Gå til innhold

Hva er den minste sengen man kan ha til to personer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er den minste sengen man kan ha til to personer der man fortsatt kan ligge komfortabelt sammen?

Anonymkode: 1bedc...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er den minste sengen man kan ha til to personer der man fortsatt kan ligge komfortabelt sammen?

Anonymkode: 1bedc...260

Tja, når jeg var 17 år hadde jeg en sovesofa som var 65 cm bred og synes jeg og kjæresten lå veldig godt der ;)  Nå tror jeg at jeg må ha 120 cm. bredde for å ha det komfortabelt.

Anonymkode: 6189a...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt minste, 120 mener jeg. Jeg og samboer har 150 og da kan vi breie oss litt. Da han var hos meg før vi flyttet sammen hadde jeg 120 å det var egentlig mer ubehagelig enn behagelig da begge liker å ligge hver for seg når vi sover.

Anonymkode: 5e000...3e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 dersom det er på hytta eller annet sted der man ikke sover hver dag. 140 hvis man skal sove sammen der hver dag. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, kvinneguide skrev:

120 dersom det er på hytta eller annet sted der man ikke sover hver dag. 140 hvis man skal sove sammen der hver dag. 

Enig. 120 er til nød. Hvis man er en person som fort blir varm og/eller har behov for å bevege seg mye før man sovner, så er ikke 120 mulig. De gangene jeg og samboer har overnattet i slike senger, har jeg sovet veldig dårlig. Det er mulig 140 er holdbart for noen i lengden, men personlig er 160 minimum her. Vi har 180, og det er jeg veldig fornøyd med. 

Anonymkode: 55eb9...f4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 er nød her. Vi har 150 seng og gleder oss til 180 seng. 

Anonymkode: 39fd3...983

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 er absolutt minimum. 150 er bedre, og 180 er helt perfekt.

Anonymkode: 567c2...12e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor forelsket man er. :)

Jeg og mannen delte en 90 seng da jeg besøkte ham i starten av forholdet. Det gikk bra, men hadde ikke gått bra nå. :laugh:

120 er vel det minste man bør ha. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

180. Vi sover greit i 150 på ferie. Vi liker plass, sover best hver for oss. 

Anonymkode: 17c34...667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor stor man er, begge parter, og hvor god plass man har til en seng. For normalt slanke personer går det fint med 150 cm bredde. Det er selvfølgelig større komfort i en bredere seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 går til nøds, men ikke fast. Skal man ligge i den fast må den være hvertfall 150. Det er flere forhold som må vurderes. Vi endte med 180 fordi jeg ligger veldig urolig og mannen min sover lett. Det hadde vært en dårlig kombinasjon i en mindre seng.

Anonymkode: c365b...3ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

120

Da har man plass til å ligge på rygg med armene ved siden av seg.

Men det spørs jo hvordan du liker å sove. Jeg må ligge på rygg. 

Anonymkode: e335d...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

140 om man ikke alltid orker ligge klint oppi hverandre. 

Anonymkode: 63843...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært mye forskning på søvn i det siste, og viktigheten av god søvnkvalitet. Anbefaler på det sterkeste at man sover i 180 seng, og hvertfal 150. Går man for noe mindre enn dette vil det i det lange løp gå ut over søvnkvaliteten, og videre hvor bra du føler deg i hverdagen. Har en venninne som bodde i en leilighet hvor det ikke var plass til noe større enn 120, og hun mener selv at dette var svært uheldig med tanke på egen helse og livskvalitet. Nå skal det nevnes at mannen hennes sov over gjennomsnittet urolig pga restless leg syndrom

Endret av Anonym-moped
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være veldig forelska for å dele ei 120-seng og ha det komfortabelt.. 150 er minimum. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 140 seng, og det går veldig fint er man normalvektige personer. Delte sengen noen få timer med en mann på 170 kg, da var det dårlig plass, og jeg måtte finne sofaen. Men min ex var en høy, slank mann og vi hadde god plass i sengen til oss begge.

Anonymkode: bf46e...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...