Gå til innhold

Å være den eneste vegetarianeren i selskapet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du er invitert i et selskap hvor alle spiser kjøtt, for eksmpel på taco da. Er det innafor å be om og få ta med vegetar"kjøttdeig" og lage selv? 

Anonymkode: c3cb7...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eller så gir du beskjed om at vertinnen/verten ikke skal beregne kjøtt til deg og så har du bare med deg ferdigstekt «kjøtt» i en boks.

Anonymkode: a3dd9...9eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det vil jeg absolutt si er innafor. Synes faktisk det er en veldig fin måte å gjøre det på :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem det? Taco er jo enkelt og greit. Ta med noen chilibønner, så er du egentlig good to go :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke lage deg et tacosjell/lompe med bare grønnsaker ? :klo: Det gjør jeg. 

Anonymkode: 4f503...ad6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er invitert i et selskap hvor alle spiser kjøtt, for eksmpel på taco da. Er det innafor å be om og få ta med vegetar"kjøttdeig" og lage selv? 

Anonymkode: c3cb7...340

Nei. Spis alt annet enn kjøtt oghold kjeft 

Anonymkode: 84e77...bb8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Spis alt annet enn kjøtt oghold kjeft 

Anonymkode: 84e77...bb8

hvorfor er det et problem dersom TS tar med kjøtterstatning selv?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frekt og fryktelig klønete at du skal begynne å steke egen mat hos andre. Det blir litt vel prisessesyndrom når du fint kan spise maten uten kjøttet. 

Anonymkode: 5292a...571

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pepsimaxtakk skrev:

hvorfor er det et problem dersom TS tar med kjøtterstatning selv?

Fordi dette:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er frekt og fryktelig klønete at du skal begynne å steke egen mat hos andre. Det blir litt vel prisessesyndrom når du fint kan spise maten uten kjøttet. 

Anonymkode: 5292a...571

 

Anonymkode: 84e77...bb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Spis alt annet enn kjøtt oghold kjeft 

Anonymkode: 84e77...bb8

Riktig.

Anonymkode: d78ff...537

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi dette:

 

Anonymkode: 84e77...bb8

men man trenger da ikke ta med noe som trenger tilberedning. Man kan jo ta med bønner, og i verste fall ha skylt dem hjemme på forhånd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er frekt og fryktelig klønete at du skal begynne å steke egen mat hos andre. Det blir litt vel prisessesyndrom når du fint kan spise maten uten kjøttet. 

Anonymkode: 5292a...571

Så merkelig tankegang. Jeg hadde tenkt det var fint om de som var allergikere eller ikke klarte spise visse typer mat foreslo å ta med selv. Som vert tenker jeg det viktigste er at folk trives og er mette, går ikke rundt som en hauk og sjekker at alle spiser det jeg lager. Om man synes det er fælt, så verdsetter man ikke menneskene i livet sitt, tenker jeg. 

Anonymkode: 28edf...425

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint ta med deg selv. Gi gjerne beskjed om at du har med selv, slik de ikke trenger å beregne kjøtt til deg. Men du ber dem ikke om å lage eget til deg. Å være vegetarianer er et valg man selv tar, det er noe annet enn f.eks. allergi som er ufrivillig. Forøvrig flott om allergikere kan ta med seg noe allergivennlig selv dersom det er allergi som er vanskelig å tilpasse mat til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er frekt og fryktelig klønete at du skal begynne å steke egen mat hos andre. Det blir litt vel prisessesyndrom når du fint kan spise maten uten kjøttet. 

Anonymkode: 5292a...571

Der fikk du sannelig brukt "prinsessesyndrom"-kortet! Grattis!

tenor.gif?itemid=5034420

 

Anonymkode: 39d5e...6cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av greia til vegetarianere er vel å spise grønnsaker og være fornøyd med det, så forstår ikke hvorfor du trenger kjøtterstatning til taco. Har de koteletter eller gryterett der det er umulig å unngå kjøttet eller bare spise andre ting derimot så forstår jeg det bedre. Syns bare det blir litt feil å måtte erstatte kjøttet med liksomkjøtt for enhver pris. Spiser ofte vegetarisk selv, og da bare poteter og salat f eks, eller bare suppe eller pasta. Går veldig fint det. Tar evt en litt mer proteinrik lunsj/kvelds den dagen hvis jeg føler at det er nødvendig. 

Anonymkode: 32d78...a3a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med en stor porsjon refried beans, så kan du spise dette i stedet for kjøtt og kjøtteterne spise det som tilbehør. Litt hyggelig med noe alle kan spise. Det er sikkert ikke noe problem å bare varme det forsiktig opp før servering. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er frekt og fryktelig klønete at du skal begynne å steke egen mat hos andre. Det blir litt vel prisessesyndrom når du fint kan spise maten uten kjøttet. 

Anonymkode: 5292a...571

Det er hos folk jeg kjenner godt, men vi har ikke pratet så mye mat sammen, så jeg har ikke påpekt at jeg er vegetarianer. 

Grunnen til at jeg vil unngå kjøttet er fordi det gjør meg fryktelig tung. Og særlig kjøtt i tacoen! Det er nok mye at det stekes i mye olje i tillegg, for etter og ha spist det er det nesten så jeg må sove! Og det kjennes som at magen sprenges etter en porsjon (og nei, jeg har ikke på mye om gangen). Med vegetar"kjøtt" får jeg ikke denne følelsen.

Anonymkode: c3cb7...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du kommet på taco hos meg så hadde det vært null problem for meg om du ønsket å varme opp din egen "kjøttdeig" her hos meg. Eneste problemet jeg kan se er at alle mine stekepanner er brukt til å tilbrede kjøtt i? Vet ikke hvor nøye man er på slikt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alle som har store kjøkken og når man skal ha endel folk på middag er det litt logistikk inn i bildet. Syns det var lurt det en annen sa over her, ha med ferdigstekt kjøtt i en boks.

Blir jo veldig pesete om du skal begynne med stekepanner etc. når komfyren og kjøkkenet fra før er fullt av ting i innspurten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veggies i over tretti år, og har mye erfaring med dette. Det enkleste er å lage minst mulig trøbbel og være minst mulig messy ved å spise det du får servert minus kjøttet. Det gjelder de fleste spesialdietter, synes jeg. Alt annen slår tilbake på deg, dessverre. 

Fint å hørte om flere veggiser! Hurra for oss! 😉

Anonymkode: 23b3c...11e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...