Gå til innhold

Henvisning til psykolog ved poliklinikk fra fastlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden ingen kontakt med psykiatrien, men har tenkt til å spørre fastlegen om han kan sende en henvisning til psykolog ved poliklinikk neste gang jeg har time hos han. Jeg har gått til behandling tidligere, men da hadde jeg en behandler som var en del av ambulant akutt team og jeg fikk henne etter at jeg hadde vært innlagt så jeg har ikke vært gjennom den prosessen med å måtte henvises. Jeg sliter og har en alvorlig diagnose, så jeg tror ikke at det vil være noe problem å få psykolog, men hvor lang tid tror dere det tar fra henvisningen er sendt til jeg får time? Og hva vil fastlegen skrive i henvisningen?

Anonymkode: af4c2...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs helt hvor alvorlig syk du er, hvor gammel du er og hvor raskt du trenger hjelp. Jeg kom inn på noen uker, men jeg ble prioritert fordi jeg var under 23 år. Fastlegen skriver det han vet om din psykiske helse og alvorligheten. Tviler sterkt på at fastlegen skriver annen sensitiv informasjon da dette ikke har noe med henvisningen å gjøre. Jeg har ikke hørt om noen leger som har gjort det ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor lang kø det er der du bor. Tror det tok "bare" et par måneder i mitt tilfelle, men jeg ble først henvist til sykepleier (eller hva det er), men da hun fant ut at problemene mine var litt mer kompliserte + at kjemien ikke var der, ble jeg henvist videre til psykolog, det tok et par mnd også. 

 

Anonymkode: 66a2f...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brimi skrev:

Det spørs helt hvor alvorlig syk du er, hvor gammel du er og hvor raskt du trenger hjelp. Jeg kom inn på noen uker, men jeg ble prioritert fordi jeg var under 23 år. Fastlegen skriver det han vet om din psykiske helse og alvorligheten. Tviler sterkt på at fastlegen skriver annen sensitiv informasjon da dette ikke har noe med henvisningen å gjøre. Jeg har ikke hørt om noen leger som har gjort det ihvertfall. 

Skjønner. Det er litt vanskelig for meg å bedømme hvor alvorlig syk jeg er, men diagnosen jeg har fått regnes i alle fall som alvorlig vet jeg. Jeg er 24 år, selv føler jeg egentlig at jeg trenger hjelp så snart som mulig. 

Anonymkode: af4c2...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor lang kø det er der du bor. Tror det tok "bare" et par måneder i mitt tilfelle, men jeg ble først henvist til sykepleier (eller hva det er), men da hun fant ut at problemene mine var litt mer kompliserte + at kjemien ikke var der, ble jeg henvist videre til psykolog, det tok et par mnd også. 

 

Anonymkode: 66a2f...927

Prøvde å søke opp hvor lang ventetiden her er og den er visst på rundt 80 dager, men jeg håper virkelig at det er mulig å få time raskere enn det. 

Anonymkode: af4c2...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har erfaring?

Anonymkode: af4c2...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...