Gå til innhold

Håper på baby 2019


LittleBee

Anbefalte innlegg

Starter i juli på pp2/3. Ble konisert dagen EL hadde "høydag" nå sist, men hadde sex to dager før. Regner likevel ikke det som en skikkelig periode ettersom inngreppet satte en stopper for de beste dagene. Mens skal komme om 4 dager i følge appen min, og den har stemt som ei klokke både med og etter p-piller. Så denne gangen har det nok ikke gått, og er heller ikke noe jeg er veldig skuffet over. Er for mye annet å tenke på, men jeg prøver å tenke mer på babydrømmen nå for å minske stresset om celleforandringer. 

 

Vi har vært sammen i 7 år, faste jobber, hund og er på vår 2. eide leilighet sammen. Her er det også plass til en liten en. Har alltid ønsket meg gutter, men når man blir eldre så står egentlig bare ønsket om et friskt barn i fokus. Håper alt er ok med min kropp snart, og at den kan gjøre seg klar til ruging om ikke lenge. Har startet på folat for å gjøre noe "ekstra".

 

Dette blir egentlig bare som en liten skriveplass for meg selv, og de mange tankene som surrer om dagen 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra dag for denne frøkna. Fikk beskjed fra legen om at alt "vondt" ble fjernet under koniseringen og da er jeg klar. Kontroll om 6 mnd, og det er så deilig å senke skuldrene igjen. 

Nå knaskes det folat og jeg tenker kjøpe EL-test. Om noen som titter innom har tips eller steder man kan bestille rimelig setter jeg pris på tips 🌹🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en god uke etter beskjeden fra legen. Tenkte vi bare skulle vente på TR på torsdag og få den kjipe uka overstått før vi prøver videre. I dag er det søndag, og jeg har fortsatt ikke antydning til blødning. Har en syklus på 35 dager både før og etter pilleslutt når jeg ser på appen jeg har. Har brukt "min kalender", først for å bare huke av når TR kom, men har jo nå brukt den for å sjekke ca EL. Lastet i dag ned FLO for å sjekke dobbelt, og begge sier det samme.. 3 dager over. Har litt murringer nå, så er sikkert bare forsinket. Likevel håper jeg jo liiiiiitt (okei veldig mye) på at vi skulle ha klart det så kjapt ved et lite mirakel. Har også usannsynlig ømme bryster, men det kan likeså godt være tegn på TR. Smerter har vært helt forskjellig med og uten piller, nå må jeg ta smertestillende de første dagene..

Men er veldig forberedt på TR og har derfor ikke orket bruke penger på test fordi jeg vet det kommer. Tenkte kjøpe litt rimeligere tester på nett for å ikke  bruke 200 kroner for en 2pk på apoteket hele tiden. Viser en billigtest to streker så vil jeg nok løøøpe å kjøpe meg en som viser hvor langt på vei jeg er etterpå. Men enn så lenge får jeg kjøpe rimelige, har faktisk sett de selger på Normal-butikken. Noen som har brukt de? Legg gjerne igjen tips om du har en nettside du har kjøpt fra selv.

🌼🌼🌼🌼🌼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble mandag 2.juli en gledens dag. Gravid 💛 To tester med kjemperaskt svar og to klare tester. For en sjuk følelse! 🙈😄💛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Lavterskel skrev:

Gratulerer så mye 😊💕

Tusen takk 🌼💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Notisblokk skrev:

Wow! Gratulerer så mye :hoppendeglad:

Tusen takk! Ja wow var det vi også tenkte i går. Hadde ikke forventet det denne måneden. Men da er det et lite mirakel da 🙈😊💞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleBee skrev:

Tusen takk! Ja wow var det vi også tenkte i går. Hadde ikke forventet det denne måneden. Men da er det et lite mirakel da 🙈😊💞 

Måtte den lille holde seg der i 9 mnd og komme til verden frisk og flott😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke ante at jeg var gravid før i går har jeg også hatt 0 plager. Ikke kvalm, som er noe jeg gruer meg til om jeg ender opp med å bli. Takler kvalme så dårlig, og har vanskelig for å se st jeg skal klare å komme meg for å reise på jobb hver dag i ukesvis. Den tid, den sorg! 

 

Ringte ellers både lege og gynekolog som utførte koniseringen. Ift. koniseringen ble jeg beroliget med at de har gjort det på mange som var mye lengre på vei enn meg. Og siden jeg fortsatt er gravid, så gikk jo det fint. Får UL der i uke 10, så det er jo fint. Siklert litt for å sjekke livmorhals og at alt står fint til oppi der. Legetime neste uke, da blir det bare en forberedende prat og sikkert litt forklaring om tiden fremover, bestille ordinær UL osv. Gledes 🌼🌼 

 

Fortsatt helt sykt å tenke på at jeg bærer et lite knøtt i meg, lurer så på om det er en jente eller gutt 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i dag, inn i 7. graviditetsuke 🤰🏼

Det er syke tall å se når jeg bare har vært gravid i 5 dager i hodet. Men denne lille er så ønsket, håper så inderlig det går bra. Det ble totalt 3 tester på mandag, to med streker og 1 med ukesindikator. Fikk også litt panikk etter at kjemisk graviditet/abort dukket opp i feeden, så da ble det rsfu test fra butikken på onsdag. Like gravid :)

Endte også opp med å kjøpe strimlepakke på Normal i dag. 5 stk for 49,-. Jeg tenker det roer meg ligg om panikken skulle komme. Like gravid i dag og, raskt positiv med helt klare streker :)

 

Pappaen gleder seg også så mye, leser og har nesten mer koll på hva jeg kan og ikke kan, spise og ikke spise. Fine mannen min 💞 Har lastet ned noen apper og liker Preglife, HiMommy & HiDaddy. De to siste er så søte! 

Nyter livet om dagen 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tonio skrev:

Gratulerer! Så herlig at det klaffet!:yvonne::nordvesta:

Tusen hjertelig, måtte det vare 😊😊🌼🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, tutta23 skrev:

Gratulere så mye med en liten spire 😄

Tusen takk 🌱🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviduke 7 (6+4) 

Kvalme, stort sett hele arbeidsdagen. Ikke kastet opp, thank god. Jobber enda en uke før ferie så la det fortsette slik. Murrer en god del, og strekker litt på sidene. Tydelig at livmor utvider seg. Ellers litt trøttere enn vanlig, sinnsyk luktesans og stygga på mat jeg ellers elsker. Youghurt - æsj. Søtsaker og usunnheter - æsj. Godt det da, kunne vært verre 😅 

 

Første legesjekk i morgen, skal forhøre meg om tidlige UL'er siden jeg har blitt gravid på et spesielt tidspunkt. Usikker om jeg vil vente helt til uke 10-11.. Måtte teste med en strimmel nå i kveld bare for å være sikker, slo kjapt og sterkt ut :) Deilig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 + 1 i dag, inn i 8.uke

Hadde legetime, men ble hos vikar som jeg ikke er veldig fan av. Roter mye, leser fra feile journaler og er så lite givende å snakke med. Men hun ringte sykehuset og snakket med gynekolog, de mente jeg ikke trengte mer oppfølging før UL i uke 11 hos min gynekolog. Satt opp time hos min egentlige lege for første svangerskapskontroll i uke 11 etter UL. Slo meg til ro med alt, helt til i dag.. Så nå blir det en ekstra UL neste uke på privat klinikk. Det blir for tungt mentalt å skulle gå i 4 uker og gjennom hele ferien uten å vite noe om hvordan frøet mitt har det, så da ble det sånn. 1200 kroner er det virkelig verdt. 

Kjenner jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg, er så redd for den kjipe beskjeden. Har måttet slutte å følge med i forumene og lese alle skrekkhistorier, det hjelper jo ingenting akkurat. Jeg håper bare så inderliig at dette går bra ❤ Update kommer nok etter UL til uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2018 den 18.29, LittleBee skrev:

Da ble mandag 2.juli en gledens dag. Gravid 💛 To tester med kjemperaskt svar og to klare tester. For en sjuk følelse! 🙈😄💛

Gratulerer så mye ❤️ 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille frø, ser ut til at du har sluttet å vokse. Foster på 6+1 ble funnet, men uten hjertelyd. Ut fra syklus er det vanskelig å vite hva som blir riktig men helt tilbake til 6+1 har jeg dessverre mine tvil. Uansett burde de ha sett et bankende hjerte. Er selvsagt knust, man prøver liksom å stålsette seg til at dette kan bli svaret, men når det skjer.. Så utrolig sårt 💔HCG skal måles siden hun ikke ville avblåse det fullstendig, men jeg føler hun gjorde det mer for min del og håpet vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...