AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Del Skrevet 22. juni 2018 Har en gammel toyota med f@cked clutch. Må byttes, var på verksted i går, de sa at det ble rundt 15 i alt. Er ikke det veldig dyrt? Ser at prisen for ny clutch er rundt 1500. altså 13tusen + for å bytte? Anonymkode: aaee1...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Del Skrevet 22. juni 2018 Kan bytte den selv da for 1500 👍 Hør rundt med flere verksteder så ser du hva som er snittet. Kommer an på hvor mange timer de regner med å bruke. Anonymkode: dc0b9...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 22. juni 2018 #3 Del Skrevet 22. juni 2018 Må nok regne med å betale mye på enkelte modeller. Husk at når hele skiten ble para med karosseri var alt montert sammen og putta på plass, med null tanke på at det kanskje en gang skulle demonteres, derfor kan det ta noen timer å skru fra hverandre og sette det sammen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #4 Del Skrevet 22. juni 2018 Kommer veldig an på modellen, som @tdm900 sier. Men i utgangspunktet tenker jeg på klutsjskifte som en jobb til 5-8000kr på biler fra rundt årtusenskiftet. Hør med flere verksteder er det beste rådet her! Anonymkode: 5ff29...4cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #5 Del Skrevet 22. juni 2018 Spurte akkurat min far som er bilmekaniker: Han sier det kommer an på hvilken bil det er, men kan koste alt mellom 3000 og 25000. Anonymkode: 0ed4c...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 23. juni 2018 #6 Del Skrevet 23. juni 2018 Kommer an på hva konkurrerende verksteder skal ha for samme jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 25. juni 2018 #7 Del Skrevet 25. juni 2018 Er 1500 for clutchen en pris du fikk av verkstedet, eller en pris du har funnet ved å søke selv? Tviler veldig på at et verksted bruker såpass rimelige deler, du må nok opp noen tusenlapper for den delen de kommer til å bruke. Ikke minst kommer det an på om man kan bytte kun platen eller om man må bytte hele clutchen. Ikke minst skal de ha betalt for jobben, og det tar fort mange timer å løsne clutchen fra en såpass gammel bil. Jo eldre, jo mer sitter alt fast og er vanskelig å få løs. Det skjer ofte at jeg bruker timesvis på å plages med vanskelige, fastrusta skruer når jeg skrur på gamle biler. Tror ikke det er en så gæli pris. Men som flere andre svarer, hør med flere verksted og hør hvilken pris de gir deg. Hvis ikke får du gjøre det selv, eller høre om noen andre kan gjøre det for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Del Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, halvehimmelen skrev: Er 1500 for clutchen en pris du fikk av verkstedet, eller en pris du har funnet ved å søke selv? Tviler veldig på at et verksted bruker såpass rimelige deler, du må nok opp noen tusenlapper for den delen de kommer til å bruke. Ikke minst kommer det an på om man kan bytte kun platen eller om man må bytte hele clutchen. Ikke minst skal de ha betalt for jobben, og det tar fort mange timer å løsne clutchen fra en såpass gammel bil. Jo eldre, jo mer sitter alt fast og er vanskelig å få løs. Det skjer ofte at jeg bruker timesvis på å plages med vanskelige, fastrusta skruer når jeg skrur på gamle biler. Tror ikke det er en så gæli pris. Men som flere andre svarer, hør med flere verksted og hør hvilken pris de gir deg. Hvis ikke får du gjøre det selv, eller høre om noen andre kan gjøre det for deg. Nå tar verksted dobbel pris for samme vare faktisk. Har sett det på kvitteringer fra merkeverksted på bilen min. Altså er det best å kjøpe deler som for eksempel på skruvat og bytte selv om man kan. Anonymkode: b3576...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 25. juni 2018 #9 Del Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå tar verksted dobbel pris for samme vare faktisk. Har sett det på kvitteringer fra merkeverksted på bilen min. Altså er det best å kjøpe deler som for eksempel på skruvat og bytte selv om man kan. Anonymkode: b3576...68f Klart de gjør. De ønsker vel å tjene mest mulig, også på delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #10 Del Skrevet 25. juni 2018 Jeg som trodde tannlegen var dyr 😂 Anonymkode: b896e...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 25. juni 2018 #11 Del Skrevet 25. juni 2018 Er det en RAV så er det billig. Kjenner en som gjorde det. Måtte skifte svinghjul også. Tror det var rundt 30 000. Kvalitetsbil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå