Gå til innhold

Vet ikke hvor mange uker sommerferie jeg har, og vet ikke hvem jeg skal spørre!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hovedregelen for bedriften er tre ukers sammenhengende sommerferie, med mulighet til å søke om fire. En annen avdeling på jobb har fått fire uker av avdelingssjefen. På min avdeling er det to sjefer, og i kontrakten min står det at Sjef 1 er min nærmeste leder, samt fagansvarlige. Nå har det seg sånn at det ikke er mer å gjøre på prosjektet som Sjef 1 bestemmer over, så nå får jeg arbeidsoppgaver fra Sjef 2, som er ansvarlig for et annet prosjekt. Ferien ble fastsatt før jeg gikk over til Sjef 2, og jeg skrev opp fire uker på meg, i håp om at det gikk. Men jeg har ikke hørt noe mer om det, så jeg aner rett og slett ikke hvem av sjefene jeg skal spørre. Sjef 1 er jo min nærmeste leder og den jeg har best kontakt med, og selv om begge kan ha personalansvar over meg, så er det strengt tatt mest naturlig å ringe Sjef 2 om jeg blir syk, for eksempel, siden det er han som gir meg arbeidsoppgaver.

Dette høres nok ut som et ikke-problem for de fleste, men jeg synes sånt er utrolig ubehagelig, så trenger deres input, vær så snill! 

Anonymkode: edaf4...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hovedregelen for bedriften er tre ukers sammenhengende sommerferie, med mulighet til å søke om fire. En annen avdeling på jobb har fått fire uker av avdelingssjefen. På min avdeling er det to sjefer, og i kontrakten min står det at Sjef 1 er min nærmeste leder, samt fagansvarlige. Nå har det seg sånn at det ikke er mer å gjøre på prosjektet som Sjef 1 bestemmer over, så nå får jeg arbeidsoppgaver fra Sjef 2, som er ansvarlig for et annet prosjekt. Ferien ble fastsatt før jeg gikk over til Sjef 2, og jeg skrev opp fire uker på meg, i håp om at det gikk. Men jeg har ikke hørt noe mer om det, så jeg aner rett og slett ikke hvem av sjefene jeg skal spørre. Sjef 1 er jo min nærmeste leder og den jeg har best kontakt med, og selv om begge kan ha personalansvar over meg, så er det strengt tatt mest naturlig å ringe Sjef 2 om jeg blir syk, for eksempel, siden det er han som gir meg arbeidsoppgaver.

Dette høres nok ut som et ikke-problem for de fleste, men jeg synes sånt er utrolig ubehagelig, så trenger deres input, vær så snill! 

Anonymkode: edaf4...dfe

Er det en personalsjef på jobb? Spør isåfall den personen, eller den som har med lønninger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, visp skrev:

Er det en personalsjef på jobb? Spør isåfall den personen, eller den som har med lønninger å gjøre.

Tror ikke de har så mye med det å gjøre. Er nok mest naturlig å gå til en avdelingsleder, hehe. 

Anonymkode: edaf4...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nasse Nøff skrev:

Jeg tror det er riktigst å spørre Sjef 1.

Er han jeg har mest lyst til å spørre, hehe. Hvorfor tror du det? 

Anonymkode: edaf4...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ikke de har så mye med det å gjøre. Er nok mest naturlig å gå til en avdelingsleder, hehe. 

Anonymkode: edaf4...dfe

Ja, vet ikke hvordan det er bygd opp der du jobber, men personen som har med lønninger å gjøre vil nok kunne svare relativt raskt vil jeg tro. Bare spør så du får det ut av systemet- sjef 1 eller 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, visp skrev:

Ja, vet ikke hvordan det er bygd opp der du jobber, men personen som har med lønninger å gjøre vil nok kunne svare relativt raskt vil jeg tro. Bare spør så du får det ut av systemet- sjef 1 eller 2.

For å være ærlig er jeg ikke sikker jeg heller, bedriften er så stor og ting er ikke helt på stell alltid, så det er ikke rart en stakkar blir forvirra. Men siden det er avdelingslederne som planlegger arbeid og tildeler oppgaver til hver enkelt, så er det jo de som til syvende og sist bestemmer ferie. Dessuten er Sjef 2 dansk og det er nesten sånn at jeg må ha tolk for å snakke med ham, så det er jo Sjef 1 jeg aller helst vil spørre. Trenger bare noen til å si at det ikke er tåpelig å spørre Sjef 1, gjerne med begrunnelse :laugh:

Anonymkode: edaf4...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør sjef 1 som er din nærmeste leder. Nærmeste leder kan eventuelt fortelle deg hvor du skal henvende deg hvis han selv ikke kan svare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt innafor å spørre sjef 1 og hvis det var feil så sier han jo bare at enten må du spørre sjef 2 eller så tar han det opp med sjef 2. 

Anonymkode: 9ce6b...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør sjef 1, dersom h*n ikke har med det å gjøre nå så forteller h*n deg hvor du skal henvende deg.

Anonymkode: 74c2e...bed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du søkte ferie hos sjef 1 en tid tilbake, og det er naturlig å henvende seg dit. Egentlig skal du vite til 1.mai når du får ferie, nå er det jo ganske sent. Syns ikke DU skal føle det pinlig å spørre :som leder selv ville JEG vært flau hvis dette ikke var avklart for mine folk så sent som 20.juni!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...