Gå til innhold

Hva synes du er tåpelig på sosiale medier?


rebella81

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria

Dem som alltid kommenterer andres skrive feil og som ikke skjønner at den di diskuterer har dysleksi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boomerang-effekten på Instagram/Instastories. Den må dø!

#orkerikke

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Roadrunner skrev:

Boomerang-effekten på Instagram/Instastories. Den må dø!

#orkerikke

 

Jaaaa! Det er som om jeg vise et bilde på instagram mens jeg rister på mobilen. Kjempebehagelig. 🙄

Anonymkode: 5162b...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei som konstant driver med «Jeg vet at ikke alle kommer til å lese dette...bla bla bla... Kopier teksten på din statuslinje!», «lik og del hvis du er enig», «...hvis du er en ekte venn kopierer du teksten og deler på din side» og slike ting. 

Synes også det er litt tåpelig med daglige «god morgen alle sammen ha en fin [dag: eks. Fredag] 💕❤️💞💓»

Anonymkode: ab0a4...064

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk/kollegaer som er sykemeldt, men som ikke har noen sperrer på hva de deler på SoMe i sykemeld.perioden. De er på dans, på helgetur, fester, har grillkvelder osv. Jada, vet det er mange forskjellige grunner til at folk er sykemeldt......Men likevel, kan de ikke bare la være? Blir så feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksne damer som har profilbilde på FB med snapchatfilter med kaninører. 

Folk som bare blir for mye. Det er greit å legge ut at du gleder deg til ferie, men ikke bedriv daglig nedtelling til ferie i 100 dager før du reiser. Legg gjerne ut litt bilder fra ferien, men jeg trenger ikke se 250 bilder fra et ordinært resort på Kreta. Og ja, jeg vet at du liker å sykle, men jeg trenger ikke se bilde, kart med ruten plottet inn og rapport fra turen flere ganger i uka. Og du trenger ikke sjekke inn på FB hver gang du er innom treningssenteret. 

Ellers har jeg lurt veldig på hvorfor folk aktiverer den funksjonen på snap der alle vennene deres kan se hvor de er på kartet. Hvorfor vil feks. mødrene til mine barns venner at jeg skal kunne se hvor de befinner seg til en hver tid? Er jo gjerne aktive snappere også som har dette, så er sjelden mer enn 10 minutter siden de var registrert et sted. 

Og folk som bruker private sosiale medier som kanal for å selge ting. Jeg er ikke venn med deg på FB for at du skal pushe tupperware og annet tull på meg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk (kanskje spesielt kvinner) som stadig vekk legger ut VELDIG over-sminkede bilder av seg selv, for å skrspe til seg mest mulig oppmerksomhet. De ser jo ut som barbie-dukker, og synes jeg egentlig ikke er særlig fint. 

I tillegg lwgger de ut letkledde bilder, bare for å klage over at de får kommentarer om kroppen sin og hvor overfladiske alle alle vissnok er...  

Anonymkode: d1ce9...1c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo-treningsjenter på Instagram. Hvor profilen består av dem i treningstøy, små filmer hvor de gjør øvelser som knebøy og strake markløft, med tekst «knebøy 110 kg» og hashtags #girlswholift #curvygirls #strongisthenewskinny.

Selvfølgelig må det også være masse bilder av kroppen deres; av kløfta, rumpebiler med trusa dradd opp hvor bestisene kommenterer med fersken-emoji (HATER DEN EMOJIEN) og Daaaamn 😍 og Goals! 🔥 

Ellers masse selfies med trutmunn og dype quotes. Jentekvelder med vin, hvilket betyr gruppebilde med en jentegjeng kledd i tettsittende kjoler, høye hæler, kleine poseringer med teksten Vin med disse finingene her 😍💃🏼👯‍♀️🥂

😷🤢

Anonymkode: efc36...ca5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bimbo-treningsjenter på Instagram. Hvor profilen består av dem i treningstøy, små filmer hvor de gjør øvelser som knebøy og strake markløft, med tekst «knebøy 110 kg» og hashtags #girlswholift #curvygirls #strongisthenewskinny.

Selvfølgelig må det også være masse bilder av kroppen deres; av kløfta, rumpebiler med trusa dradd opp hvor bestisene kommenterer med fersken-emoji (HATER DEN EMOJIEN) og Daaaamn 😍 og Goals! 🔥 

Ellers masse selfies med trutmunn og dype quotes. Jentekvelder med vin, hvilket betyr gruppebilde med en jentegjeng kledd i tettsittende kjoler, høye hæler, kleine poseringer med teksten Vin med disse finingene her 😍💃🏼👯‍♀️🥂

😷🤢

Anonymkode: efc36...ca5

Culture in decline.

Anonymkode: 384f1...216

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Det er tåpelig og trist når jeg ser folk jeg kjenner i virkeligheten legge ut bilder hvor de ikke ligner seg selv. Noen redigerer i hjel bildene sine, noen manipulerer dem, andre poserer helt unaturlig med ansiktsuttrykk jeg aldri ser på dem i virkeligheten. Så er det de som tar bilder med "penfilteret" på snapchat, for så å legge det ut på instagram og late som om det er sånn de ser ut. Det blir så falskt og selvhøytidelig, det hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bloggere, og når de dras fram i vanlig media. Jeg hater at jeg vet hvem Sophie Elise Isachsen er (svar: et nek)

At noe på SoMe "går sin seiersgang i hele verden"/"hylles"

HELDIGVIS aldri hatt noen som har skrevet til meg, men ord som "pening"

Selfie-kulturen. 

De som skal vekke engasjement - på en forvridd versjon av norsk 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 21.23, rebella81 skrev:

Jepp, hva i sosiale medier gir deg indre fnatt? For ordens skyld; jeg skjønner såklart at det er _solsiden_ man viser frem på slike plattformer, dog er det noe jeg 🙄 litt over likevel....  Jeg kjenner jeg setter pris på et snev av ironi, og det skorter det ofte på...Og nei, jeg er ikke misunnelig. Here goes; På instagram; Det evinnelige bikinibildet fotografert bakfra, hvor man såklart sitter på knærne med rompa ut og magen innsugd. Bikinitrusa skal godt opp i rævsprekka. Og bildet må tas i Marbella eller på stranda på Bali. Alltid en mer eller mindre dyp engelsk tekst under som liksom skal reflektere det du vil si med det bildet. Men, alle vet at det hovedmålet er å svare "Tusen takk, søte du 😘" til kommentarer a la "Bodygoals!" og med flammeemoji bak. Videre har du interiørdamene som holder hardt på å ta bilder liksom in the moment. Veldig. Vi skjønner greia, fru dittellerdatt eller villa sukker, silke og smørkringle; de velta høyhæla skoene og det fæncy pleddet i en tull krever real planlegging og herming. Du har stått leeenge og dandert og dilla der... På facebook; alt det tullet folk tagger hverandre i. Altså 😫 Noe kan være smellartig, mye er bare...altfor mye...

😂

Innuendomeldinger kombinert med dramatiske innsjekkinger utlevering av barn. For eksempel: Mens vi venter..., innsjekking på sykehus og bilde av barnehånd med drypp. Det kommer selvfølgelig massevis av spørsmål om hva som skjer, men mor er tyst som i graven. Daua ungen? I så fall er det innafor å legge fra seg sosiale medier. Så, dagen etter får mor trang til å legge ut noe igjen og da må hun jo først svare på hva som skjedde, ellers blir det sært. Vi trodde poden hadde blindtarmbetennelse, men det var luftsmerter og vi ble sendt hjem etter et par timer. Har dere sittet på do og prumpa siden da eller? Eller skulle du bare sjekke hvor mange hjerter det var mulig å få?

Sykdomsmeldinger generelt er kleint. Jeg vil ikke vite at du har hodepinen fra helvete (hvordan klarer du i det hele tatt se på en skjerm?). Og jeg vil heller ikke høre at du har influensa for tredje gang i år (OL, påske og VM).

Anonymkode: d45c4...8c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som blir sure for at jeg ikke liker bildene de legger ut både på Instagram og Facebook når de velger å dele dem begge steder. 

Voksne folk som legger ut selfies på Instagram uten annen "tekst" enn emojis som 💞🌟🌸❤️ osv. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som sender deg snap og som poster akkurat samme bilde på story. Why tho?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skriver f. eks. trist... UTEN forklaring. Kun et ord. Hater det! Masse spørsmål om «hva har skjedd??», «tenker på deg!», hvorfor??😢😢»

Irriterer meg at jeg også blir nysgjerrig..😡

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Noe av det dummeste og mest provoserende jeg ser er kjerringer som henger på kvinneguiden for å slenge dritt om andre og deres liv. Finnes vel ikke noe mer patetisk! Skaff dere et liv og kom ned fra deres høye hest! 

De dårligste forbildene i landet finner man blant denne gjengen (ikke alle selvsagt, men mange). Flaut! 

Anonymkode: e09a8...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...