Gå til innhold

En som jobber i forsikring bransjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye tjener en som jobber i forsikring bransjen ? Måned / år? En som er ikke er leder, men forsikringsselger/ konsulent, eller hva det enn nå heter.. 😁

Anonymkode: 082f5...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tjener en som jobber i forsikring bransjen ? Måned / år? En som er ikke er leder, men forsikringsselger/ konsulent, eller hva det enn nå heter.. 😁

Anonymkode: 082f5...aff

Jeg har ca 500 000 kr i fast lønn. Får ikke bonus eller provisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ren nysgjerrighet. Jeg tjener en som jobber i gjensidige forsikring husker at en gang hun sa at hun tjente forholdsvis bra fra 25-27 tusen kr pluss at hun kunne få ca 25 tusen kr ekstra i provisjon over en periode på x mnd... Men så plutselig skryter hun over at hub tjener så bra og greier, men hadde ikke lengre lyst å si hvor mye hun egentlig tjener. 

Anonymkode: 082f5...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare ren nysgjerrighet. Jeg tjener en som jobber i gjensidige forsikring husker at en gang hun sa at hun tjente forholdsvis bra fra 25-27 tusen kr pluss at hun kunne få ca 25 tusen kr ekstra i provisjon over en periode på x mnd... Men så plutselig skryter hun over at hub tjener så bra og greier, men hadde ikke lengre lyst å si hvor mye hun egentlig tjener. 

Anonymkode: 082f5...aff

Høres ganske riktig ut de lønningene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

Jeg har ca 500 000 kr i fast lønn. Får ikke bonus eller provisjon.

Er dette etter fullt ansiennitet? (10 år?) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Flores skrev:

Er dette etter fullt ansiennitet? (10 år?) 

 

 

Nei jeg har jobbet der i 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare ren nysgjerrighet. Jeg tjener en som jobber i gjensidige forsikring husker at en gang hun sa at hun tjente forholdsvis bra fra 25-27 tusen kr pluss at hun kunne få ca 25 tusen kr ekstra i provisjon over en periode på x mnd... Men så plutselig skryter hun over at hub tjener så bra og greier, men hadde ikke lengre lyst å si hvor mye hun egentlig tjener. 

Anonymkode: 082f5...aff

Folk glemmer at 500.000 ikke er en all verdens bra lønn. Den er helt grei. Får du dette i lønn minus skatt på ca nesten 200.000 står du igjen med faktisk ca litt over kr 300 000, så må du trekke fra alle de faste utgiftene en har med bolig, strøm, tv pakke, trening, mat, studielån osv... 

Det er ikke noe å skryte over kr 500.000 folk generelt tenker kun på brutto inntekt når de skal skryte over hvor høyt de tjener... Jeg synes ikke er noe særlig lurt 

Anonymkode: 082f5...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, addict skrev:

Nei jeg har jobbet der i 3 år.

Hva tror du en som jobber der i ti år kommer til å tjene da ? 

 

 

Anonymkode: 082f5...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min jobber i tryg og tjener kun penger på de kundene han får inn. Han kan tjene alt fra 40 000 til 150 000 i måneden. Det kommer helt ann på hans egeninnsats. 

Anonymkode: 56622...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

folk generelt tenker kun på brutto inntekt når de skal skryte over hvor høyt de tjener... Jeg synes ikke er noe særlig lurt 

Anonymkode: 082f5...aff

Er det ikke lurt å oppgi brutto lønn når det er snakk om hva man tjener..? Det er da ingen andre gode måter å sammenligne på. Alle vet da at man betaler skatt her i landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Leifern skrev:

Er det ikke lurt å oppgi brutto lønn når det er snakk om hva man tjener..? Det er da ingen andre gode måter å sammenligne på. Alle vet da at man betaler skatt her i landet.

Ja sant det men inbteykket jeg stadig får et stort folk blir så begeistret over hvor høy de tror den tjener når det et snakk om en halv million i brutto årsinntekt. Det et ikke noe høy lønn når du skal betraktes alle dine faktiske kostbader. Det var det jeg mente at det ikke er noe særlig lurt. Folk blir jo blinde på brutto tall og glemmer hva det faktisk koster og hva de står igjen til slutt med. Jeg selv i 2008-2009 tjente litt i underkant av en halv million med hard arbeid (det var mye mer enn det jeg burde på den tiden med min snsiennitet) og ca ti år etterpå og like mye arbeidsinnsats så har jeg økt kanskje til i underkant av 600 000. Så generelt synes jeg ikke lønnsutvikling har vært mye, i min bransje da, og en halv million er ikke noe å skryte av og blir sett på som høy lønn og at en tjener bra, det tror jeg er helt feil.

Anonymkode: 082f5...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja sant det men inbteykket jeg stadig får et stort folk blir så begeistret over hvor høy de tror den tjener når det et snakk om en halv million i brutto årsinntekt. Det et ikke noe høy lønn når du skal betraktes alle dine faktiske kostbader. Det var det jeg mente at det ikke er noe særlig lurt. Folk blir jo blinde på brutto tall og glemmer hva det faktisk koster og hva de står igjen til slutt med. Jeg selv i 2008-2009 tjente litt i underkant av en halv million med hard arbeid (det var mye mer enn det jeg burde på den tiden med min snsiennitet) og ca ti år etterpå og like mye arbeidsinnsats så har jeg økt kanskje til i underkant av 600 000. Så generelt synes jeg ikke lønnsutvikling har vært mye, i min bransje da, og en halv million er ikke noe å skryte av og blir sett på som høy lønn og at en tjener bra, det tror jeg er helt feil.

Anonymkode: 082f5...aff

Jeg tror ikke noen som tjener 500k i året brutto tror at de får 500k netto. Hvorfor tror du folk blir blinde på bruttotall? Har jeg slett ikke inntrykk av.

For noen er 500k en bra lønn, om man f.eks. ikke har barn, bor i kollektiv, ikke har bil. For andre, med barn, hus, bil og et høyere forbruk, er det svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må nesten forholde seg til brutto - ellers blir det umulig å sammenligne.

Om man skal se på hva man sitter igjen med etter en netto utbetaling - faktiske utgifter kommer det inn så mange variabler at det blir helt umulig å sammenligne (hvilket hus, hvor i landet, hvor mye lån, hvilken bil, hvor mye lån, utleiebolig, sivilstatus, antall barn, alder på barna, husdyr, hytte, hobbyer osv).

Og 500 kan være mye eller lite alt etter alder og bransje.

 

Ellers - ang gjensidige

Jeg snakket med en nylig som fortalte meg at det å oppnå bonuser som forsikringsselger i gjensidige var nesten umulig, hun hadde jobbet der noen år og det var så og si aldri verken hun eller kollegene greide å oppnå det som måtte til for bonuser. Stemmer det? @addict

 

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor hadde 800 000, men hun var veldig flink og gikk langt over budsjett hver mnd. Tror det er mange som sliter med å komme i mål.

Anonymkode: 2ce14...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, ekkoet skrev:

Man må nesten forholde seg til brutto - ellers blir det umulig å sammenligne.

Om man skal se på hva man sitter igjen med etter en netto utbetaling - faktiske utgifter kommer det inn så mange variabler at det blir helt umulig å sammenligne (hvilket hus, hvor i landet, hvor mye lån, hvilken bil, hvor mye lån, utleiebolig, sivilstatus, antall barn, alder på barna, husdyr, hytte, hobbyer osv).

Og 500 kan være mye eller lite alt etter alder og bransje.

 

Ellers - ang gjensidige

Jeg snakket med en nylig som fortalte meg at det å oppnå bonuser som forsikringsselger i gjensidige var nesten umulig, hun hadde jobbet der noen år og det var så og si aldri verken hun eller kollegene greide å oppnå det som måtte til for bonuser. Stemmer det? @addict

 

Det aner ikke, men da vi hadde bonusordning i tillegg til fast lønn så var det overkommelige tall hvis man kunne jobben sin. Vi har som sagt fjernet alt av bonus (bortsett fra overskuddsutbetaling fra selskapet 1 gang i året på en fast sum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du en som jobber der i ti år kommer til å tjene da ? 

 

 

Anonymkode: 082f5...aff

Hvis jeg regner med å gå opp 1-2 lønnstrinn i året så ligger jeg på rundt 570-600 000 kr om 7 år. Da er det gitt at jeg ikke har noe som helst mer ansvar enn jeg hsr i dag, og det er heller usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor hadde 800 000, men hun var veldig flink og gikk langt over budsjett hver mnd. Tror det er mange som sliter med å komme i mål.

Anonymkode: 2ce14...550

Ja man må være veldig strukturert og på hele tiden for å kunne jobbe slik.. Ut ifra fjorårets budsjett så hadde jeg hatt over en million i inntekt hvis jeg hadde jobbet som ren selger hos franchiselskap. Problemet da er at du har null garanti for at ting faktisk skal gå som forventet og klarer man ikke å være 100% på hele tiden så er det vanskelig å lykkes. Jeg klarer ikke å opprettholde et sånt trykk over tid desverre.   Kjempecred til de som gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...