Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror du på Gud? 

Hvorfor? Hvorfor ikke? 

Selv er jeg usikker, og prøver å finne ut av ting.

Anonymkode: d0fc6...5e5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Fordi det bare er tull, akkurat som julenissen.

Anonymkode: dd508...c7f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Fordi det bare er tull, akkurat som julenissen.

Hvorfor er det tull? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det tull? 

Altså. Julenissen finnes ikke. Det gjør heller ikke "Gud". Du får finne fram fysikkboka fra skolen og lese om hvordan verden ble til.

Religion er roten til alt ondt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nei. Fordi jeg tror på vitenskapen😄 men tror likevell at det finnes mer mellom himmel og jord! Det går i litt for mye åndenes makt😂

Anonymkode: 2b9df...579

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mr. Kilmister
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du på Gud? 

Hvorfor? Hvorfor ikke? 

Selv er jeg usikker, og prøver å finne ut av ting.

Selvfølgelig ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan vitenskapen peke mot at det eksistere en Skaper, en Gud?

Jeg tenker at Big Bang, eller hva man vil kalle, kommer fra Gud. At det er slik Gud skapte jorden.  At universet må ha en årsak for å eksistere, fordi alt som starter å eksistere må ha en årsak,  og dette kan være en Gud. En evig Gud. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Julenissen finnes ikke. Det gjør heller ikke "Gud". Du får finne fram fysikkboka fra skolen og lese om hvordan verden ble til.

Eller er det mennesker som velger å tolke og bruke religionen som er onde? Som alt annet mennesker med onde hensikter kan gjøre. Problemet er at man ofte hører de som roper høyest, og det er dessverre dem med meninger som kanskje ikke er helt greie. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller er det mennesker som velger å tolke og bruke religionen som er onde? Som alt annet mennesker med onde hensikter kan gjøre. Problemet er at man ofte hører de som roper høyest, og det er dessverre dem med meninger som kanskje ikke er helt greie. 

Du har jo bestemt deg. Hvorfor skriver du at du er usikker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo bestemt deg. Hvorfor skriver du at du er usikker?

Nei, det har jeg ikke. Stiller spørsmål, ser du ikke? 

Sa at jeg var usikker. Det betyr at jeg selv veier for for at det finnes en Gud og at det ikke gjør det. Har da argumenter for begge sider..noe som er vanskelig og frustrerende. Men nå stilte jeg spm igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det har jeg ikke. Stiller spørsmål, ser du ikke? 

Sa at jeg var usikker. Det betyr at jeg selv veier for for at det finnes en Gud og at det ikke gjør det. Har da argumenter for begge sider..noe som er vanskelig og frustrerende. Men nå stilte jeg spm igjen. 

Har du noe som helst bevis for at det finnes en "Gud"?

Gjør det lett for deg selv og innse at det bare er et eventyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nera

Jo Gud finnes, akkurat som verden finnes. Tenk om menneskene ikke hadde eksistert, rart at det plutselig ble til mennesker i verden. Jeg har bevis på at Gud finnes for meg selv, og det var en gang jeg bedde da kjente jeg en munn luft blåse på ansiktet mitt, og jeg kjente noe gikk forbi meg men jeg kunne ikke se det, jeg bare følte det det var en luft som bare gikk forbi, jeg kjente lufta. Dette er ikke noe radom shit. Dette er ikke en «vindu luft» aktig, det var gud. Høres barnslig ut men dette er helt sant. Jeg tror faktisk han finnes. Spør om det er gud eller noe mennesker ikke vet om. Men noe finnes ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dersom Gud finnes så er han jo ond, så hvorfor ønsker noen å støtte et ondt allmektig vesen? Redsel?

Anonymkode: 80aa4...095

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Nera skrev:

Jo Gud finnes, akkurat som verden finnes. Tenk om menneskene ikke hadde eksistert, rart at det plutselig ble til mennesker i verden. Jeg har bevis på at Gud finnes for meg selv, og det var en gang jeg bedde da kjente jeg en munn luft blåse på ansiktet mitt, og jeg kjente noe gikk forbi meg men jeg kunne ikke se det, jeg bare følte det det var en luft som bare gikk forbi, jeg kjente lufta. Dette er ikke noe radom shit. Dette er ikke en «vindu luft» aktig, det var gud. Høres barnslig ut men dette er helt sant. Jeg tror faktisk han finnes. Spør om det er gud eller noe mennesker ikke vet om. Men noe finnes ihvertfall.

Det var nok djevelen selv som kom for å hente deg. Gud har forlatt jorden, så hver gang du ber nå så er det en demon som kommer for å hente svake sjeler

Anonymkode: c45c7...360

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg tror på Gud. Jeg trenger ingen fysisk bevis på at det er en Gud der ute. Det holder med min tro. Jeg liker å tro at det finnes noen der ute som er større enn alt og alle, at det er en plan med alt som skjer i verden. Det er trist at mange tror religion er rota til alt ondt, da det er vi mennesker som kan være onde. Ja, noe er gammeldags og utdatert, men følelsen av å vite noen er der oppe og passer på oss er godt for meg. 

Samtidig forstår jeg også de som er skeptiske pga all fattigdom her i verden. Hvordan kan Gud la sine egne dø av sult og katastrofer, men igjen; mennesker selv har skyld i mye. NEI, jeg sier ikke fattig mennesker i Afrika har all skylden selv, men at alle vi kunne gjort mer for å hjelpe hverandre. Se forbi hudfarge og mitt/ditt, vil-ikke-dele-mentaliteten.

Jeg takker Gud hver dag for alt godt i livet mitt, for mat på bordet og gode mennesker. Finner også en ro ved å be til Gud til tider.

Anonymkode: 14e92...dbf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
linsejesus
7 hours ago, AnonymBruker said:

Å sammenligne Gud og julenissen fordi ingen av dem finnes er i beste fall kunnskapsløst og helt unyttig. Samme med påstanden om at religion er roten til alt ondt. Hva i all verden er det basert på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg tror på Gud. Jeg ser intet alternativ.

Anonymkode: c277c...670

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nera
På 24.6.2018 den 7.01, AnonymBruker skrev:

Det var nok djevelen selv som kom for å hente deg. Gud har forlatt jorden, så hver gang du ber nå så er det en demon som kommer for å hente svake sjeler

Anonymkode: c45c7...360

Så du tror på djevelen og at den finnes,men ikke Jesus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leeloo
23 hours ago, AnonymBruker said:

Samme argumentet jeg har for å være ateist. Jeg ser ikke noe i denne verden som får meg til å tro det finnes en gud. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 24.6.2018 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du på Gud?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her