Gå til innhold

Krenkelse å få ris etter seksuelle overgrep....


Gjest BearMama

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
4 minutter siden, waco skrev:

Bra sagt. Jeg skulle også ønske at jeg ble helbredet og kurert med å straffe og pine mennesker. Begynner å få litt sansen for deg. Jeg merker at du er mer voksen og mer reflektert enn mange kvinner som har levd lengre enn deg selv!

Hvis det er sånn at man nyter og liker å straffe mennesker ja da er man like dårlig menneske som forbryteren man selv forakter.

Tusen takk som sier dette. Det betyr mye. Jeg prøver som regel å se situasjonen fra begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det ikke snakk om ris, men om å bli banket med stokker. Helt greit med straff, men ikke fysisk vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pultost skrev:

Synes pinadø overgripere burde fått smake stokken her til lands også. 

Ja for en overgriper har jo selvfølgelig aldri fått smake noe straff i hele sitt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
3 minutter siden, waco skrev:

Ja for en overgriper har jo selvfølgelig aldri fått smake noe straff i hele sitt liv!

Hva mener du her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

Hva mener du her?

Antar han mener at folk ikke blir overgripere uten en vond grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
3 minutter siden, Tuxy skrev:

Antar han mener at folk ikke blir overgripere uten en vond grunn.

Det er ingen unnskyldning uansett for å voldta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jegskulleønskeat said:

Det er ingen unnskyldning uansett for å voldta

Nei, det er det ikke, men det kan være en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BearMama skrev:

Ikke jeg heller.

I Norge ville han fått minst 3 års fengsel hvis fingrene var inne i henne. Her regnes det som voldtekt å penetrere en bevisstløs person med fingre eller gjenstander. Altså er det strengere i Norge enn i Singapore.

Av rent prinsipp er jeg imot tortur, så jeg synes ikke Norge bør innføre stokkeslag selv om noen sikkert fortjener det. Staten må ikke synke ned på overgripernes nivå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
3 hours ago, Snillingen said:

Synes ikke synd på han. De klager over  3 slag på rumpa er nedverdigende behandling, men nedverdigende behandling får han tåle når han stakk hånden under BHen på en bevisstløs kvinne. 

"Til huden revner" står det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Snillingen said:

Synes ikke synd på han. De klager over  3 slag på rumpa er nedverdigende behandling, men nedverdigende behandling får han tåle når han stakk hånden under BHen på en bevisstløs kvinne. 

Ikke bare bh-en, men ned i trusen også. Hva skulle han der om ikke fingre henne? Som er sidestilt med voldtekt etter norsk lov (penetrering). Han forgrep seg altså på en som ikke bare ikke var i stand til å samtykke el ei, men dårlig og helt ute av stand til å forsvare seg. Så utrolig usselt.

Hvor langt hadde han gått om ikke kvinnens slektning hadde kommet? 

Nå er jeg ikke tilhenger av fysisk avstraffelse selv om jeg egt synes han fortjener å smake på krenkelse. Stokkeslagene burde vært byttet med et par år til i fengsel. Lurer på om han ville foretrukket det selv når det kommer til stykket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Limbo 2014 said:

Ikke bare bh-en, men ned i trusen også. Hva skulle han der om ikke fingre henne? Som er sidestilt med voldtekt etter norsk lov (penetrering). Han forgrep seg altså på en som ikke bare ikke var i stand til å samtykke el ei, men dårlig og helt ute av stand til å forsvare seg. Så utrolig usselt.

Hvor langt hadde han gått om ikke kvinnens slektning hadde kommet? 

Nå er jeg ikke tilhenger av fysisk avstraffelse selv om jeg egt synes han fortjener å smake på krenkelse. Stokkeslagene burde vært byttet med et par år til i fengsel. Lurer på om han ville foretrukket det selv når det kommer til stykket.

Tusen takk for oppklaring angående det med trusen. Held enig med deg!

Jeg er ikke fan av fysisk avstraffelse jeg heller. Men det betyr ikke at jeg synes synd på vedkommende av den grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Tusen takk som sier dette. Det betyr mye. Jeg prøver som regel å se situasjonen fra begge sider.

Ja det å kunne se en ting fra flere sider er en viktig egenskap. Her på kvinneguiden virker det som om det er ungdommens privilegium når vi ser hvor sinte og straffelystne mange av de eldre kvinnene her er. Hadde stokkeslag hjulpet på noe som helst hvorfor i allverden avskaffet vi denne avstraffelsen for 150 år siden da?

Det som gjør at jeg får angst er ikke at jeg forteller folk er at det å skade mennesker med straff ikke hjelper, men da begynner folk å snakke om at det "føles godt" og vite at noen har det vondt. Det er på en måte rettferdig i deres øyne at andre lider for deres glede.

Når jeg gjør en feil, ja da liker jeg å bli fortalt hva jeg gjør feil. Om noen forsøker å bruke anledningen til å straffe meg, - bare fordi jeg har gjort en feil, - kun for å tilfredsstille deres egne lyster og hang til straff, - er for meg nesten sadisme å regne.

Ikke rart det er lett å være engstelig i en slik verden.

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hva mener du her?

Det tuxy forklarte. Det er ikke normalt å være en overgriper. Hvorfor i allverden tafse på en jente bare for å bli foraktet? Ergo har mange overgripere en forstyrrelse i hodet, og mange har fått den forstyrrelsen etter å ha fått altfor mye straff i oppveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
5 minutter siden, waco skrev:

Det tuxy forklarte. Det er ikke normalt å være en overgriper. Hvorfor i allverden tafse på en jente bare for å bli foraktet? Ergo har mange overgripere en forstyrrelse i hodet, og mange har fått den forstyrrelsen etter å ha fått altfor mye straff i oppveksten.

Ja, men det er ingen unnskyldning. Det finnes nok av folk som har opplevd grusomme ting, men som likevel klarer å være gode mennesker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ja, men det er ingen unnskyldning. Det finnes nok av folk som har opplevd grusomme ting, men som likevel klarer å være gode mennesker 

Jeg er helt enig med deg. Det finnes også mennesker med fin oppvekst som blir straffelystne sadister.

For meg så er det viktig å skape et samfunn med minst mulig pinepåføring for å forebygge at mennesker blir overgripere og straffelystne sadister. Med å være glad i straff fordi det føles godt, javel, ja da forklarer man i samme sammenheng hvorfor mange liker å gjøre gale ting, og hvorfor mange nyter det å straffe mennesker med straff.

Skal man være et bedre menneske enn overgripere, voldtektsmenn, tafsere og andre tapere bør man etter min mening være like så i mot straff som man er imot overgrep.

Når jeg leser svarene her så virker det som om mange mennesker er like for straff som de er imot overgrep. De er ikke en gang flaue over straffelystheten sin, de skjuler ikke en gang at de fantaserer om straff akkurat som en sadist! Da blir jeg litt imponert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ærlig talt en har fortjent litt pryl om en forgriper seg på bevisstløse mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jegskulleønskeat said:

Ja, men det er ingen unnskyldning. Det finnes nok av folk som har opplevd grusomme ting, men som likevel klarer å være gode mennesker 

For å dra en annen sammenlikning. Det finnes også folk som har hatt grusomme oppvekster som ser ut til å klare seg helt fint og som fungerer godt sammen med andre og i jobb mens noen blir psykisk og fysisk syke av det de har opplevd. Folk er forskjellig skrudd sammen og det er ingen som mener at vanskelige opplevelser rettferdiggjør overgrep mot andre, men det de selv har sett, lært, opplevd og deres egne traumer kan være en forklaring på hvorfor de handler som de gjør. "Abused children do grow up".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, waco said:

Det tuxy forklarte. Det er ikke normalt å være en overgriper. Hvorfor i allverden tafse på en jente bare for å bli foraktet? Ergo har mange overgripere en forstyrrelse i hodet, og mange har fått den forstyrrelsen etter å ha fått altfor mye straff i oppveksten.

Han tafser jo ikke «for å bli foraktet», det tror vel heller ikke du på? Han tafser fordi han ikke kan styre seg (av ulike grunner, alkohol kan være en) og ikke anser kvinner å eie egen kropp og/eller vurderer risikoen for å bli tatt som lav. 

Som gjør det kun fordi de er kåte, mangler impulskontroll og/eller samvittighet, har et syn på kvinner som objekter. Forstyrrelsen i hodet» trenger ikke være mer avvikende enn dette. og jeg har lite sans for å skulle offerforklare folk som kynisk krenker andre.

De, og de som er skadet, må jo alle få straff der den preventive effekten - vise at samfunnet ikke tolererer slikt - er en del av hensikten. 

Og: Å vise til rehabiliteringsprosent gir kun mening om man kan si noe om rehabiliteringsprosent for ulike typer straffedømte; herunder hva de er dømt for, og i dette tilfellet - rehabiliteringsprosent blant sedelighetsforbrytere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...