Gå til innhold

Er denne klokken verdt noe? Kan jeg kaste den i vanlig søppel evt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En gammel date glemte den igjen her, jeg har ingen måte å få levert den tilbake og jeg har ingen interesse av å ha den liggende lenger. Den har ligget her et halvt år. Er den verdt noe? Evt. gi den bort eller kan man kaste det i søppelet? Andre ting dater har lagt igjen hos meg har jeg kastet men har aldri hatt en slik stålklokke. 

Er det forresten umoralsk å kvitte meg med en annens eiendel? Vedkommende har slettet og blokkert meg og det har som sagt gått 7 mnd. Jeg har ikke prøvd å få kontakt og ønsker heller ikke det. 

Anonymkode: 0b89a...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste "en gammel dame..." x-antall ganger og fikk det ikke til å stemme med klokka.

 

Når det ikke er mulig å få kontakt med fyren tror jeg du trygt kan kaste den.

Endret av Macro
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal uansett i el-avfall, ikke i søppelbøtta. Regner med at urmakere tar imot klokker som skal kastes.

Anonymkode: 80073...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaste den? Se på prisene på de klokkene, den kan være verdt tre tusen! Eller iallfall når den var ny. Jeg hadde prøvd å finne ut nærmere hva den var verdt og solgt den :P 

Anonymkode: b2a7c...e28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ilsep skrev:

Du har navn og adresse. Send den i posten. 

Jeg har ikke adresse. Og kun fornavn. Hvis ikke hadde jeg sendt den i posten for lengst. 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaste den? Se på prisene på de klokkene, den kan være verdt tre tusen! Eller iallfall når den var ny. Jeg hadde prøvd å finne ut nærmere hva den var verdt og solgt den :P 

Anonymkode: b2a7c...e28

Det føles litt uetisk å tjene penger på andres eiendeler da men jeg vet ikke jeg? 

Hvor selger man sånt da? 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den skal uansett i el-avfall, ikke i søppelbøtta. Regner med at urmakere tar imot klokker som skal kastes.

Anonymkode: 80073...1ee

Urmaker, kan jeg gå innom en gullsmed liksom eller? 

Ts

Anonymkode: 0b89a...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig vil jeg bare bli kvitt den. Vil ikke tenke på den fyren lenger. Er egentlig mest det moralske ved det jeg lurer på. Som sagt har ikke hørt noe på 7 mnd, jeg har ikke adressen hans. Det er vel ikke rart at jeg da kvitter meg med driten? 

Anonymkode: 0b89a...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig vil jeg bare bli kvitt den. Vil ikke tenke på den fyren lenger. Er egentlig mest det moralske ved det jeg lurer på. Som sagt har ikke hørt noe på 7 mnd, jeg har ikke adressen hans. Det er vel ikke rart at jeg da kvitter meg med driten? 

Anonymkode: 0b89a...523

Trø den i bosset og glem den da vel? 🙄

Anonymkode: 2d1c6...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi klokka til en bruktbutikk eller loppemarked? Da tjener du ikke penger på noe som egentlig tilhører en annen person. For meg ville det vært det beste moralsk sett. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hiv den i bosset

Anonymkode: 86e56...51f

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trø den i bosset og glem den da vel? 🙄

Anonymkode: 2d1c6...7b9

Nei, nei! Du må ikke kaste den i vanlig søppel. Klokka inneholder metaller som ikke skal i restavfallet. Skal du kaste klokka, må den sorteres som el-avfall. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi din til din far, evt nabogutten. 

Bortkasta å hive den i søpla. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Perelandra skrev:

Gi klokka til en bruktbutikk eller loppemarked? Da tjener du ikke penger på noe som egentlig tilhører en annen person. For meg ville det vært det beste moralsk sett. 

Nei, nei! Du må ikke kaste den i vanlig søppel. Klokka inneholder metaller som ikke skal i restavfallet. Skal du kaste klokka, må den sorteres som el-avfall. 

Feil sitering

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er velbrukt, men av et merke og en modell som koster litt i innkjøp som ny. Å kaste den (uansett om det er i søpla eller som el-avfall) er rent sløseri. Jeg skjønner tankegangen om å ikke ville tjene penger på den, men om du gir den til UFF, Fretex eller et loppemarked kommer klokka til nytte samtidig som du blir kvitt den med god samvittighet. 

Anonymkode: b647d...9ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

litt vanskelig å finne pris på den klokka siden den ikke selges lengre. men her er ihvertfall spesifikasjonene til den: https://www.amazon.ca/Festina-Chrono-F16599-Silver-Stainless-Steel/dp/B007Z1R212

Jeg hadde personlig ikke ville solgt den, jeg ville heller gitt den bort til feks fretex, eller en annen bruktforhandler du måtte ønske. 

Anonymkode: 462f5...8e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har prøvd å få kontakt, betyr det at du ikke engang har prøvd å gi ham beskjed om at klokka hans er hos deg? Hvis han ikke vet det, kan han jo ikke få hentet klokka si, heller.

Nå vet heller ikke jeg hva du egentlig mener med «har ingen måte å få returnert den på», for hvis du vet hva han heter, er det gode muligheter for å finne ut hvor han bor via f.eks 1881. Hvis han ikke har skjult nummer, og du finner ut av hvor han bor går det an å enten sende den i posten eller legge den i postkassen. Alternativt om dere har noen felles kjente som kunne levert den for deg. 

Hvis han har fått beskjed om klokka og ikke giddet å hente den, og du ikke har noen som helst mulighet for å få levert den tilbake, kan du trygt levere den på Fretex eller som EE-avfall. Det er ingen eksklusiv klokke, så salgsverdien som brukt er ikke særlig høy. 

 

Anonymkode: 6a22f...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert kastet den i bakken og tråkket på den. Hvis han var en sånn kjip date. Siden han har blokket deg osv 

Anonymkode: edaf6...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2018 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Kaste den? Se på prisene på de klokkene, den kan være verdt tre tusen! Eller iallfall når den var ny. Jeg hadde prøvd å finne ut nærmere hva den var verdt og solgt den :P 

Anonymkode: b2a7c...e28

Haha. Egentlig en god idé. Men... Jeg hadde følt meg som en tyv dersom jeg ikke gjorde han oppmerksom på klokka først. 

Jeg hadde først og fremst skrevet en sms til han om at han hadde glemt klokka hos meg. Jeg hadde skrevet at jeg kunne legge den i postkassen min og at han kunne hente den der. Hvis han ikke svarte eller hentet den, så hadde jeg nok etterhvert kastet den. Hadde solgt den om den var ganske dyr selvfølgelig. 

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...