om stillingen var utlyst. 

Det er jo også trist at det offentlige prøver å omgå reglene som krever at stillinger skal lyses ut.  Reglene er der jo NETTOPP for at man ikke skal ha fordel av å kjenne de rette menneskene.  Anita Khron Traaseth har jo forøvrig blitt forsøkt sparket tidligere av styret. Men ble reddet av Høyres Torbjørn Røe Isaksen, var det vennetjeneste det også?  

Kan være Traaseth ikke har forstått det stilles andre krav som leder i det offentlige enn i det private. 

Trist at når noen først får vennetjenester i det offentlige så er det en av Norges rikeste som ikke trenger jobben. Når man først gir ut midlertidige stillinger til andre enn de mest kompetente så hadde det jo vært fint om man f.eks hjalp de som trengte en sjanse for å komme inn i arbeidslivet.

Edit: Andresen har kun fullført VGS så er nok svært mange som har minst like god kompetanse som henne om man ser bort i fra kompetansen ved å være en rik arving. 

Endret av Judas Iskariot
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt at Aina fra Stovner hadde fått den stillingen uansett hvor godt kvaifisert hun hadde vært. KA er sikkert ei dyktig dame og hun er nok interessant i stillingen pga hennes nettverk og kontakter og hva det kan bety for Traaseth og Innovasjon Norge. Det er mye slik det foregår ellers også selv om det ikke er så synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel et paradoks at Katharina som går rundt med feminist-skjorte selv ikke har noen problemer med å få jobber pga hvem hun er født som.  Hun har visst ingen problemer med at hun fikk jobben fordi hun er arving til en av Norges største formuer. Kanskje kommer hun også i fremtiden til å ansette Traaseth som takk for hjelpen? 

Man skulle tro at en feminist var imot forskjellsbehandling og ikke mente  at det var greit å få jobber i staten bare man var født i den rette familien.

Hun har tydeligvis ikke noe i mot "Gutteklubben Grei" så lenge hun selv er del av den. 

Endret av Snillingen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Den eneste kompetansen Katharina Andresen kan bidra med er å velge foreldre. Der er hun til gjengjeld en av de beste.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Minesveiper skrev:

Hva tror dere? Trakk Anita Khron Traaseth i tråder for å få ansatt milliarderarvingen eller hadde hun kompetansen som skulle til for å få jobben. Hun har da ingen utdanning, og i tillegg så endret de tiden stillingen skulle vare fra 10 til 6 måneder slik at de ikke måtte lyse ut stillingen offentlig.

Det første jeg tenkte når jeg leste saken var at Anita gjør Katharina en tjeneste for å bygge nettverk. Mulig hun får noe igjen for det senere i karrièren. Hvis det er tilfelle viser jo det bare hvordan mennesker opererer enten om det er menn eller kvinner som sitter i sjefstillinger. Man bare bytter ut gutteklubben grei med kvinneklubben grei.

https://www.nettavisen.no/na24/norges-rikeste-kvinne-inn-bakveien-til-innovasjon-norge/3423506616.html

Jeg tenkte det samme som deg og jeg har ingen tillit til Anita mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 Her spiller hun offerkortet. "Jeg er bare en stakkars liten jente som blir mobbet av voksne mennesker".  Det er visst ikke lov å kommentere at hun fikk jobben ved å slippe å måtte konkurrere mot folk som ikke har arvet milliarder av kroner. 

Samt at man omgikk regelverket for at Andresen skulle kunne få jobben uten konkurranse.

 

Endret av Snillingen
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snillingen skrev:

 

Og her spiller hun offerkortet. "Jeg er bare en stakkars liten jente som blir mobbet av voksne mennesker".  Det er visst ikke lov å kommentere at hun fikk jobben ved å slippe å måtte konkurrere mot folk som ikke har arvet milliarder av kroner. 

Samt at man omgikk regelverket for at Andresen skulle kunne få jobben uten konkurranse.

 

Og akkurat der fikk jeg også henne i vrangstrupen. Stakkars lille rike pike som ikke får det som hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de gikk fram på feil måte, men at saken ikke er noe big deal. Det er snakk om kort vikariatstilling / engasjement. 

Hadde en "vanlig" Ola eller Kari Nordmann (drop-outs) fått tilbud om samme stilling? Nei, det tror jeg så absolutt ikke. Men nå kan det jo hende at hun har litt mer kompetanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke twitteren hennes sa mye godt om Katharinas karakter. Hun må nå lære seg å se forskjellen på sosial kritikk og personlig fornærmelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, cppdude said:

Tenker at de gikk fram på feil måte, men at saken ikke er noe big deal. Det er snakk om kort vikariatstilling / engasjement. 

Hadde en "vanlig" Ola eller Kari Nordmann (drop-outs) fått tilbud om samme stilling? Nei, det tror jeg så absolutt ikke. Men nå kan det jo hende at hun har litt mer kompetanse.

Det er ikke noe stor sak for meg heller, men for de som sliter med å komme inn på arbeidsmarkedet så kan det jo være en stor sak. Slike stillinger gjør det jo mulig for folk å vise hva de er gode for og mange sliter med å komme inn på arbeidsmarkedet nettopp fordi de ikke har arbeidserfaring. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 hour ago, Tuxy said:

Tvilsomt at Aina fra Stovner hadde fått den stillingen uansett hvor godt kvaifisert hun hadde vært. KA er sikkert ei dyktig dame og hun er nok interessant i stillingen pga hennes nettverk og kontakter og hva det kan bety for Traaseth og Innovasjon Norge. Det er mye slik det foregår ellers også selv om det ikke er så synlig.

Det er litt interessant da fordi dersom man ser på dette fra et annet perspektiv er jo kanskje dette en god ansettelse sånn rent strategisk. 

Uansett, Katharina brukte instagramen sin til å promotere intervjuet av henne som var i Dn. Hun har ikke tenkt på reaksjonene som kunne komme noe som vitner om en litt naiv og uerfaren dame i næringslivet. For henne er dette en god lærepenge, men for A.K er saken verre synes jeg som nok må tåle at omdømmet og troverdigheten hennes blir noe redusert. Håper det var verdt det for henne da :ler: Artig om hun hadde blitt sjef for et selskap eid av KA i framtiden. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minesveiper said:

for A.K er saken verre synes jeg som nok må tåle at omdømmet og troverdigheten hennes blir noe redusert. Håper det var verdt det for henne da :ler: Artig om hun hadde blitt sjef for et selskap eid av KA i framtiden. 

Artig? Det vil jo være korrupsjon! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
7 minutter siden, O.G. said:

Katharina har ingen utdannelse? Eller leste jeg feil?

Det stemmer. Har prøvd litt av hvert, men sikkert mer gøy å hoppe rett inn i arbeidslivet. Både EY (som vanligvis henter de beste fra tunge studier) og IN ser verdi i en arving med stort, nedarvet nettverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Det stemmer. Har prøvd litt av hvert, men sikkert mer gøy å hoppe rett inn i arbeidslivet. Både EY (som vanligvis henter de beste fra tunge studier) og IN ser verdi i en arving med stort, nedarvet nettverk.

Ja, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Snillingen skrev:

 

 Her spiller hun offerkortet. "Jeg er bare en stakkars liten jente som blir mobbet av voksne mennesker".  Det er visst ikke lov å kommentere at hun fikk jobben ved å slippe å måtte konkurrere mot folk som ikke har arvet milliarder av kroner. 

Samt at man omgikk regelverket for at Andresen skulle kunne få jobben uten konkurranse.

 

Når man ikke har gode argumenter for å møte kritikken, tyr man til slik argumentasjon. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
56 minutter siden, Judas Iskariot said:

Artig? Det vil jo være korrupsjon! 

I form for korrupsjon kanskje, men litt naivt å tro at folk ikke gir hverandre tjenester og danner i allianser i næringslivet. Det er slik i politikken også. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, parmanoia skrev:

Når man ikke har gode argumenter for å møte kritikken, tyr man til slik argumentasjon. 

 

2 minutter siden, Minesveiper skrev:

I form for korrupsjon kanskje, men litt naivt å tro at folk ikke gir hverandre tjenester og danner i allianser i næringslivet. Det er slik i politikken også. 

Er jo sånn man blir når man har levd beskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Minesveiper said:

I form for korrupsjon kanskje, men litt naivt å tro at folk ikke gir hverandre tjenester og danner i allianser i næringslivet. Det er slik i politikken også. 

Forstår det foregår korrupsjon i samfunnet, men betyr jo ikke at det er greit.   Viser det seg at Traaseth får stilling i familiebedriften til Andresen så håper jeg hun blir anmeld for korrupsjon. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...