Gå til innhold

Hva synes du er tåpelig på sosiale medier?


rebella81

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Miss/usikker skrev:

Det som får meg til å vri meg selv 64 ganger rundt i smerte er fjortiser som kommenterer bildene til hverandre og den personen som har lagt ut profilbilde feks får komplimenter og svarer til en annen: "naaaw har du sett deg selv i speilet i det siste eller". Da får jeg spasmer og tygger nesten opp armene mine 😅

😂 

Gjerne akkopagnert med «rbay jm, ly ❤️❤️» tilbake igjen, så fortsetter de med dette i sikkert 20 kommentarer! 🤢

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sjokoladeknask

Jeg har nå lagret en del bokmerker fra instagram fordi jeg liker å følge med litt. Av og til så kommer jeg over folk som kun har hele instaen pepret med selfies i diverse vinkler. Gjerne starter de med vanlig munn, før den etterhvert blir blåst ut av proposjoner, og så skal de fremheve den igjen med ymse varianter av farge. Helst rødt. (Fant den kvinnelige versjonen av Peter Burns, og det var bare så altfor mye.)

Kvinner med fyldige lepper som skal dra det altfor langt. 

Folk som overeksponerer barna sine. 

Folk som legger ut hva de gjør omtrent hvert minutt. «Nå pusser jeg tennene!» «Nå bruker jeg munnskyll» osv. 

Og dette er sååå interessant for hvem? 

Det derre instagramfilteret (eller hva det er) som gjør at ansiktet blir trykket sammen og man får store øyne og en svær kjeft og så snakker man som man har lungene fulle av helium. Stopp. 

#neideterikkesøtt

 

(Jeg fjernet meg for øvrig fra Fb for 3 år siden, savner det ikke et sekund. Jeg var der i 9 år og det holdt!)

Endret av Sjokoladeknask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Filicia skrev:

Sånn som jeg gjør. Masse bilder av hundene mine på Facebook. Hva annet skal jeg gjøre når jeg kun er alene og kun er sammen med hundene mine hele dagen lang? Opplever aldri noe annet. Glad jeg har hundene mine siden de er familien min, vennene mine, barna mine og bestevennene mine. Siden jeg ikke har noen venner. Trist bare. Men sånn er livet.

Må du dele bilder av de hele tida da? Flott at du har hundene, men du trenger ikke dra stakkars-meg-kortet for det. Det er dritkjedelig å se masse bilder av samme tema uansett om det er hunder, unger, trening eller what so ever.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som legger ut dype sitater (fra blant annet Ghandi) sammen med kleine bilder i sexy positurer og "kom og ta meg blikk". 

Foreldre som legger ut bilder og info om absolutt alt som barnet/barna driver med. Baby på stellebord, baby med matsøl, baby i badekar (ingen som har vurdert muligheten for at man kanskje kjenner noen som kan finne på å misbruke slike bilder?) 

Nettroll og hissigpropper i kommentarfelt til nettaviser (jeg fant ut at enkelte jeg kjenner driver å kommenterer på alt som er av nyhetsartikler) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har hjulpet en gammel dame over veien, gitt penger til en uteligger eller hjulpet på andre måter og absolutt må legge ut om det i sosiale medier. Kjempe fint at man hjelper de som trenger det altså, men det mister litt glans når de gjør det kun for å legge det ut i sosiale medier etterpå. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Å bli spammet ned på face med del dette videre støtt ditt og datt nei jeg deler ikke kjede meldinger videre. 

Når bedre vitere rakker rakker ned på meg at jeg av og til legger ut noen få bilder av barnet mitt på faceboo og insta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som deler bilder med "dagens visdomsord" og statuser hvor alt deles nesten ned på siste dobesøk detaljer. Hvor det avsluttes med "ha en fin dag, glad i mine😘

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrem selvopptatthet og eksponeringsbehov på Instagram. Da tenker jeg på de som legger ut selfies etter selfies kun for å få bekreftelse. Gjerne kamuflert med et eller annet budskap slik at de skal ha et påskudd for å vise seg frem. Eksempler på profiler som for meg fremstår som fullstendig tåpelige er Treningsfrue og Narten86.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Som flere skriver: Fake News. Viser bare hvor blåst enkelte er.

- Ørtenfjørten selfies. Kamuflert på ferie med et eller annet turistgreie i bakgrunden, som man knapt ser fordi trutmunnen er i fokus.

- Tagging i tulle-konkurranser, ferier "tag den og den for at xxxx". 

- Folk som helt åpenbart bruker de filtrene som følger med Insta/snap, og tror at ingen ser at det er fake, når det er helt åpenbart. Enda verre er de som skriver under: "å du ser ikke en dag eldre ut!". :bond: 

- Folk som legger ut saker, men ønsker bare roser, blomster og rosa fluff kommentarer tilbake. Er jo såååå leit med negativitet eller kritikk. (mot for eksempel bilder av barn, reklame, spam)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bloggere og annonsører tror at folk fortsatt tror på at bloggerne/influenserne genuint står inne for det de reklamerer for, når de for lengst er gjennomskuet av at de annonserer for hva som helst så lenge de får penger for det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Saade skrev:

Folk som har hjulpet en gammel dame over veien, gitt penger til en uteligger eller hjulpet på andre måter og absolutt må legge ut om det i sosiale medier. Kjempe fint at man hjelper de som trenger det altså, men det mister litt glans når de gjør det kun for å legge det ut i sosiale medier etterpå. 

Herregud ja. Har ei sånn på vennelista. Og da gjerne kamuflert i et sånn moralsk perspektiv. "Alle andre bare gikk forbi, men JEG, JEG!!!"

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan si jeg irriterer meg over det, men jeg syntes det er helt dust- folk som legger ut hilsener på sin fb vegg til mennesker som har vært i media, gjerne på grunn av en eller annen tragedie. 

Er de venner med dem? Nei

Tagger de personen? Nei

Så det de egentlig gjør er å vise sin venneflokk hvor mye de "bryr seg", hvor empatiske de selv er. Det kan jo egentlig ikke handle om mediapersonligheten, da de aldri vil se hilsenen, noe posteren burde forstå. Syntes det hele er fullstendig meningsløst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Mengden idiotiske selfies med og uten filter og trut. Tror de det er interessant for andre? Eller bruker de mobilen som speil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, orfeus skrev:

Mengden idiotiske selfies med og uten filter og trut. Tror de det er interessant for andre? Eller bruker de mobilen som speil?

Sannsynlgvis det siste ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt verste jeg vet om er «instamoms» som er i permisjon med barna og bruker all sin tid på Instagram. Denne «flokken» kommenterer absolutt alle bildene til hverandre. Emojier som 🌟🌸🎀💖💙 blir flittig brukt kombinert med «I dag har mamma og Lukas André kost oss masse ute i solen. Godt med en dag fri fra barnehagen og masse kosemose med blidfisen min»

Unger blir utlevert og eksponert over en lav sko med heiarop og skyt i kommentarfeltene. Lyse, lyse bilder med macen i senga, bare føtter og en hjemmelaget slim coffee i hånda. Med caption «mens Leander Matteus sover får mamsen slappet av litt💙🌟 #happymommysquad» 

#orkerfmegikke

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Elisabethw skrev:

Det absolutt verste jeg vet om er «instamoms» som er i permisjon med barna og bruker all sin tid på Instagram. Denne «flokken» kommenterer absolutt alle bildene til hverandre. Emojier som 🌟🌸🎀💖💙 blir flittig brukt kombinert med «I dag har mamma og Lukas André kost oss masse ute i solen. Godt med en dag fri fra barnehagen og masse kosemose med blidfisen min»

Unger blir utlevert og eksponert over en lav sko med heiarop og skyt i kommentarfeltene. Lyse, lyse bilder med macen i senga, bare føtter og en hjemmelaget slim coffee i hånda. Med caption «mens Leander Matteus sover får mamsen slappet av litt💙🌟 #happymommysquad» 

#orkerfmegikke

😂nå lo jeg godt her- det er jo sånn de skriver 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg tenker meg om er det egentlig fryktelig mange ting jeg føler for å få litt utløp for som går under denne kategorien.

Høste oppmerksomhet:

I en interiørgruppe på Facebook var det ei som la ut et innlegg i går, og det lød som følger: Hei. Jeg klarte å ta meg for i kommoden da jeg besvimte i stad. Hvordan får jeg vekk dette hakket i parketten?» 

altså, hvorfor ikke bare stille spørsmålet? Hun fikk selvfølgelig masse svar som «går det bra med deg?!» 

Fake news: 

Samfunnets outsidere som deler revolusjonerende artikler på fb (gjerne om barnevernet) fra sider som dagensnyheter123.net f.eks.

Innsjekkerne:

Folk som sjekker inn OVER alt. På butikken, senteret, sykehuset, fødestua, begravelse, jobb, treningssenter. Hvem bryr seg? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye jeg synes er tåpelig på sosiale medier, men to ting topper lista: Folk som tror på og videreformidler fake news og folk som deler masse bilder og informasjon om ungene sine.

Folk som skriver sukkersøte meldinger til kjæresten, kommentarene "fina!" og "søte du" hver gang kvinner skifter profilbilde eller nøye arrangerte "tilfeldige" bilder er pinlig og se på, men det skader tross alt ingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Dysnomia skrev:

Det som erger meg mest på sosiale medier er dette enorme eksponeringsbehovet folk har for å bevise at de er gode mennesker som hjelper andre "uten" å forvente noe tilbake (noe som er svært selvmotsigende da de vil ha oppmerksomhet og ros for det de har gjort).

 

Det er egoistisk, selvmotsigende, og rett og slett trist å se hvor lavt noen er villig til å synke for å få bekreftelse.

 

2 timer siden, Saade skrev:

Folk som har hjulpet en gammel dame over veien, gitt penger til en uteligger eller hjulpet på andre måter og absolutt må legge ut om det i sosiale medier. Kjempe fint at man hjelper de som trenger det altså, men det mister litt glans når de gjør det kun for å legge det ut i sosiale medier etterpå. 

Dette også!

Det provoserer meg at noen ikke kan gjøre en god gjerning uten å skryte av det etterpå. Særlig sånne som først legger ut om hvor slemme alle andre i nærheten var ("ingen andre gjorde noe") og så fremstiller seg selv som en reddende engel. Kvalmt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av FruJohansen
Fikk ikke linken til å funke, slettet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...