Gå til innhold

Ferie og familielivet satt på prøve - vil gjerne ha deres synspunkter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Regner med at mannen har jobb?

Da har han brukt endel av sine feriedager på en ferie som han slett ikke hadde noen glede av, så egentlig burde han vært hjemme, og latt deg og din søster dra alene med ungen deres. Så kunne han brukt sine feriedager på noe han likte bedre.

Du sier flere ganger at han hater sol, og også at det er alt dere gjør der nede, bortsett fra å gå ut på middag om kvelden. Veldig mange menn ville reagert negativt på et sånt opplegg, så han er ikke noen raritet der. 

Gjør dere noen ganger det som han har lyst til, eller må han alltid bruke sin ferie til å gjøre ting han ikke har lyst til? Har dere prøvd å gjøre ting han har lyst til? F.eks dra på fotballtur istedet for sole-seg-ferie?

 

Anonymkode: f107f...af2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, dette er litt av en suppe, og stakkars barn som vokser opp med foreldre som oppfører seg sånn. Far er en umoden egoist, og mor er en martyr som tar mammarollen for det som burde være en likeverdig partner. Dette tror jeg neppe dere klarer å ordne opp i på egen hånd, så hvis dere er interessert i å redde forholdet, anbefaler jeg parterapi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere ikke hadde det sånn i starten. Noen ganger utvikler ting seg helt feil, det skjer gradvis. Man venner seg til ting. Og plutselig ser man at det har gått helt galt. Synes jo han oppfører seg ufattelig dårlig, men ingen av dere liker det livet dere lever. Dere burde prate med noen som kan hjelpe dere ut av denne floken og få et bedre liv videre. Med eller uten hverandre. Det kan vel ikke bli mye verre. Så ta tak. Det vil nok ordne seg.

Anonymkode: 8c34a...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at ting var bra før men ikke nå. Det sier jo han og. Hvorfor ikke prøve å endre sitt eget mønster og se om ikke det bidrar til at ting endrer srg. Være blid og smilende person, den personen du en dag var 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at mannen har jobb?

Da har han brukt endel av sine feriedager på en ferie som han slett ikke hadde noen glede av, så egentlig burde han vært hjemme, og latt deg og din søster dra alene med ungen deres. Så kunne han brukt sine feriedager på noe han likte bedre.

Du sier flere ganger at han hater sol, og også at det er alt dere gjør der nede, bortsett fra å gå ut på middag om kvelden. Veldig mange menn ville reagert negativt på et sånt opplegg, så han er ikke noen raritet der. 

Gjør dere noen ganger det som han har lyst til, eller må han alltid bruke sin ferie til å gjøre ting han ikke har lyst til? Har dere prøvd å gjøre ting han har lyst til? F.eks dra på fotballtur istedet for sole-seg-ferie?

 

Anonymkode: f107f...af2

Jeg er ikke enig i dette her.

Jeg kan ikke fordra soling, bare så det er sagt, så her forstår jeg mannen. Men når man har en liten unge er det ofte sol og strand som er enklest, ikke sightseeing i Knossos. Han har også visst på forhånd at det er en ferie med barn til Kreta, og da må han vel også skjønne hva det innebærer. Hvis han ikke liker en slik type ferie, burde han sagt fra om det på en skikkelig måte, så de kunne planlagt noe annet.

Når man er i en familie får ikke alle gjort akkurat som de selv vil bestandig. Selv synes jeg det er fantastisk å feriere under en busk et sted i Nord-Norge med en bok, men jeg har jo måttet innordne meg mange ganger og dra til dyreparker, barneparker eller stranda, selv om det ikke er mitt personlige ønske. Da gjør man det beste ut av det og prøver å gjøre det hyggelig for alle, og man nyter små lommer av tid for seg selv (mens de andre bader kan jeg legge meg under parasollen med boka mi, eller denne mannen kan stikke et par timer og se fotballkampen på pub).

Det blir tid senere til andre ferier. Kanskje poden blir en riktig fotballinteressert tass og de får fine turer sammen.

Det er direkte dårlig gjort, og svært lite voksent, å ødelegge ferien for alle andre bare fordi man ikke fikk det akkurat som man ville. Da får han gå mer konstruktivt til verks. Men mest sannsynlig løser dette her seg greit. Disse to går fra hverandre, og da kan TS ta med barnet på hyggelig strandferie, og han kan planlegge en ferie etter eget ønske. Noe sier meg at han ikke vil bli fornøyd med dén løsningen heller.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CamillaCollett skrev:

Jeg er ikke enig i dette her.

Jeg kan ikke fordra soling, bare så det er sagt, så her forstår jeg mannen. Men når man har en liten unge er det ofte sol og strand som er enklest, ikke sightseeing i Knossos. Han har også visst på forhånd at det er en ferie med barn til Kreta, og da må han vel også skjønne hva det innebærer. Hvis han ikke liker en slik type ferie, burde han sagt fra om det på en skikkelig måte, så de kunne planlagt noe annet.

Når man er i en familie får ikke alle gjort akkurat som de selv vil bestandig. Selv synes jeg det er fantastisk å feriere under en busk et sted i Nord-Norge med en bok, men jeg har jo måttet innordne meg mange ganger og dra til dyreparker, barneparker eller stranda, selv om det ikke er mitt personlige ønske. Da gjør man det beste ut av det og prøver å gjøre det hyggelig for alle, og man nyter små lommer av tid for seg selv (mens de andre bader kan jeg legge meg under parasollen med boka mi, eller denne mannen kan stikke et par timer og se fotballkampen på pub).

Det blir tid senere til andre ferier. Kanskje poden blir en riktig fotballinteressert tass og de får fine turer sammen.

Det er direkte dårlig gjort, og svært lite voksent, å ødelegge ferien for alle andre bare fordi man ikke fikk det akkurat som man ville. Da får han gå mer konstruktivt til verks. Men mest sannsynlig løser dette her seg greit. Disse to går fra hverandre, og da kan TS ta med barnet på hyggelig strandferie, og han kan planlegge en ferie etter eget ønske. Noe sier meg at han ikke vil bli fornøyd med dén løsningen heller.

Men.. hvordan skal du bli brun da? Tar du spray tan? 

Anonymkode: e2338...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er gift med et barn. Hvorfor har du ikke satt flere krav til han i hjemmet? Dette hadde jeg aldri funnet meg i nå til dags. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: har du prøvd å ta en skikkelig prat med han? prøvd å finne ut hvorfor han har blitt så missfornøyd med alt, og forklart at når han er sånn så mister du all sex-lyst og klarer heller ikke være blid og positiv? Du kan også fortelle at du føler det har gått så langt at du ike orker å bli i forholdet om dere ikke klarer å snu dette. men passe på at du ikke bekylder han i samtalen. Forklar hva DU føler, hva du opplever at dette gjør med deg. Og unngå opphisset krangling, hold det rolig. Begynner han og hisse seg opp så avslutter du heller samtalen enn å følge opp. Vis at du mener det alvorlig. Dere har gravd dere litt ned i et hull her, ikke døm hele forholdet på det som har skjedd den siste tiden, det kan dere klare å komme dere ut av. Søk evt hjelp hos familievernkontoret. Han kan jo ikke ha vært sånn alltid, for da hadde du ikke vært sammen med han.

Anonymkode: ea82e...68f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vær en martyr, det hjelper ikke å sutre hvis du ikke tar grep. Det er et barn midt oppi dette, hvor er hensynet til det? Hva har du konkret gjort for å bedre situasjonen, siden du sier at du ikke vil gå? Snakket godt og konstruktivt sammen når dere ikke har vært sure på hverandre? Familievernkontoret? 

Jeg hadde gått. Han er en barnslig og respektløs idiot av en mann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men.. hvordan skal du bli brun da? Tar du spray tan? 

Anonymkode: e2338...2f3

Du, jeg er hvit som et printerark og trives med det! Jeg blender alle når jeg kler meg naken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barnet som må være vitne til denne surmulingen og raserianfallene hele tiden? Du har jo ikkje ett barn du, du har jo 2! Jeg hadde stilt han et ultimatum og om han ikke klarte å skjerpe seg så hadde jeg gått. Jeg hadde heller ikke orket å ha sex med en sur og tverr drittmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg henger meg opp i detaljer, men hvordan kan din søster være like gammel som deg? 

Mannen din er jo et barn, forstår ikke hva du ser i han.

Anonymkode: c17a6...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg henger meg opp i detaljer, men hvordan kan din søster være like gammel som deg? 

Mannen din er jo et barn, forstår ikke hva du ser i han.

Anonymkode: c17a6...162

De kan jo være tvillinger? Eller at de er rundt samme alder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...