Gå til innhold

Noen her som har blitt frisk fra en psykisk lidelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags psykisk lidelse var det og hvordan er hverdagen, følelseslivet ditt og livet generelt i dag kontra da?Hvordan taklet du det når veien til et bedre liv ble humpete og jæv***? Er livet det samme som før, bare uten en stor byrde hengende over deg? Er det verdt det? 

Hilsen ei som ikke aner hva det vil si å være frisk etter at man har vært syk!

Anonymkode: 45256...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i hvert fall aldri hørt om en psykolog eller psykiater som har klart å kurere en pasient. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig anpå hvilken type lidelse du har. De fleste som får depresjon feks blir jo friske. Andre lidelser igjen kan ikke kureres, men man kan lære å holde dem i sjakk og leve godt med dem. 

Så vil jo andre ting spille inn også, h ordna var livet ditt før lidelsen, hvor gammel du er, nettverk og slike ting. 

Ble selv frisk fra depresjon, tok utdanning, fikk god jobb og livet var på plass igjen. Men det tok noen år. Vendepunktet for min del var en innleggelse. Det hjalp utrolig mye å komme bort, bli skjermet fra en ekstremt belastende hverdag og få ro. Etter to uker ville jeg absolutt ikke hjem, men følte meg som ett nytt menneske etterpå. 

Anonymkode: 2b804...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Det er vel mulig. Hadde det ikke vært mulig å kurere noen så kunne man vel lagt ned hele psykiatrien. Det det kommer ann på er hva som forårsaker lidelsen og hvor dypt det sitter. Mange har blitt kurert for angst, fobier og flyskrekk for eksempel. Nevrologiske lidelser som adhd eller genetiske lidelser får man ikke kurert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere år  en alvorlig depresjon og noe som viste seg å være PTSD. Jeg var så langt nede at jeg vurderte selvmord, og hadde et forsøk også. Men med riktig terapi har jeg klart å komme tilbake til verden igjen, og jeg er nå frisk. Fantastisk!

Anonymkode: 2ac53...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,

har visst ikke lengre Asperger syndrom,

jeg tror dog dette er feil, og at jeg har det litt selektivt :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, puppi skrev:

Ja,

har visst ikke lengre Asperger syndrom,

jeg tror dog dette er feil, og at jeg har det litt selektivt :vetikke:

Ble du også diagnostisert og etterpå friskmeldt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble diagnostisert med schizofreni, 1 år senere oppfylte jeg ikke lenger kravene til diagnosen. 

Anonymkode: 727c5...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde flere år  en alvorlig depresjon og noe som viste seg å være PTSD. Jeg var så langt nede at jeg vurderte selvmord, og hadde et forsøk også. Men med riktig terapi har jeg klart å komme tilbake til verden igjen, og jeg er nå frisk. Fantastisk!

Anonymkode: 2ac53...4ac

Det samme gjelder meg. Tok en del år med terapi, men er frisk nå. Det jeg merker fortsatt er at jeg har en sårbarhet i meg.

Anonymkode: 9dcb8...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...