Gå til innhold

Kjæresten har gradvis mistet sexlysten, hva kan jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er litt usikker på hvordan jeg skal forklare dette skikkelig.. forholdet vårt startet som «normalt» der det var en god del sex hver gang vi møttes i nyforelsket perioden. trappet ned etter et par mnd(som forventet) men vi hadde fortsatt et sunt sexliv med noen ganger i uka. etter ca et halvt år begynte derimot ting å dale enda mer.. begge pleide å bytte litt på hvem som tok initiativ, men etter litt over et halvt år inn i forholdet ble jeg «rejected» oftere og oftere og han sluttet å ta initiativ til sex. han trente en del da vi møttes og roet det ned så mistet noen kg i den perioden. det endte med at vi hadde sex rundt 1 gang i uken, og senere 1 gang annen hver uke. må gjerne nevnes at begge er i 20årene, og at jeg selv har gamske stor sexlyst. tok en samtale med han spurte om det var noe jeg kunne gjøre/noe spennende jeg kunne finne på for å piffe opp lysten hans litt igjen, men var visst ikke noe jeg kunne gjøre? han nektet også å gå til lege med det og mente det normalt og ville ordne seg igjen etter litt.. er nå gått rundt 2 år siden vi ble sammen, og det har også gått ned til sex en gang i mnd/en gang annen hver mnd. som jeg synes er helt forferdelig. går rundt frustrert 24/7, han runker aldri selv, og orker heller ikke å «hjelpe til» hvis jeg vil lette litt på trykket. i tilegg kommer han fort når vi først har sex, og er ikke snakk om noen andre runde eller noe hjelpe til etter han er ferdig. er utrolig glad i han, men dette sliter virkelig på kropp og sinn. i det siste har han også vert en god del sliten og trøtt og sover mye på dagene(siste 3mnd). han har ikke problemer med å få den opp, er heller det at han «er for trøtt, sliten, orker ikke, vondt i hodet osv». føler heller ikke at grunnen er fordi det er kjedelig, ettersom jeg er med på det meste og ikke redd for å prøve noe nytt(som han er fult klar over) vil ha et sunt normalt sexliv tilbake eller i det minste en gang i uka(som jeg før syntes var alt for lite, men var i det minste mulig å leve med), har noen andre opplevd noe lignende og funnet en løsning på det? er det noe  jeg kan gjøre for å hjelpe ham med å få lysten tilbake? er det noe jeg bør unngå å gjøre? 

Anonymkode: 56cb2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M50. Det der kommer ikke til å gå seg til. Så unge, og så tidlig i forholdet,  så er det bare å bryte,  med klar beskjed om hvorfor du går. 

Anonymkode: 9df62...5be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 er det noe jeg bør unngå å gjøre? 

Anonymkode: 56cb2...e70

Ja, for all del unngå hentydninger, for hva enn grunn kvinner bruker å gjøre dette for, og fortell ham det du ønsker å formidle i den sterkest klartekst du kan tenke deg.

Dette kommer neppe til å gå seg til. Noe må gjøres og ultimatum må stilles. Forstår han ikke at glufsa er sulten, så bank det inn i hodet hans. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

resten av forholdet er bra da, snakker godt sammen, har det morsomt og kan tulle og være oss selv. sexen er «det store problemet» og noe jeg har tatt opp med ham flere ganger om, og har også nevnt at hvis det ikke blir bedre er jeg usikker hvor lenge jeg kan klare å holde ut. har klart meg i 1,5 år til nå så får jeg bare se hvor langt den strikken holder.. det beste hadde jo vert om vi kunne funnet ut om noe er «galt» og kan fikses på, men tror han selv synes det er flaut og nekter å gå til lege/psykolog eller lignende med det. er fortsatt sårende at stoltheten hans betyr mer for ham enn det min trivsel gjør da.. 

Anonymkode: 56cb2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Opplyst skrev:

Ja, for all del unngå hentydninger, for hva enn grunn kvinner bruker å gjøre dette for, og fortell ham det du ønsker å formidle i den sterkest klartekst du kan tenke deg.

Dette kommer neppe til å gå seg til. Noe må gjøres og ultimatum må stilles. Forstår han ikke at glufsa er sulten, så bank det inn i hodet hans. 

jeg er ikke stille om sulten 😂 han er fullt klar over frustrasjonen, bruker det til å få meg til å gjøre ting for ham innimellom nå.. «hvis du gjør dette for meg så kan vi kose litt i helgen». er slik nå at hvis jeg prøver meg så er det bare masing i hans øyne.. har også prøvd å ikke prøve meg, men da er det absolutt null action å få.. 

Anonymkode: 56cb2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

er litt usikker på hvordan jeg skal forklare dette skikkelig.. forholdet vårt startet som «normalt» der det var en god del sex hver gang vi møttes i nyforelsket perioden. trappet ned etter et par mnd(som forventet) men vi hadde fortsatt et sunt sexliv med noen ganger i uka. etter ca et halvt år begynte derimot ting å dale enda mer.. begge pleide å bytte litt på hvem som tok initiativ, men etter litt over et halvt år inn i forholdet ble jeg «rejected» oftere og oftere og han sluttet å ta initiativ til sex. han trente en del da vi møttes og roet det ned så mistet noen kg i den perioden. det endte med at vi hadde sex rundt 1 gang i uken, og senere 1 gang annen hver uke. må gjerne nevnes at begge er i 20årene, og at jeg selv har gamske stor sexlyst. tok en samtale med han spurte om det var noe jeg kunne gjøre/noe spennende jeg kunne finne på for å piffe opp lysten hans litt igjen, men var visst ikke noe jeg kunne gjøre? han nektet også å gå til lege med det og mente det normalt og ville ordne seg igjen etter litt.. er nå gått rundt 2 år siden vi ble sammen, og det har også gått ned til sex en gang i mnd/en gang annen hver mnd. som jeg synes er helt forferdelig. går rundt frustrert 24/7, han runker aldri selv, og orker heller ikke å «hjelpe til» hvis jeg vil lette litt på trykket. i tilegg kommer han fort når vi først har sex, og er ikke snakk om noen andre runde eller noe hjelpe til etter han er ferdig. er utrolig glad i han, men dette sliter virkelig på kropp og sinn. i det siste har han også vert en god del sliten og trøtt og sover mye på dagene(siste 3mnd). han har ikke problemer med å få den opp, er heller det at han «er for trøtt, sliten, orker ikke, vondt i hodet osv». føler heller ikke at grunnen er fordi det er kjedelig, ettersom jeg er med på det meste og ikke redd for å prøve noe nytt(som han er fult klar over) vil ha et sunt normalt sexliv tilbake eller i det minste en gang i uka(som jeg før syntes var alt for lite, men var i det minste mulig å leve med), har noen andre opplevd noe lignende og funnet en løsning på det? er det noe  jeg kan gjøre for å hjelpe ham med å få lysten tilbake? er det noe jeg bør unngå å gjøre? 

Anonymkode: 56cb2...e70

Det er vel ikke å forvente at sexen daler etter et par måneder? Forelskelsesfasen burde vare lengre enn det. Her har vi snart vært sammen ett år, og sexlivet er fortsatt like intenst. Jeg ville vært bekymret om ting gikk over så fort...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

er litt usikker på hvordan jeg skal forklare dette skikkelig.. forholdet vårt startet som «normalt» der det var en god del sex hver gang vi møttes i nyforelsket perioden. trappet ned etter et par mnd(som forventet) men vi hadde fortsatt et sunt sexliv med noen ganger i uka. etter ca et halvt år begynte derimot ting å dale enda mer.. begge pleide å bytte litt på hvem som tok initiativ, men etter litt over et halvt år inn i forholdet ble jeg «rejected» oftere og oftere og han sluttet å ta initiativ til sex. han trente en del da vi møttes og roet det ned så mistet noen kg i den perioden. det endte med at vi hadde sex rundt 1 gang i uken, og senere 1 gang annen hver uke. må gjerne nevnes at begge er i 20årene, og at jeg selv har gamske stor sexlyst. tok en samtale med han spurte om det var noe jeg kunne gjøre/noe spennende jeg kunne finne på for å piffe opp lysten hans litt igjen, men var visst ikke noe jeg kunne gjøre? han nektet også å gå til lege med det og mente det normalt og ville ordne seg igjen etter litt.. er nå gått rundt 2 år siden vi ble sammen, og det har også gått ned til sex en gang i mnd/en gang annen hver mnd. som jeg synes er helt forferdelig. går rundt frustrert 24/7, han runker aldri selv, og orker heller ikke å «hjelpe til» hvis jeg vil lette litt på trykket. i tilegg kommer han fort når vi først har sex, og er ikke snakk om noen andre runde eller noe hjelpe til etter han er ferdig. er utrolig glad i han, men dette sliter virkelig på kropp og sinn. i det siste har han også vert en god del sliten og trøtt og sover mye på dagene(siste 3mnd). han har ikke problemer med å få den opp, er heller det at han «er for trøtt, sliten, orker ikke, vondt i hodet osv». føler heller ikke at grunnen er fordi det er kjedelig, ettersom jeg er med på det meste og ikke redd for å prøve noe nytt(som han er fult klar over) vil ha et sunt normalt sexliv tilbake eller i det minste en gang i uka(som jeg før syntes var alt for lite, men var i det minste mulig å leve med), har noen andre opplevd noe lignende og funnet en løsning på det? er det noe  jeg kan gjøre for å hjelpe ham med å få lysten tilbake? er det noe jeg bør unngå å gjøre? 

Anonymkode: 56cb2...e70

For oss hjalp det at jeg sluttet med alle mas og alle hint over en lang periode. Så begynte vi å øve på å prate bedre sammen, begge følte seg tryggere på å åpne seg. Han hadde mye innestengt. Etter det skaffet jeg meg leketøy fordi jeg har større sexlyst enn han. Så ble det slik at jeg ikke lot han komme til så fort han hadde mulighet heller. Jeg ble flinkere på å si nei til han, tidligere kastet jeg meg over en hver mulighet. Også jobbet vi mye med forholdet ellers og fikk tilbake forelskelsen.

Dette er noen år siden nå og jeg angrer ikke et sekund på at vi jobbet frem en løsning.

Anonymkode: 55c19...8bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jentadi skrev:

Det er vel ikke å forvente at sexen daler etter et par måneder? Forelskelsesfasen burde vare lengre enn det. Her har vi snart vært sammen ett år, og sexlivet er fortsatt like intenst. Jeg ville vært bekymret om ting gikk over så fort...

er egentlig ikke en typisk «forholdsjente».. Dette er første typen, så usikker på hva som er «normalt» og ikke. men hadde mye mer sex da jeg var singel enn i forhold(noe jeg tror ikke bør stemme) 

Anonymkode: 56cb2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For oss hjalp det at jeg sluttet med alle mas og alle hint over en lang periode. Så begynte vi å øve på å prate bedre sammen, begge følte seg tryggere på å åpne seg. Han hadde mye innestengt. Etter det skaffet jeg meg leketøy fordi jeg har større sexlyst enn han. Så ble det slik at jeg ikke lot han komme til så fort han hadde mulighet heller. Jeg ble flinkere på å si nei til han, tidligere kastet jeg meg over en hver mulighet. Også jobbet vi mye med forholdet ellers og fikk tilbake forelskelsen.

Dette er noen år siden nå og jeg angrer ikke et sekund på at vi jobbet frem en løsning.

Anonymkode: 55c19...8bd

hvor lang periode var det du sa nei? har prøvd å ikke «mase» tidligere men da gikk det 3mnd til jeg ikke klarte mer og prøvde meg igjen.. den første gangen jeg ikke hintet/prøvde meg tok han initativ, men klarte ikke allurat å si nei så fustrert jeg var 😂

Anonymkode: 56cb2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hvor lang periode var det du sa nei? har prøvd å ikke «mase» tidligere men da gikk det 3mnd til jeg ikke klarte mer og prøvde meg igjen.. den første gangen jeg ikke hintet/prøvde meg tok han initativ, men klarte ikke allurat å si nei så fustrert jeg var 😂

Anonymkode: 56cb2...e70

Ca et år måtte vi bruke for å finne en løsning. Gjør alt dette samlet likt, ikke bare én av tingene

Anonymkode: 55c19...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke nei hver gang, men var viktig at han også måtte jobbe for det. Jeg kan godt ha sex hver dag, for han så holder det med en gang i uken. Jeg har selv vært gjennom voldtekt så jeg syns det er viktig å ikke presse han til å gjøre det mer. 

Han viser kjærlighet på veldig mange andre måter hele tiden så nå et par år senere så må ikke jeg ha sex hele tiden heller. 

Anonymkode: 55c19...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa ikke nei hver gang, men var viktig at han også måtte jobbe for det. Jeg kan godt ha sex hver dag, for han så holder det med en gang i uken. Jeg har selv vært gjennom voldtekt så jeg syns det er viktig å ikke presse han til å gjøre det mer. 

Han viser kjærlighet på veldig mange andre måter hele tiden så nå et par år senere så må ikke jeg ha sex hele tiden heller. 

Anonymkode: 55c19...8bd

skal teste ut å prøve å være tålmodig. forhåpentligvis går det bra her også til slutt

Anonymkode: 56cb2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er egentlig ikke en typisk «forholdsjente».. Dette er første typen, så usikker på hva som er «normalt» og ikke. men hadde mye mer sex da jeg var singel enn i forhold(noe jeg tror ikke bør stemme) 

Anonymkode: 56cb2...e70

Det kan jo variere om man har mest sex som singel eller som kjæreste, men interessen for sex bør i alle fall ikke dale så tidlig i forholdet, tenker jeg.

Endret av Jentadi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

skal teste ut å prøve å være tålmodig. forhåpentligvis går det bra her også til slutt

Anonymkode: 56cb2...e70

For meg så tenkte jeg veldig mye rundt dette med sex. Kan jeg leve uten han? Må jeg ha så mye sex at jeg må bli singel? 

Svaret for meg ble at jeg kun vil ha han og da ble ikke mengden sex så viktig 

Anonymkode: 55c19...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg så tenkte jeg veldig mye rundt dette med sex. Kan jeg leve uten han? Må jeg ha så mye sex at jeg må bli singel? 

Svaret for meg ble at jeg kun vil ha han og da ble ikke mengden sex så viktig 

Anonymkode: 55c19...8bd

sex er viktig for meg. og vil at det skal være en naturlig del av forholdet. så isåfall er sex viktigere for meg enn å være med han uten sex. er for ung til at sex burde være et problem. har sagt til han tidligere at hvis ting ikke bedres så kommer jeg tilslutt å gå. vil selvfølgelig gjøre mitt beste for at ting skal fungere, men er ikke villig til å ofre den delen av livet. om det ikke er viktig nok for han til å prøve å gå til legen og sjekke testosteron nivå engang så er vi kanskje ikke made to b. 

Anonymkode: 56cb2...e70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sex er viktig for meg. og vil at det skal være en naturlig del av forholdet. så isåfall er sex viktigere for meg enn å være med han uten sex. er for ung til at sex burde være et problem. har sagt til han tidligere at hvis ting ikke bedres så kommer jeg tilslutt å gå. vil selvfølgelig gjøre mitt beste for at ting skal fungere, men er ikke villig til å ofre den delen av livet. om det ikke er viktig nok for han til å prøve å gå til legen og sjekke testosteron nivå engang så er vi kanskje ikke made to b. 

Anonymkode: 56cb2...e70

Da har du faktisk svaret ditt så hvorfor drøye det? Du vet nå at han ikke har like mye lyst som deg. Å presse seg skaper mindre lyst, dere passer nok bare ikke så godt sammen 😉

Anonymkode: 55c19...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sex er viktig for meg. og vil at det skal være en naturlig del av forholdet. så isåfall er sex viktigere for meg enn å være med han uten sex. er for ung til at sex burde være et problem. har sagt til han tidligere at hvis ting ikke bedres så kommer jeg tilslutt å gå. vil selvfølgelig gjøre mitt beste for at ting skal fungere, men er ikke villig til å ofre den delen av livet. om det ikke er viktig nok for han til å prøve å gå til legen og sjekke testosteron nivå engang så er vi kanskje ikke made to b. 

Anonymkode: 56cb2...e70

Det du egentlig sier er jo at han må bli s8l deg ellers mistrives du. Da tenker jeg at så lenge det ikke plager han at han har lite sexlyst så bør han få lov til å være slik han er.

Anonymkode: 55c19...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

er egentlig ikke en typisk «forholdsjente».. Dette er første typen, så usikker på hva som er «normalt» og ikke. men hadde mye mer sex da jeg var singel enn i forhold(noe jeg tror ikke bør stemme) 

Anonymkode: 56cb2...e70

Mulig du bare er bortskjemt med fuckboys da. Det er lettere å være kåt når man ikke trenger å forholde seg til bullshit. Nægging er drepen for min drift i alle fall. Gå heller tilbake til singellivet. Hvis du hadde mer sex som singel, er du helt åpenbart ikke forholdsjente. 

Anonymkode: b482b...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer aldri til å gå ts. Han gidder ikke prøve engang.  

Anonymkode: 7a0f6...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du elsker han så er det jo lurt å finne ut av om han har ett negativt forhold til sex? Kanskje noe har skjedd tidligere i livet? Hvor mye sex har han egentlig hatt? Kanskje han bare er ekstremt usikker? Skjenk han litt og få han til å åpne seg..? Hva med å rett og slett ordne time for han på fyrst? Ring fastlegekontoret, forklar problemet, for han har jo ikke bare lite sexlyst, han sover jo for mye og er uteolig slapp! Kjøp D-vitamin og multivitamin for menn, Møller tran (ekstra tykke og med mat=ingen vond ettersmak). Kanskje det blir bedre? 

*to skriveleifer..

Endret av Pentagon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...