Gå til innhold

Kjærester på middag til x-svigers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner hvorfor de spiser middag sammen, er jo pga sønnen. Men behøver vel ikke å henge m x-svigers tenker jeg. Behøver ikke å gjøre mer enn nødvendig m x og x-familie. Det er sånn jeg selv oppfører meg, jeg prioriterer min sønn og vårt forhold til x-en. Men føler selv jeg holder det på ett nivå om det som er nødvendig 

Anonymkode: 2a15d...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det tenkes at han faktisk er glad i ex familien sin og ikke ønsker å miste dem? Tror du skal ta det som et godt tegn at han klarer å ta vare på gode relasjoner selv etter et vondt brudd med utroskap. Kanskje du blir invitert med neste gang 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal være glad for at han er en god mann og unne ham det beste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg til bursdager, jul, konfirmasjon og bryllup. Du vet de må omgås når de er foreldre til barnet. Trodde du han aldri skulle se eksfamilien igjen? Og aldri snakke/tekste med moren? Du får heller finne deg mann uten barn. Da slipper du dette sjalusigreiene. 

Anonymkode: 33222...49e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette er jo bare tull! Både jeg og min samboer har barn fra før, men klarer da helt fint å prioritere både hverandre og barna. 

 

Anonymkode: fcfbd...8e6

HAHAHAHAH

Er du ikke riktig klok eller kanskje du ikke kan lese???????????????? DET ER IKKE TULL AT BARNA ALLTID BLIR PRIORITERT FORAN EN NY KJÆRESTE. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene.. Eks-svigers, og kun eks-svigers, hadde de vært om det ikke var barn med i bildet, og da hadde vel kanskje hyppig kontakt vært noe unatrulig, om ikke helt, om de hadde et veldig godt forhold og likte å omgås hverandre. Nå eksisterer det faktisk et barn, og de er barnets besteforeldre. Sånn sett blir disse eks-svigersene aldri bare en del av noe som var, men en naturlig del av noe som er. Du skal være glad for at eksene her greier å tenke på barnets beste og omgås som venner. Barnet har alt å profittere på det. Når han spiser middag med eksen ukentlig, så regner jeg med at barnet er tilstede, og at det er for barnets skyld at de gjør det. Når han besøker eks-svigers regner jeg også med at barnet er med. Jeg synes du har et merkelig fokus. Legg fra deg sjalusien og sett pris på en mann og en eks/eks-svigerfamilie som er voksne nok til å sette barnets behov først.

Anonymkode: 39b0f...1cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

 

jeg har vært sammen med kjæresten i 1 mnd og kjent han i 4 mnd før vi ble sammen. Han hadde da vært singel i 10 mnd fra ett 13 års forhold. Og de har en sønn sammen. 

Han skal nå på middag hos x-svigers med sønnen. X-dama skal ikke være med. Jeg syns det er rart at han skal dit. Burde jo prioritere andre ting en det som var før. Sier de var gode venner og lei seg når datteren deres forlot han. Sier han vil fortelle om meg og at han har det bra igjen. Send en SMS s jeg da. Skjønner på en måte at han besøker de, men som jeg sa til han burde han også tenke litt på hva jeg tenker når han gjør det. 

Jeg har fortalt at jeg er «redd» han ikke er over x-en og det de hadde. Han har sagt han er ferdig m henne og ikke noe følelser der. Hun var utro, så tror jo ikke han vil tilbake. Men det er tidlig i forholdet og usikkerheten er der.  Og derfor jeg syns det er rart han gjør dette. 

 

Overreagerer jeg? Burde han ha takket nei til middagen? 

Anonymkode: 2a15d...92a

Skjønner ikke, virkelig ikke hvordan du kan innbille deg at du har noe som helst med at han spiser middag med sønnens besteforeldre. Du er en sånn kjæreste som jeg håper min xmann ligger unna. 

Anonymkode: ddab4...d77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp

Mange ufine svar her.

Jeg kan forstå at du, TS, reagerer om du ikke er vant til omgang med eks-svigerfamilie. Men det er ganske vanlig - og særlig dersom man har hatt et godt forhold. For barnet blir det en mykere overgang etter bruddet og flott å oppleve at storfamilien fortsatt er venner.

Jeg tror at antall slike middager vil minske etter hvert - eventuelt at du blir en del av selskapet, det er heller ikke uvanlig. Dere har bare vært sammen 1 mnd og du lærer stadig nye ting om kjæresten din. Noe liker du og noe ikke - etterhvert finner du ut av hva du kan leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksene mine (har barn med to forskjellige, lange forhold begge to) drar av og til på kaffe til min mor og hjelper henne med div ting 😊 De har godt forhold til henne og jeg tror ikke de hadde funnet seg i at en ny dame hadde nektet de det. Ihvertfall ikke han ene - min eldste eks begynner å "tape" seg litt der etter han fikk seg en veldig sjalu kjæreste i forhold til før. Hun er sykelig sjalu. Vi har et godt forhold hvor jeg og vårt barn og mitt andre barn kan dra på besøk til han og barnet mitt får kjøre traktor med han og alt mulig. Men da kan ikke dama få vite om det 🙄😂 Hun bor ikke her i landet så hun får det  ikke med seg. Helt latterlig å måtte skjule slikt fordi dama er sykelig sjalu. Min siste eks har datet, nyedama fann seg ikke i at vi fant på ting sammen med barnet vårt, så han avsluttet med henne.

Jeg har en ny kjæreste som er veldig god venn med sin eks og hennes nye mann. De kan fint dra på turer sammen. Plager meg ikke i det hele tatt. Han prioriterer gjerne å være sammen med de en søndag istedenfor å være sammen med meg - og det synest jeg er helt fint! Ser hvor glade barna deres blir 😊 Du burde finne deg en som ikke har barn fra før.

Anonymkode: 6c95b...845

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å omgås ex svigers mer enn nødvendig. Han må ikke spise middag der.  Men at barnet blir kjørt dit for å spise middag og være der litt er jo normalt. Det betyr ikke at man ikke kan ha noe kontakt, eller ikke liker svigers. Men at man har gått videre, og har andre prioriteringer. Her er jeg vant til at besteforeldre hentet barnet til besøk, med middag og samvær. Og forelder som hentet senere el omvendt. De slo av en prat på trappa hvertfall. Og ellers hadde 2 bursdager osv. Har gått fint det. 

Anonymkode: 08466...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Han spiser middag med x-en en dag i uken, feirer sønnens bursdag sammen og mye annet. Så det er ikke noe problem. Og jeg har selv barn, men henger ikke med x-svigers av den grunn

Anonymkode: 2a15d...92a

At ikke du gjør det samme er ingen grunn til at han ikke kan gjøre det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du nesten bare finne deg i. Du har dessuten nettopp kommet inn i livettil han og barnet, og kan ikke være med å bestemme over sånt.

Jeg og eksen har kontakt med hverandre sine foreldre fordi de er familie til våre barn og de er en naturlig del av våre liv også. Vi spiser også middag sammen i ny og ne, møtes med nye partnere også, for å vise våre barn at mamma og pappa fremdeles er venner og har det hyggelig sammen. Man er ikke fiender bare fordi man slo opp og må kutte kontakt med resten av familien. Vår eldste på 9 i dag sier fremdeles han er glad han alltid har sett mamma og pappa komme godt overens. 

Barna kommer først! Dermed kommer barnas familie først overfor en kjæreste som har vært i bildet i en måned. 

Anonymkode: 403a4...c01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se til Stordalen. Der feirer de både jul og sommer sammen. Hele sulamitten. Barn, stemor, mor, svigerforeldre og eks-svigerforeldrene. Ingenting er bedre enn vennskap etter brudd og da fungerer dette. I dagens samfunn går det meste an om en er åpen for det. 

Anonymkode: 33222...49e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Han spiser middag med x-en en dag i uken, feirer sønnens bursdag sammen og mye annet. Så det er ikke noe problem. Og jeg har selv barn, men henger ikke med x-svigers av den grunn

Anonymkode: 2a15d...92a

Det er synd du ikke har et slikt fohold til din ekssvigerdamilie. Synes det er unaturlig at min mann ikke hadde fått besøkt min familie hvis vi flyttet fra hverandre.... De har kjent hverandre i mange år og er svært sammensveiset. Eksen til mannen min er venninne med hans 2 søstre. Har aldri vært noe problem. 

Anonymkode: 165d9...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å omgås ex svigers mer enn nødvendig. Han må ikke spise middag der.  Men at barnet blir kjørt dit for å spise middag og være der litt er jo normalt. Det betyr ikke at man ikke kan ha noe kontakt, eller ikke liker svigers. Men at man har gått videre, og har andre prioriteringer. Her er jeg vant til at besteforeldre hentet barnet til besøk, med middag og samvær. Og forelder som hentet senere el omvendt. De slo av en prat på trappa hvertfall. Og ellers hadde 2 bursdager osv. Har gått fint det. 

Anonymkode: 08466...741

Man kan gå videre følelsesmessig i livet, selv om man spiser middag med ekssvigers ;) Det kommer jo helt an på forholder dem i mellom.

Anonymkode: 165d9...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks er bestevenn med min bror og de omgås mye. Jeg kan ikke nekte dem det. Litt sårt i starten når bruddet var nytt og jeg slet med følelser. Og når jeg visste han datet nye. Men det går over. Nå kunne de reist til Bali uten det brydde meg. 

Anonymkode: 33222...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan gå videre følelsesmessig i livet, selv om man spiser middag med ekssvigers ;) Det kommer jo helt an på forholder dem i mellom.

Anonymkode: 165d9...ae5

Ser ikke poenget med å gjøre slikt som før når man har gått videre og har nye svigerforeldre.  Men det er opp til hver enkelt.  Så min mening om hvordan jeg gjør det.  

Anonymkode: 08466...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Trampe skrev:

Jeg og min samboer har også barn fra før, og greier også å prioritere både hverandre og barna. Nå. Da vi hadde vært sammen i en måned, prioriterte vi selvsagt barna før kjæresten. En helt ny kjæreste skal da aldri prioriteres foran barna! 

Da blir det vanskelig å starte et forhold 😊 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Han spiser middag med x-en en dag i uken, feirer sønnens bursdag sammen og mye annet. Så det er ikke noe problem. Og jeg har selv barn, men henger ikke med x-svigers av den grunn

Anonymkode: 2a15d...92a

Dette er jo ting han må slutte med da han har fått seg ny partner. 

Min samboer spiste også middag med eksen sin og barna en gang i uken, men det sluttet han med veldig fort etter at vi ble sammen. Helt av seg selv. Skulle bare mangle. 

Anonymkode: fcfbd...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det vanskelig å starte et forhold 😊 

Dette er jo ting han må slutte med da han har fått seg ny partner. 

Min samboer spiste også middag med eksen sin og barna en gang i uken, men det sluttet han med veldig fort etter at vi ble sammen. Helt av seg selv. Skulle bare mangle. 

Anonymkode: fcfbd...8e6

Hva i alle dager? Greier du virkelug ikke å være såpass raus at du takler å se at kjæresten er en skikkelig mann og ivaretar barna og forholdet til barnemor, og bruker tid sammen med dem fordi det er godt for barna? Du må virkelig ha dårlig med selvtillit.

Anonymkode: 39b0f...1cc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert mer på at han spiser middag med eksen en dag i uka, enn at han en sjelden gang er på middag hos eks-svigers, uten eksen. 

Anonymkode: d7ecd...caa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...