Gå til innhold

Lyst til å kaste spells på naboen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Forbannelser virker bare hvis du tror på dem. Si at den er brutt og tro på DET.

Anonymkode: 84d23...357

Ok, takk for svar. Eneste er at da kan jo det ikke være virkningsfullt for noen å kaste en forbannelse på noen når sjangsen er stor for at vedkommende som får forbannelsen, ikke tror på slike ting?

Anonymkode: 33102...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan noen forklare enkelt hva spells er???? Det kan umulig funke. Evner du liksom.. 

Anonymkode: ec3e8...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, takk for svar. Eneste er at da kan jo det ikke være virkningsfullt for noen å kaste en forbannelse på noen når sjangsen er stor for at vedkommende som får forbannelsen, ikke tror på slike ting?

Anonymkode: 33102...2ce

Nettopp. Og defor er andelen mennesker som får livet ødelagt av forbannelser forsvinnende liten ;) 

Anonymkode: 84d23...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2018 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Og hvem skal håndheve det forbudet? The ministry of magic? (Beklager, jeg bare lest Harry Potter på engelsk og vet ikke hva det heter på norsk).

Anonymkode: 84d23...357

Magidepartementet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2018 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Regner med at TS mener forbannelser. Som jo blir «curses», ikke «spells», men men...

Anonymkode: 84d23...357

Enig.

"To put a spell on your neighbor" er å forhekse naboen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL hva er du helt fjern eller? djeeez!

Anonymkode: d4edf...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.6.2018 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Kjøkkenvifta?  Hører du naboens kjøkkenvifte? Lager de mat hver halvtime?  Høylytt kakling er det her også.... 

Anonymkode: 7ccfd...682

Ja kjøkkenvifta. Gudene vet hva de lager siden den durer så mye men noe er det. Greitt nok hadde det ikke vert for alt det andre...

På 22.6.2018 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Kompost? Mener du at de har søppelet stående så lenge at det stinker?

Anonymkode: 46701...132

Kompostbinge. De samler opp matrester og det stinker hver eneste ettermiddag når sola har varmet opp dunken. 

Anonymkode: 926e2...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder alle i denne tråden (jeg ser at en del gjør det, altså), eller finnes liksom magi og hekser i KG-universet nå? 

Anonymkode: ed69c...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2018 den 12.19, AnonymBruker skrev:

Det er nok myter. 

Anonymkode: a6a8d...edd

Nei, det er historiske fakta og det finnes mye dokumentasjon på temaet. Nedskrever av prester. Tilogmed her i Norge.

Anonymkode: 46701...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Min forrige samboer har taterblod. Første dag vi møttes kysset han meg i nakken og sa Nå er du min for evig. Og det har vært turbulent og av og på men blir dratt tilbake hele tiden..så noe trolldom må det finnes i et ønske om kjærlighet. Men jeg lurer, vet noen hvordan man bryter noe sånt, jeg mener, om det var ekte? 

Eller i allefall slakke litt på den tilhørighetsfølelsen for den er litt vel for mye.. på slutten var vi jo gjennomgått en symbiose og var 1 person i stede for 2, kan bli vel trangt..

 

Tuller ikke. Gode råd, uten å bli slaktet her nå..

De taes vel i mot 🍃🍃🍃🍃🌼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier det slår tilbake 3 ganger på en selv, fordi dere har erfart det; do tell! 

Kan man beskytte seg mot det? Har også lyst å kaste en forbannelse over noen, men ikke en veldig alvorlig en som går på liv og helse.. 

Anonymkode: 57b2c...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i 2018 er folk virkelig så tilbakestående at de tror at forbannelser fungerer ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Eugene Onegin skrev:
 

Vi lever i 2018 er folk virkelig så tilbakestående at de tror at forbannelser fungerer ?

Det handler jo om pdykologi da. Om du gjentar for en person noe negativt om hen, så vil vedkommende bli psyket ned, ikke sant? Sånn fungerer det enkelt sagt. Så er det noen som har litt mer karisma og intuitivitet enn andre. Som har studert reaksjoner, kroppsspråk osv. Slike mennesker kan bruke de evnene til å påvirke andre. Det er ikke noe mystisk. 

Anonymkode: 78fc8...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Det handler jo om pdykologi da. Om du gjentar for en person noe negativt om hen, så vil vedkommende bli psyket ned, ikke sant? Sånn fungerer det enkelt sagt. Så er det noen som har litt mer karisma og intuitivitet enn andre. Som har studert reaksjoner, kroppsspråk osv. Slike mennesker kan bruke de evnene til å påvirke andre. Det er ikke noe mystisk. 

Anonymkode: 78fc8...9b4

Beklager jeg kan ikke ta folk som bruker "hen" alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Eugene Onegin skrev:
 

Beklager jeg kan ikke ta folk som bruker "hen" alvorlig.

Hen er et offisielt ord, det betyr enten han eller hun. 

Anonymkode: 1b8f4...934

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, PilcherFee said:
 

Min forrige samboer har taterblod. Første dag vi møttes kysset han meg i nakken og sa Nå er du min for evig. Og det har vært turbulent og av og på men blir dratt tilbake hele tiden..så noe trolldom må det finnes i et ønske om kjærlighet. Men jeg lurer, vet noen hvordan man bryter noe sånt, jeg mener, om det var ekte? 

Eller i allefall slakke litt på den tilhørighetsfølelsen for den er litt vel for mye.. på slutten var vi jo gjennomgått en symbiose og var 1 person i stede for 2, kan bli vel trangt..

 

Tuller ikke. Gode råd, uten å bli slaktet her nå..

De taes vel i mot 🍃🍃🍃🍃🌼

Hei, jeg er en kvinne med "taterblod" som du kaller det og jeg vil bare fortelle deg dette:

Vi har ikke trolldomsevner. Punktum. Den "trolldommen" du opplever her, er ditt eget ønske om et forhold, i ditt tilfelle høres det ut som en slags avhengighet. Noe som er helt typisk for slike turbulente forhold.

Mange, mange med "taterbakgrunn" har vokst opp med elendige hjemmeforhold og er svært dårlig egnet til stabile kjærlighetsforhold. Tro meg - jeg vet hva jeg snakker om. Det er vår forbannelse å leve med, men det har ingenting med magi å gjøre, bare en veldig spesiell kultur for menneskelig adferd. Det mange feilaktig kaller "spennende og lidenskapelig". Jeg spyr.

Jeg tipper du har noe i din egen bagasje som gjør at du tiltrekkes av ustabile og dominerende menn, at du ikke tar vare på deg selv men lar dem herske over deg, påstår at de har en makt du ikke kan motstå, og at du gjerne tror menn med "eksotisk" bakgrunn er så mye bedre enn andre.

Hvis du holder på dette mønsteret hos deg selv, vil du alltid leve med uro. Hvis du vil ha ekte kjærlighetslykke, må du lære å gjøre noe med dette mønsteret og se verdien i normale og stabile menn.

Anonymkode: 4152c...ada

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Eugene Onegin skrev:
 

Beklager jeg kan ikke ta folk som bruker "hen" alvorlig.

Det er første gang jeg har brukt det, og liker det egentlig ikke selv heller. Uansett er det sant det jeg skrev da.

Anonymkode: 78fc8...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Eugene Onegin said:

Vi lever i 2018 er folk virkelig så tilbakestående at de tror at forbannelser fungerer ?

Selvsagt fungerer det! Jeg har skrapt sikkert hundre flax-lodd, og ennå ikke vunnet en million. Hvis det ikke er naboen som har forbannet meg, hva er det da?

Anonymkode: e3c2a...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er første gang jeg har brukt det, og liker det egentlig ikke selv heller. Uansett er det sant det jeg skrev da.

Anonymkode: 78fc8...9b4

Hen er et offisielt ord :)

Anonymkode: 1b8f4...934

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen garantier på sånne forbannelser da? Fornøyd-garanti? Hva om naboen blir til en djevel av forbannelsen liksom? 

Anonymkode: 8a982...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...