Gå til innhold

Tror du på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror på Gud. Hvorfor? Fordi han har skapt oss og det gir en mening hvis man faktisk leser bibelen med åpne øyne. Hvis man er kritisk innstilt har man valgt å ikke tro uten å hente kunnskap. Det kaller jeg dumskap. Biblen er skrevet av mange og kildene ligger i selve boken som bevis, men feks å tro at Aristoles har levd er det ikke noen som tviler på. Jesus er omtalt i historien av ikke kristne.

Noas ark er beskrevet i detalj i biblen. Hvor lang, bred, hvor hen den havnet osv. Det som skjer er at vitenskapen og forskere generelt er imot troen på Gud. Bevisene finnes mange steder, men de blir ikke fulgt opp og like latterliggjort som Jesus selv i sin tid. Les bibelen så skjønner du hva jeg snakker om.

 https://historienet.no/utforskning/noas-ark-er-funnet

her er et eksempel. 

Anonymkode: 096b5...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å fornekte vitenskapen er mer enn å bare «ha noe utenom seg selv».

Anonymkode: 2d451...225

Hvis du helt ærlig talt tror at vitenskapen på noen som helst måte har avkreftet Guds eksistens, så har du ikke snøring på hva vitenskap er, eller hvordan den brukes. 

Anonymkode: 1a9d6...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på Gud. Og jeg håper ikke Gud finnes, for i såfall er h*n et jævla rasshøl.

Jeg synes Stephen Fry sier det ganske godt:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tenker på Gud som en skapende kraft, er det mulig "han" eksisterer. I og med at vi ikke vet om vi er en del av et multivers, vet vi heller ikke hva mekanismer eventuelt som kan ligge utenfor vårt univers.

Forskere har regnet seg frem til at det i så fall kan eksistere opptil 14 dimensjoner. Vi kjenner til bare 4 og den ene har vi skapt selv. Hva de andre 10 dimensjonene kan bestå av eller inneholde, er utenfor vår fatteevne pr i dag.

Så lenge vi ikke kjenner til hva som evn skjer utenfor vårt univers, ei heller i vårt eget, kan vi nok ikke utelukke Guds eksistens.

Det artige er at det faktisk kan sitte folk på denne lille planeten med sitt svært enkle vidd og påstå bastant at Gud IKKE finnes, da deres vidd begrenser seg til 0,0000000000000000000000000000000000001 promille av hva de egentlig vet av alt som kan vites😁.

Anonymkode: b5347...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du helt ærlig talt tror at vitenskapen på noen som helst måte har avkreftet Guds eksistens, så har du ikke snøring på hva vitenskap er, eller hvordan den brukes. 

Anonymkode: 1a9d6...9a7

Vitenskap har i det miste bevis om utallige mange ting, blant annet evolusjon. Så vitenskap har i hvertfall funnet ut at det ikke startet med Adam og Eva, som er en del av å avkrefte kristendommen sin tro. Religioner mangler bevis, så i bunn og grunn er det bare en tro i fantasien som gir folk håp.

Anonymkode: a1a8d...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vitenskap har i det miste bevis om utallige mange ting, blant annet evolusjon. Så vitenskap har i hvertfall funnet ut at det ikke startet med Adam og Eva, som er en del av å avkrefte kristendommen sin tro. Religioner mangler bevis, så i bunn og grunn er det bare en tro i fantasien som gir folk håp.

Anonymkode: a1a8d...5c5

Vitenskapen har kun bevis om en del ting som har skjedd i vårt univers. Ingen info om evn multivers, og følgelig heller ingen bevis på om det er noe svært utenfor vårt univers.

Alt av religiøse skrifter er skrevet av mennesker, så den kan vi legge død med det samme. Det vi har av skriftlige bevis på religion, er 100% menneskeskapt.

Men om det finnes en skaper som har iscenesatt det hele, vet vi ingenting om.

Anonymkode: b5347...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Stella Rose skrev:

Jeg tror ikke at Gud finnes, men tror heller ikke at Gud ikke finnes. 

På samme måte som du tror du eksisterer, men ikke vet ikke om du eksisterer.

Anonymkode: b5347...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vitenskapen har kun bevis om en del ting som har skjedd i vårt univers. Ingen info om evn multivers, og følgelig heller ingen bevis på om det er noe svært utenfor vårt univers.

Alt av religiøse skrifter er skrevet av mennesker, så den kan vi legge død med det samme. Det vi har av skriftlige bevis på religion, er 100% menneskeskapt.

Men om det finnes en skaper som har iscenesatt det hele, vet vi ingenting om.

Anonymkode: b5347...7ac

Vitenskap har også funnet ut at det kan være planteter som er lik jorden og hvilke skapninger som levde for tusenvis av PR siden og hvordan de så ut... det er så mye vitenskapen har gitt svar og mer kommer det til å bli.

Anonymkode: a1a8d...5c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som du tror du eksisterer, men ikke vet ikke om du eksisterer.

Anonymkode: b5347...7ac

Nei, jeg vet at jeg eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stella Rose skrev:

Nei, jeg vet at jeg eksisterer.

Nei det gjør du nok ikke. Du tror du gjør det, men det er like sannsynlig at du er en datasimulasjon.

Anonymkode: b5347...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør du nok ikke. Du tror du gjør det, men det er like sannsynlig at du er en datasimulasjon.

Anonymkode: b5347...7ac

Basically som i Divergent? 😂

Anonymkode: a1a8d...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vitenskap har også funnet ut at det kan være planteter som er lik jorden og hvilke skapninger som levde for tusenvis av PR siden og hvordan de så ut... det er så mye vitenskapen har gitt svar og mer kommer det til å bli.

Anonymkode: a1a8d...5c5

Ja, i vårt univers har de funnet en god del. Og mer vil det bli heldigvis, bare synd det går så sent:-)

Anonymkode: b5347...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Basically som i Divergent? 😂

Anonymkode: a1a8d...5c5

Ikke sett. Men google det jeg sa:-)

Anonymkode: b5347...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, i vårt univers har de funnet en god del. Og mer vil det bli heldigvis, bare synd det går så sent:-)

Anonymkode: b5347...7ac

Det er nok mange ting de ikke sier til offentligheten om hva de har funnet ut før de er sikre på det.

Anonymkode: a1a8d...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sett. Men google det jeg sa:-)

Anonymkode: b5347...7ac

Bilde

Noe sånt? 🙄

Anonymkode: a1a8d...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok mange ting de ikke sier til offentligheten om hva de har funnet ut før de er sikre på det.

Anonymkode: a1a8d...5c5

Stemmer nok. Det som er synd er at vi vet jo snart mer om det utenom jorden enn vi vet om det som har skjedd på jorden...

Hvordan bygde de pyramidene? Hvem laget megalittene? Og hvorfor? For ikke å begynne med Mayariket...

Blir frustrert:fnise:

Anonymkode: b5347...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bilde

Noe sånt? 🙄

Anonymkode: a1a8d...5c5

Nei, ikke noe sånt. Divergent var du som kom med.

Anonymkode: b5347...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør du nok ikke. Du tror du gjør det, men det er like sannsynlig at du er en datasimulasjon.

Anonymkode: b5347...7ac

Kanskje jeg er en Cyborg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...