Gå til innhold

Tror du på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, og det er nesten så jeg blir provosert over folk med noe mellom ørene som gjør det. Hvordan kan noen fornekte evolusjonen og vitenskapen? Dumme, dumme mennesker. 

Anonymkode: 2d451...225

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og det er nesten så jeg blir provosert over folk med noe mellom ørene som gjør det. Hvordan kan noen fornekte evolusjonen og vitenskapen? Dumme, dumme mennesker. 

Anonymkode: 2d451...225

Vi skal ikke dømme de som tror annerledes enn oss selv,det er viktig for mange å ha "noe utenom seg selv" i livet.

Anonymkode: 284bc...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei - er agnostiker

Anonymkode: b8381...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

 Å si at Gud skapte oss er bare et unødvendig ledd. Hvem skapte Gud da? 

Hvis gud kan være evig, hvorfor kan ikke universet være evig? 

Det irriterer meg at så mange tror fast på at det finnes en gud. Så mye hjernekraft som kunne vært brukt til å finne ut mer nyttige ting. Mer om hvor livet kom fra. I stedet for å trekke på skuldrene og si at Gud gjorde det. Det er å gi opp. Gud er funnet opp fordi vi ikke kan forklare alt, og mennesker må ha en forklaring. "Dette skjønner jeg ikke, da må det være Gud". 

Vikingene sa Tor lagde torden med hammeren sin, fordi de kunne ikke forklare det. 

Det er samme sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

   Livet på jorden kommer  ifra  en uidentifisert galakse.    Ingen vet  hvor alt vannet / havet på jorden kommer ifra.  Univærset skjuler en rekke løyndomer som vi aldri får svar på. 

Bibelen hevder at det skal bli eit ildhav v/ jordens siste dager.    Og eit Ildhav vil det utvilsamt  bli om en astroide treffer jorden og den vil  utslette alt liv.    

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt tror jeg ikke på gud. Hvorfor i alle dager skal jeg tro på noe så usannsynlig?

Hvilken gud, forresten? Oppigjennom historien har det vært tusenvis av guder, og hver eneste som har trodd på én av dem har ment deres gud var den eneste rette. Litt kjipt for dem som tror på gud i dag - hvis det virkelig finnes en gud så er det faktisk (f.eks.) Zevs, mens de har tilbedt han der kristne juksepaven 😜

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke klandre religiøse personer for å være de smarteste i klassen akkurat :), veldig trist å se skjebnen til så mange mennesker gå i dass grunnet dårlig oppdragelse. Hadde det ikke vært for at foreldrene deres hadde lært dere opp i den religionen og gitt dere skyld og skamfølelse ved å trosse religionen, så hadde samfunnet utviklet seg så utrolig mye fortere. :) 

Hele poenget med livet er at vi skal utvikle oss og omverdenen enda bedre enn våre forfedre, og da nytter det ikke å gå i samme spor, det fører ingen vei.

Helt okey å tro på Gud eller Mohammed så lenge det er en 100% privatsak, altså at din tro ikke påvirker noen mennesker rundt deg. Ikke dine søsken, ikke dine venner, og vær så snill folkens ikke påvirke barna deres med religion :), de er uskyldige og forsvarsløse og fortjener en bedre skjebne enn å være uviten og dum hele livet sitt :)

Hver gang jeg ser en unge med hijab dør en del inni meg. Foreldre som setter hijab på sine barn burde bli fengslet i mange mange år for å degradere et menneskeliv på den måten.

Anonymkode: b8e08...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes Gud. Hele universet er et finjustert maskineri som ikke oppstår ut fra praktisk talt ingenting. Det er liksom ingen ende for hvor langt ateister er villig til å bøye vanlig logikk for å rettferdiggjøre sin egen ønsketenkning. Hvis man kommer over en hytte i skogen så setter vi oss ikke ned, klør oss i hodet og lurer på hvordan trærne bare falt sammen, ble gjort om til plank og blåst på plass av vinden. Til og med små barn forstår intuitivt at Gud finnes fordi det er så selvfølgelig.

Anonymkode: 1a9d6...9a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig finnes Gud. Hele universet er et finjustert maskineri som ikke oppstår ut fra praktisk talt ingenting. Det er liksom ingen ende for hvor langt ateister er villig til å bøye vanlig logikk for å rettferdiggjøre sin egen ønsketenkning. Hvis man kommer over en hytte i skogen så setter vi oss ikke ned, klør oss i hodet og lurer på hvordan trærne bare falt sammen, ble gjort om til plank og blåst på plass av vinden. Til og med små barn forstår intuitivt at Gud finnes fordi det er så selvfølgelig.

Anonymkode: 1a9d6...9a7

Godt forsøk... Troll...

Anonymkode: b8e08...ea1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på Gud. Jeg hadde en helt jævlig barndom, og ba til Gud mange ganger om dagen, noen ganger flere timer i strekk, og jeg leste barnebibelen mange ganger. Men mine bønner ble aldri hørt, så en dag, innså jeg at det finnes ingen Gud, og skulle han finnes, så er han en stor drittsekk. Og fra den dagen sluttet jeg å tro. 

Anonymkode: b2be2...e43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt tror jeg ikke på Gud eller Jesus eller den hellige ånd eller Mohammed eller Shiva eller Tor eller noen av disse skikkelsene fra religion.

Anonymkode: 79f0f...9ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Først og fremst fordi det er totalt usannsynlig.

Og videre fordi hvis det fantes en Gud, en god Gud, så ville ikke verden ha vært så jævelig som den er for så utrolig mange mennesker. Man kan ikke skylde alt på mennesket selv. Naturkatastrofer og sykdommer er eksempler på ting mennesker kun har begrenset innvirkning på.

Endret av Guppy88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt forsøk... Troll...

Anonymkode: b8e08...ea1

En sånn type useriøs anklage bekrefter bare at innlegget mitt traff akkurat der det skulle. 

Anonymkode: 1a9d6...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei jeg tror ikke på gud eller andre eventyr og fantasier så vidt jeg vet.

Anonymkode: 3f203...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ikke dømme de som tror annerledes enn oss selv,det er viktig for mange å ha "noe utenom seg selv" i livet.

Anonymkode: 284bc...34e

Å fornekte vitenskapen er mer enn å bare «ha noe utenom seg selv».

Anonymkode: 2d451...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...