Gå til innhold

Skifte når man kommer hjem?


frogger

Anbefalte innlegg

Gjest Kritt
3 minutter siden, Kontorotta skrev:

 

Han får så klart se meg både ustelt og i koseklær, men jeg skjønner ikke mentaliteten om å pynte seg for alle andre enn kjæresten. 

Mange må kle seg presentabelt på jobb, det handler ikke først og fremst om å pynte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går i det samme fra jeg kler på meg om morgenen til jeg skal legge meg, så sant jeg ikke er veldig svett når jeg kommer hjem da. Da er det naturligvis dusj og fullt klesskift. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Springfjær skrev:

Det første jeg gjør når jeg kommer inn døra er å finne joggebuksa 😂 klarer ikke å slappe av i stramme bukser. 

Samme her! Eller en behagelig kjole om det er varmt nok til det 😊

6 minutter siden, Kontorotta skrev:

Vel, jeg liker å se presentabel ut for mannen også. Så koseklær og joggebukser er ikke alternativet når jeg kommer hjem. Jeg er av den typen som heller kan finne på å sykle til butikken tidlig på morgenen for og handle frokost i treningstøy, eller noe utslitt fælt tøy, for så å ta på noe finere når jeg kommer hjem til mann og barn. Kan gå ustelt og usminket ut blant fremmede, men synes det er greit å se ok ut for mann. 

Han får så klart se meg både ustelt og i koseklær, men jeg skjønner ikke mentaliteten om å pynte seg for alle andre enn kjæresten. 

Jeg har ingen mann å pynte meg for, og jeg vil heller ikke ha en mann som setter estetikk foran komfort. Det passer ikke meg og min personlighet.

Anonymkode: daa86...101

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kritt skrev:

Mange må kle seg presentabelt på jobb, det handler ikke først og fremst om å pynte seg.

Sant nok, men jeg synes dog man kan være presentabel for partner også. Greit at man kanskje bytter ut dress, eller formelle skjørt/kjoler når man kommer hjem, men det trenger ikke være joggebukse og koseklær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, frogger skrev:

Skifter dere klær når dere kommer hjem? Eller bruker dere samme klærne hele dagen igjennom?

Går i joggebukse og t-skjorte når det er kaldt. Går i bokser eller naken når det et varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
2 minutter siden, Kontorotta skrev:

Sant nok, men jeg synes dog man kan være presentabel for partner også. Greit at man kanskje bytter ut dress, eller formelle skjørt/kjoler når man kommer hjem, men det trenger ikke være joggebukse og koseklær. 

Ikke uenig med deg der, men mer behagelige klær behøver ikke nødvendigvis være usexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Springfjær
1 minutt siden, Kontorotta skrev:

Sant nok, men jeg synes dog man kan være presentabel for partner også. Greit at man kanskje bytter ut dress, eller formelle skjørt/kjoler når man kommer hjem, men det trenger ikke være joggebukse og koseklær. 

Både jeg og samboer bor i joggebukse hjemme. Vi liker det sånn. Vi bruker jo ikke det styggeste man finner av joggebukser, men å gå med noe som strammer når jeg bare skal være hjemme å slappe av ser hverken jeg eller han poenget i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har ingen mann å pynte meg for, og jeg vil heller ikke ha en mann som setter estetikk foran komfort. Det passer ikke meg og min personlighet.

Anonymkode: daa86...101

Det er så klart helt opp til deg selv. Og om både du og eventuell kjæreste i fremtiden synes det er deilig å gå rundt i koseklær og koser dere med det, så er det jo supert. :-)

Selv så reagerer jeg ikke på mannen min når han tar på seg en utvaska joggebukse på hytta. Skjønner jo at den er mer behagelig å gå i, enn dongeribuksene som begynner å bli litt små, men joggebuksene fremhever ikke kroppen hans, for å si det slik. Og hadde jeg sett ham slik daglig, kunne det tatt lysten fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Springfjær skrev:

Både jeg og samboer bor i joggebukse hjemme. Vi liker det sånn. Vi bruker jo ikke det styggeste man finner av joggebukser, men å gå med noe som strammer når jeg bare skal være hjemme å slappe av ser hverken jeg eller han poenget i :) 

Når dere liker det, er det jo helt topp. :-) 

Jeg skifter jo også i forhold til hva jeg skal. Turbukse om jeg skal lufte bikkja eller ute og leke med jentungen. Trenings klær om jeg skal gå ei litt raskere runde. Løsere klær på hytta. Men jeg tar ofte på meg en kjole, eller ei mindre stram bukse, som ikke er joggebukse som jeg skal skifte fra det litt mer formelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndverkertøy her med masse verktøy oppi,  pleier å kneppe opp en knapp og buksa ramler ned av seg selv, deilig følelse! Joggebukse eller boxer er deilig hjemme 👌

Anonymkode: 1b50a...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiMaSK

Spørs hvor jeg har vært, kommer jeg fra jobb skifter jeg med en gang jeg kommer hjem, jobber på sykehjem. Har undershorts og genser på meg under "uniformen". Så er det rett av med bhen. Har jeg vært en plass jeg må "pynte" meg, fyker klærne av og på med comfyklær. Er det på kvelden tar jeg av meg alt unntatt trusa og pakker meg inn i morgenkåpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jobb skifter og dusjer jeg, for da er jeg stort sett svett og klærne må på vask. Etter en studiedag beholder jeg vanligvis klærne på, men om jeg skal ha en skikkelig kosekveld tar jeg på joggebukser eller noe sånt.

Anonymkode: a366d...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter sjelden etter jobb - jeg føler meg mer vel i "ordenlige" klær også hjemme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker stort sette det samme hele dagen. Hvis jeg føler buksa stramme litt ekstra i sofaen på kvelden, åpner jeg bare knappen😊 (evt også tar ned glidelåsen)

Anonymkode: f502d...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har på ubehagelige klær skifter jeg til noe mer behagelig. Og nå i varmen skifter jeg selvsagt til noe lettere

Anonymkode: f8d67...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer lit an på hva jeg bruker på jobben men nå i varmen skifter jeg til en lett sommerkjole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, så godt som alltid. Skifter til behagelige klær som mye shortser, joggebukse, stilongs eller tights, alt etter vær og føreforhold :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å bytte ut buksa med et mykt skjørt med en gang jeg kommer hjem fra jobb, og ta av meg bh. Noen ganger må jeg også bytte genser, da fordi den er grisete.

Anonymkode: 01f85...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dresscode på jobben, dyre klær, og mye som må levers på rens. Hjemme har jeg katter, og er glad i å lage mat. Så ja, her byttes klærne som første ting når jeg kommer hjem. 

Det utelukker jo ikke å gå ok kledd hjemme. Alt fra tunikaer når det er varmt, til chinos eller jeans. Men når der er snakk om skikkelig hjemmekos i helger og ferier blir det flanellbukser og store strikkegensere. 

Anonymkode: 991da...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb har jeg uniform, når jeg kommer hjem og på fridager er det rett i behagelige klær og ingen bh 🎈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...