Gå til innhold

Blir man sendt hjem etter innsetting av ballong?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller får man være på sykehuset til fødselen starter? 

Anonymkode: 46346...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om å reise hjem og komme tilbake om 24 timer etter ballonginsett. To andre venninner, på samme sykehus, ble lagt inn etter de fikk ballongen. 

Jeg ble igangsatt på termindatoen i 2016 pga lite forstervann og begynnende svangerskapsforgiftning.

venninne 1 pga overtid i 2017.

venninne 2 ble satt i gang 1 uke før termin i 2018, så barnet ikke skulle bli for stort.

Om det har noe med årsaken til igangsetting eller nye rutiner vet jeg ikke. 

 

Anonymkode: 6507c...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte være på sykehuset med den. 

Anonymkode: d226d...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sendt hjem, med beskjed om å komme inn dagen etter eller om/når den falt ut. 

Den skled ut etter ca 8 t, så da var det inn igjen. Lillesøster ble født ca 20 t senere. Dette var i 2006. 

Anonymkode: 192e5...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lagt inn. Satte inn ballongen kl 12. Babyen ble født i 9 tiden på kvelden. 2 timer og 20 min fra aktiv fødsel til babyen var ute😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent av meg fikk satt inn ballong - hun dro rett på kjøpesenter og kjøpte seg tidenes største burger. 😅 

Anonymkode: 17552...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på reisevei, samt om man har begynt å modnes før ballonginnsett. Og hvor fult det er på føden. 

Jeg hadde nesten 20 mil til sykehuset, så jeg ble innlagt på pasienthotellet før ballonginnsett. Siden jeg bor på bygda og dette var i Byen, dro jeg på kafe med tidligere studievenninne og på litt shopping. Siden jeg bodde «vegg-i-vegg» med føden, det vwr rolig, og mannen hadde 2,5 t å kjøre til fødsel, var jeg innom for sjekk på ettermiddagen (ingenting hadde sjedd) og på kvelden etter at jeg hadde vært på kino (noe vi heller ikke har i bygda jeg bor). Fortsatt ingen fremgang. Lang historie kort: Ballongen ramlet ikke ut.

Anonymkode: 5ba2e...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes med innsetting av ballong?

Anonymkode: 2c49f...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ insetting av ballong? Hva i alle dager?

Hilsen førstegangsfødende.

Anonymkode: 2ca1c...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med innsetting av ballong?

Anonymkode: 2c49f...370

 

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ insetting av ballong? Hva i alle dager?

Hilsen førstegangsfødende.

Anonymkode: 2ca1c...156

Google er en fin ting :) Søk på igangsetting av fødsel + ballong, så får dere sikkert svar.

Anonymkode: 32c88...712

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bli på sykehuset, men det stod i papirene jeg fikk at man vanligvis får reise hjem og kommer tilbake dagen etter. 

Igangsatt pga svangerskapsforgiftning og vekstavvik. 

Anonymkode: 48310...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igangsatt grunnet Max overtid.

Jeg ble sendt hjem, noe som var tortur. Jeg fikk ekstremt vondt av ballongen. Stekte pulserende smerter, fikk ikke slapper av et sekund. Trygla om å få komme tilbake å få smertestillende eller sitte i badekar (eneste som lindret litt var varme)!, men nei 😕

skuffelsen var stor da vi kom tilbake dagen etter og det viste seg at ballongen ikke hadde gjort noe nytte. Ingen åpning. Så alle smertene, søvnløs natt og alt var forjeves.

de prøvde hormonertampong etter det, som ga sterke og smertefulle rier etter en stund. Men livmora mi nekta å åpne sethetter 18 timer intense rier var den ennå ikke åpnet seg mer enn 3 cm. Og da sa de takk og pris keisersnitt.

rart da, var nesten 2 uker på overtid. Men likevel ville ikke kroppen gi slipp på babyen.😮

Anonymkode: 4b4d3...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...