Gå til innhold

Kjærester på middag til x-svigers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har vært sammen med kjæresten i 1 mnd og kjent han i 4 mnd før vi ble sammen. Han hadde da vært singel i 10 mnd fra ett 13 års forhold. Og de har en sønn sammen. 

Han skal nå på middag hos x-svigers med sønnen. X-dama skal ikke være med. Jeg syns det er rart at han skal dit. Burde jo prioritere andre ting en det som var før. Sier de var gode venner og lei seg når datteren deres forlot han. Sier han vil fortelle om meg og at han har det bra igjen. Send en SMS s jeg da. Skjønner på en måte at han besøker de, men som jeg sa til han burde han også tenke litt på hva jeg tenker når han gjør det. 

Jeg har fortalt at jeg er «redd» han ikke er over x-en og det de hadde. Han har sagt han er ferdig m henne og ikke noe følelser der. Hun var utro, så tror jo ikke han vil tilbake. Men det er tidlig i forholdet og usikkerheten er der.  Og derfor jeg syns det er rart han gjør dette. 

 

Overreagerer jeg? Burde han ha takket nei til middagen? 

Anonymkode: 2a15d...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, han burde ikke takke nei. De er besteforeldrene til barnet hans.

Anonymkode: c45dd...355

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han burde ikke takke nei til middagen. Det er jo snakk om besteforeldrene til sønnen hans? Det er jo bare bra de har god kontakt!

Kanskje du heller burde bli sammen med en som ikke har barn, for det blir fort mye såre følelser i slike situasjoner.

Anonymkode: 760ce...b5f

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Skrue

Han følger opp barnet sitt, noe du burde se på som positivt, så legg bak deg den tåpelige sjalusien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det samme. Det ble slutt mellom meg og eksen, men barna har fortsatt sine besteforeldre. Jeg synes at det er naturlig å besøke deres besteforeldre av og til. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du har valgt en med barn fra før, er du nødt til å takle slike ting. Dette er bare en middag. Hvis det blir dere i fremtiden, kommer han til å være sammen med eksen og hennes familie ved mange anledninger, fordi de er hans barns familie. 

Å forlange at han ikke skal dra er for drøyt. Dere har vært sammen en måned, du er ikke i noen posisjon til å forlange noe som helst. Det er barn i bildet. Og du har funnet deg en mann som greier å omgås eksfamilien for barnas del. Det står det respekt av. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer. 

Selv har jeg et godt forhold til min eks-svigermor. Nå er det mange år siden jeg i det hele tatt sa hei til min eks, men eks-svigermor snakker jeg alltid med når jeg er hennes kant av landet. Besøker henne gjerne også. Hun skryter også av min nye mann. 

Jeg kom inn i livet hennes som ganske ung, mamma var allerede død og pappa døde 2 mnd etter at eldste datter var født. Så på en måte tok hun meg vel litt ekstra inn under armene sine. Jeg ble vel litt den datteren hun aldri fikk. 

Vær glad for at han har et slikt godt forhold til sine eks-svigerforeldre du. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Skjønner at du føler usikkerhet, men en ny kjæreste blir ikke prioritert over barnet. Du skjønner det kanskje selv når du får egne barn

Anonymkode: bfe18...1f3

Dette er jo bare tull! Både jeg og min samboer har barn fra før, men klarer da helt fint å prioritere både hverandre og barna. 

 

Anonymkode: fcfbd...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et veldig godt forhold til min eks sviger familie, de har tross alt vært i mitt liv halve livet nesten. Jeg besøker de fast en gang i mnd, for de betyr mye for meg. Jeg hadde nok revurdert et evt nytt forhold hvis mannen satt seg imot det. At man har et godt forhold til eks sviger familie har ingenting med å gjøre at man vil tilbake til eksen.

Anonymkode: 7878d...5b4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette er jo bare tull! Både jeg og min samboer har barn fra før, men klarer da helt fint å prioritere både hverandre og barna. 

 

Anonymkode: fcfbd...8e6

Jeg og min samboer har også barn fra før, og greier også å prioritere både hverandre og barna. Nå. Da vi hadde vært sammen i en måned, prioriterte vi selvsagt barna før kjæresten. En helt ny kjæreste skal da aldri prioriteres foran barna! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde han ha takket nei til middagen? 

Anonymkode: 2a15d...92a

Nei. De er besteforeldrene til barnet og vil alltid være det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi TS. Du blir "lei deg" . Dette er bare blåbær mot hva som vil komme etterhvert når du er sammen med en mann med barn fra før. Jeg tror ærlig talt du burde finne deg en annen mann hvis du sliter så mye med usikkerhet. Hvis du skal detaljstyre livet hans etter bare en måned så kommer dette uansett ikke til å ende bra.

Anonymkode: 9f4dd...d48

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han stiller opp for barnet sitt. Når du er sammen med en som har barn så må du bare leve med at han har kontakt med barnets mor og familien hennes. Det viser faktisk at han er en bra mann som klarer å sette barnets behov først. Du har ingen grunn til å bli nervøs eller sjalu pga dette. Men om dette er noe du syns er vanskelig så bør du vurdere om det er riktig for deg å være i forhold med en mann som har barn fra før. Barn vil og skal komme først i prioriteringen. Og barn vil gjerne ha begge foreldrene sine med på ting, samtidig. Du kan også regne med å bli inkludert etter hvert, men du må leve med å ha eksen hans der i evig tid.

Anonymkode: 51392...fa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle er voksne så burde dette gå fint uten komplikasjoner. Problemet er bare at mange ikke er voksne i slike situasjoner. Du har x svigers som ønsker de skal bli sammen igjen. Du har en x som guilter mannen. Du har en ny kjæreste som gjør det vanskelig for foreldrene å samarbeide. Og så videre...

Anonymkode: 55497...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et veldig godt forhold til min eks sviger familie, de har tross alt vært i mitt liv halve livet nesten. Jeg besøker de fast en gang i mnd, for de betyr mye for meg. Jeg hadde nok revurdert et evt nytt forhold hvis mannen satt seg imot det. At man har et godt forhold til eks sviger familie har ingenting med å gjøre at man vil tilbake til eksen.

Anonymkode: 7878d...5b4

Jeg også. Min svigerfamilie har vært som min egen familie i mange, mange år. Og vi feirer fortsatt jul og andre høytider sammen av hensyn til ungene. Jeg missliker min eksmann, men er utrolig glad i familien hans. Hadde kjæresten min misslikt at jeg har kontakt med dem så hadde han røket ut rett og slett. Når det er sagt så er det ikke sånn at jeg løper ned dørene der, det hadde igjen vært litt respektløst overfor eksen og hans nye dame syns jeg. Nå er det jo hun som skal inn i familien der. Jeg har takket nei til flere invitasjoner med tanke på dette. Men jeg blir veldig glad hver gang vi møtes, og det virker det som de blir også. Og ikke minst er de viktige personer i livet til ungene mine, selvfølgelig er det godt for ungene å se at vi i familien fortsatt er gode venner og at de fortsatt kan få ha hele familien sin rundt seg på viktige dager.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Han spiser middag med x-en en dag i uken, feirer sønnens bursdag sammen og mye annet. Så det er ikke noe problem. Og jeg har selv barn, men henger ikke med x-svigers av den grunn

Anonymkode: 2a15d...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Han spiser middag med x-en en dag i uken, feirer sønnens bursdag sammen og mye annet. Så det er ikke noe problem. Og jeg har selv barn, men henger ikke med x-svigers av den grunn

Anonymkode: 2a15d...92a

Eh? Så du mener at det er et større problem at han er sammen med eks sviger familien enn å spise middag med eksen en dag i uken? 

Anonymkode: 7878d...5b4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...