Gå til innhold

Farlig å gå ned i vekt mens man prøver å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veier 90kg. Vet jo ikke om jeg blir gravid raskt eller ikke. Derfor ønsker jeg om mulig å gå litt ned mens vi prøver (på en sunn måte). Vil også trene mer (fjellturer og timer på treningssenter). Ser jo for meg at jeg vil gå ned lett da, men skal jeg stoppe å spise sunnere og trene like mye når jeg blir gravid? Eller kan jeg fortsette? Om jeg trener og spiser sunnere feks de to første månedene av graviditeten så kan jeg vel risikere å gå ned i vekt i stedet for opp? Er jo ikke alle som går noe særlig opp i vekt første trimester. 

Erfaringer? Råd? Vil bare gjøre det som er best for meg og barnet. 

Anonymkode: 2e2ea...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunn og variert mat er bra for alle, spesielt en voksende baby og den gravide. Bevegelse er alltid bra, gjennom svangerskapet kan du fint fortsette med det aktivitetsnivået som formen din tillater. Når du blir gravid ville jeg passet på å få i meg tilstrekkelig med kalorier og ikke ligge særlig i underskudd.

Jeg gikk opp 3-5 kg i mine svangerskap, men har spist sunt og vært aktiv innenfor det som bekken og form ellers tillot. Har to friske barn som var vel innenfor normal fødselsvekt.

Anonymkode: 5ff85...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel egentlig ikke legge på seg noe 1. trimester... Bare flott om du klarer å gå ned litt mens dere prøver. Så det er bare å legge om til sunnere livsstil og vektnedgang 🙂Når du først blir gravid får du bare lytte til kroppen, det er ikke noen fare å gå ned i vekt, men antageligvis er det ikke det du vil ha fokus på da. Jeg er 10 uker, og har gått ned ca 3 kg. Fra 65 til 62, uten at det bekymrer meg (ikke at jeg har prøvd å gå ned). Jeg har vært plaget av kvalme og dårlig matlyst, men ikke oppkast. Spiser oftere og mindre, men lar rett og slett kroppen bestemme. Passer på å få i meg mere grønnsaker og har sluttet helt med godteri. Spiser nok generelt litt sunnere, men spiser så mye jeg klarer. Lykke til!

Anonymkode: 9c4ee...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Ingen fare å leve sunt og spise moderat og variert og bevege seg mer. 

Det man ikke skal er å slanke seg i form av overdreven kaloriukderskudd mens en er gravid. Man kan fremdeles spise sunt og bevege seg mer. Jeg løp gjennom hele svangerskapet mitt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokomilkshake

Jeg gikk på Grete Roede kurs da vi startet prøvingen og jeg gikk ned i vekt. Kurset startet samtidig som vi startet å prøve og rett før kurset var ferdig hadde vi positiv test. Nå varer jo ikke dette kurset i mer enn åtte uker da, men jeg gikk ned fem kilo på disse åtte ukene. Om man går ned i vekt på en sunn måte, spiser det en skal, men sunt, og er i bevegelse ser jeg ikke hvorfor det skal være noe negativt å slanke seg mens man er prøver.

Har termin om under tre måneder og slanker meg ikke nå som jeg er gravid. Jeg er i bevegelse og spiser sunt, men fokuset akkurat nå er ikke å gå ned i vekt. Er 29 uker på vei og har gått opp 8 kilo, der de fleste av de kom når kvalmen var verst og det ble mye fin og salt kjeks for å holde maten nede😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...