Gå til innhold

Krenkelse å få ris etter seksuelle overgrep....


Gjest BearMama

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Limbo 2014 skrev:

Ikke bare bh-en, men ned i trusen også. Hva skulle han der om ikke fingre henne? Som er sidestilt med voldtekt etter norsk lov (penetrering). Han forgrep seg altså på en som ikke bare ikke var i stand til å samtykke el ei, men dårlig og helt ute av stand til å forsvare seg. Så utrolig usselt.

Hvor langt hadde han gått om ikke kvinnens slektning hadde kommet? 

Nå er jeg ikke tilhenger av fysisk avstraffelse selv om jeg egt synes han fortjener å smake på krenkelse. Stokkeslagene burde vært byttet med et par år til i fengsel. Lurer på om han ville foretrukket det selv når det kommer til stykket.

Sett bort fra stokkeslagene, som selvsagt er uhørt, er jo straffen ganske mild. Bare 1 år i fengsel. Nettopp ble en mann dømt her i Norge til 6 år for to sovevoldtekter. Det begynner å ligne noe, selv om jeg mener 6 år er alt for lav. Burde vært 6 år pr offer, minst. 15 år hadde vært passende.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/offer-grat-av-glede-da-mann-ble-dmt-for-sovevoldtekt-etter-at-han-frst-hadde-blitt-frikjent/3423505835.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, BearMama skrev:

Har du statistikk på det at voldtektsmenn og pedofile har lavere gjentakelseprosent i Norge?

Norge suger på å beskytte de som blir utsatt for overgrep i Norge. Ikke bare må ofrene igjennom en helvetes kamp med rettssaker og gjenoppleve traumene for å så se på at gjerningsmannen knapt setter en fot innenfor murene.

Hva er alternativet? Å dømme noen kun for påstander?

Da blir det fint å leve i Norge, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
2 minutter siden, Example skrev:

Hva er alternativet? Å dømme noen kun for påstander?

Da blir det fint å leve i Norge, tenker jeg.

Les igjen du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BearMama skrev:

Les igjen du.

Ja? Mitt inntrykk er at du mener at det feil at ofrene må gjennom en rettsak for å få noen dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
18 minutter siden, Example skrev:

Ja? Mitt inntrykk er at du mener at det feil at ofrene må gjennom en rettsak for å få noen dømt.

Nei, jeg skrev at det er for jævlig at ofrene vitner enn rettsak der gjerningsmannen knapt setter en fot innenfor fengselsmuren mens ofrene må leve med traumene resten av livet.

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BearMama skrev:

Nei, jeg skrev at det er for jævlig at ofrene vitner enn rettsak der gjerningsmannen knapt setter en fot innenfor fengselsmuren mens ofrene må leve med traumene resten av livet.

Ja, det er ille. Men har du andre forslag for å hindre dette, uten at dette skal gå på rettssikkerheten løs? Det er faktisk slik at en ugjerning må bevises utover en hver tvil for at noen skal kunne dømmes. Skulle bare mangle. Derfor er nettopp voldtektssaker veldig vanskelig fordi de fleste av dem er ord mot ord, og ofte ingen vitner. Jeg tror du også forstår at det skal mye til for at noen skal dømmes utelukkende fordi man tror mer på den ene parten enn den andre? I utgangspunktet kan man ikke dømme noen basert på at de "tror på dem", uten konkrete bevis. Unntakene er når det i tillegg er sterke indisier, f.eks. at vedkommende er anmeldt tidligere for samme forhold. Nettopp derfor er det så viktig at alle anmelder voldtekter, selv om det ikke fører til dom. Hvis samme person anmeldes på nytt senere av andre personer, vil det plutselig bli mer enn bare "ord mot ord".

Så kan vi jo diskutere selve straffen. Når man først blir dømt for voldtekt, synes jeg straffene må være mye strengere. Men det er en annen debatt.

Så stusser jeg jo litt på at TS kaller stokkeslag for "ris"....

Endret av Inspektøren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
57 minutter siden, Inspektøren skrev:

Ja, det er ille. Men har du andre forslag for å hindre dette, uten at dette skal gå på rettssikkerheten løs? Det er faktisk slik at en ugjerning må bevises utover en hver tvil for at noen skal kunne dømmes. Skulle bare mangle. Derfor er nettopp voldtektssaker veldig vanskelig fordi de fleste av dem er ord mot ord, og ofte ingen vitner. Jeg tror du også forstår at det skal mye til for at noen skal dømmes utelukkende fordi man tror mer på den ene parten enn den andre? I utgangspunktet kan man ikke dømme noen basert på at de "tror på dem", uten konkrete bevis. Unntakene er når det i tillegg er sterke indisier, f.eks. at vedkommende er anmeldt tidligere for samme forhold. Nettopp derfor er det så viktig at alle anmelder voldtekter, selv om det ikke fører til dom. Hvis samme person anmeldes på nytt senere av andre personer, vil det plutselig bli mer enn bare "ord mot ord".

Så kan vi jo diskutere selve straffen. Når man først blir dømt for voldtekt, synes jeg straffene må være mye strengere. Men det er en annen debatt.

Så stusser jeg jo litt på at TS kaller stokkeslag for "ris"....

Det var meg da. Bar rumpe og dro litt ekstra på.

Helt enig at det ikke kan være tvil. Samme gjelder jo dødsdømte i USA. Mange feil begått der nå som man kan påvise med DNA etc.

Men jeg har sett overgreps ofre på nært hold. En jente som ble voldtatt daglig av sin egen far fra hun knapt hadde sluttet med bleie til hun kom i puberteten. 

Eller se på Baneheia morderne. Hva de gjorde med de små jentene. For de som har lest detaljene så kan man få mareritt av mindre. En av dem var ute etter kortere tid enn de jentene fikk leve.

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
On 6/23/2018 at 12:44 PM, Snillingen said:

Synes ikke synd på han. De klager over  3 slag på rumpa er nedverdigende behandling, men nedverdigende behandling får han tåle når han stakk hånden under BHen på en bevisstløs kvinne. 

Edit: Ser nå at han har hatt fingrene nede i trusen og befølte henne også. Enda mer grunn til at han ikke kan klage over å bli utsatt for nedverdigende behandling!

Disse "3 slagene" sprekker hud og kjøtt fordi de utføres med spesialiserte redskaper.

 

Enig at fyren må straffes, men å bruke en metode fra kolonitidens 1890 er primitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 24.6.2018 den 13.07, BearMama skrev:

Det var meg da. Bar rumpe og dro litt ekstra på.

Helt enig at det ikke kan være tvil. Samme gjelder jo dødsdømte i USA. Mange feil begått der nå som man kan påvise med DNA etc.

Men jeg har sett overgreps ofre på nært hold. En jente som ble voldtatt daglig av sin egen far fra hun knapt hadde sluttet med bleie til hun kom i puberteten. 

Eller se på Baneheia morderne. Hva de gjorde med de små jentene. For de som har lest detaljene så kan man få mareritt av mindre. En av dem var ute etter kortere tid enn de jentene fikk leve.

😡😡😡 stakkars mennesker! Overgrepstraumer er nesten de verste. Misbruk og voldtekt er noe av det verste en person kan gjennomgå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg syns her. På den ene siden har jeg ikke sympati for han, fordi han utnyttet en bevistløs person. På den annen side syns ikke folk bør dømmes til stokkeslag.

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvis man skal klage på utlendinger som oppfører seg respektløst overfor norske jenter her kan nordmenn hvertfall ikke holde på på denne måten selv. Det virker som en god del nordmenn legger hemningene igjen hjemme når de drar til Asia. Hadde ikke slektningene til denne jenta dukket opp ville han sannsynligvis voldtatt henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...