Gå til innhold

Riktig tidspunkt for forlovelse. Hvordan fortelle foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min er ikke forlovet enda, men vi snakker titt og ofte om hvordan bryllupet vårt skal være. Ikke bare jeg som jente som er "obsessed" med dette, men han er også oppriktig interessert. Vet ikke når vi blir å forlove oss på ordentlig. Mulig om ikke så veldig lenge, kanskje i 2018. Ser ikke for meg det kommer til å være så klisjefylt (ingen av oss er fan av slikt) og vi får se om vi investerer i ringer osv.

Vi har vært sammen i 4 år, og er begge straks 30 år. Har det utrulig fint sammen, og ingen av oss er vel i tvil om at vi ønsker å være sammen for resten av livet (uten å være naive, ting kan selvsagt skje eller endre seg uten at man kan forutse dette). Vi er enda begge studenter, men blir trolig ikke bryllup før enten begge eller en av oss er ferdige med utdanningen (tidligst i 2020). Vi leier fremdeles leilighet, og trur nok ikke vi blir å ha råd til å kjøpe noe selv før om en del år. Synes dere ting som hus og utdanning må være i boks før man gifter seg? Eller at det er for kort å forlove seg etter 4 år sammen? Ang. økonomi så ser vi ikke for oss noe overdådig bryllup, men et lite med familie og venner. Trur derfor det skal gå helt fint å spare opp en 50-60000 på ca.2 år. I tillegg får vi nok noe støtte av foreldre.

En annen ting jeg er litt bekymret over er hvordan foreldrene mine og min side av familien vil ta det. Hannes side er jeg sikker på tar det kjempe fint og blir riktig så glade. Min familie er utrulig glade i kjæresten min, men klarer ikke å se for meg hvordan mamma og pappa vil ta en forlovelse 🙈 Trur de fremdeles ser på meg som 20 år og at jeg møtte kjæresten min for 6 mnd siden, og er langt fra klar for "voksenlivet" (selvom kjempe mange av barndomsvenninnene mine har opptil flere barn allerede). Vi er ikke en familie som snakker så mye om slike ting, følelser og slikt, og er heller ikke "klemmere". Hvordan ville dere fortalt til litt skeptiske foreldre at dere er forlovet?

 

Anonymkode: dfa1f...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier: vi har forlovet oss!/vi skal gifte oss neste sommer!

Enkelt og greit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo ikke forlove dere med ringer og styr hvis ingen av dere bryr dere om sånt. Til foreldre sier dere: vi skal gifte oss. Jeg syns ikke det er for tidlig å forlove seg etter fire år. Strengt tatt bør du jo vite i løpet av det første året sammen om dette er en person du vil tilbringe livet med. Men det er alltid smart å vente litt, så fire år er da helt fint. Grunnen til at mange venter til hus og utdanning er i boks er på grunn av økonomi, men hvis dere vil prioritere å spare til bryllup før hus er det jo deres valg. Ingenting galt med det

Anonymkode: cfcc8...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...