Gå til innhold

Hva synes du er tåpelig på sosiale medier?


rebella81

Anbefalte innlegg

Det som får meg til å vri meg selv 64 ganger rundt i smerte er fjortiser som kommenterer bildene til hverandre og den personen som har lagt ut profilbilde feks får komplimenter og svarer til en annen: "naaaw har du sett deg selv i speilet i det siste eller". Da får jeg spasmer og tygger nesten opp armene mine 😅

Endret av Miss/usikker
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som erger meg mest på sosiale medier er dette enorme eksponeringsbehovet folk har for å bevise at de er gode mennesker som hjelper andre "uten" å forvente noe tilbake (noe som er svært selvmotsigende da de vil ha oppmerksomhet og ros for det de har gjort).

 

Det er egoistisk, selvmotsigende, og rett og slett trist å se hvor lavt noen er villig til å synke for å få bekreftelse.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfies!

Finnes det ingen grense for hvor selvopptatt det går an å bli?!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, parmanoia said:

Veldig enig i dette. Gidder ikke bytte profilbilde engang, for at kommer folk og bare ååååh, fina!!! ❤️ Kleint... 

Ikke jeg heller... Nytter ikke å snike seg under radaren og bytte bilde midt på natta når det er lite trafikk heller, for det popper jo opp likevel og før du vet ordet av det eksploderer det med "fineste du" og det som verre er. Det er jo ikke fred å få, jo. Det skulle vært mulig å bytte profilbilde på en diskret måte. Jeg er nå stuck med et barndomsbilde jeg la ut for hundre år siden fordi jeg ikke vil ødelegge imaget mitt med å legge ut et nytt og få femti "søta, pena, awwww!"  Lurer på hva som skjer hvis man legger ut et skikkelig fælt et? Et av de som ble tatt før man oppfattet at kameraet var på, for eksempel. Hva gjør de når det ikke passer med det vanlige klisset? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bytte bilde uten å få likes. Personverninnstillinger, sett til Kun meg. Da er bildet låst for kommentarer. 

Myyye jeg irriterer meg over på IG. Kropp, bakender og ekstrem kroppsfokus er de største. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hind skrev:

Ikke jeg heller... Nytter ikke å snike seg under radaren og bytte bilde midt på natta når det er lite trafikk heller, for det popper jo opp likevel og før du vet ordet av det eksploderer det med "fineste du" og det som verre er. Det er jo ikke fred å få, jo. Det skulle vært mulig å bytte profilbilde på en diskret måte. Jeg er nå stuck med et barndomsbilde jeg la ut for hundre år siden fordi jeg ikke vil ødelegge imaget mitt med å legge ut et nytt og få femti "søta, pena, awwww!"  Lurer på hva som skjer hvis man legger ut et skikkelig fælt et? Et av de som ble tatt før man oppfattet at kameraet var på, for eksempel. Hva gjør de når det ikke passer med det vanlige klisset? :) 

Folk som legger ut stygge profilbilder får også kommentarer om hvor fiiiiiiiiine de er. 🙈. Det har jeg sett! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Xstrella said:

Man kan bytte bilde uten å få likes. Personverninnstillinger, sett til Kun meg. Da er bildet låst for kommentarer. 

Myyye jeg irriterer meg over på IG. Kropp, bakender og ekstrem kroppsfokus er de største. 

Men kan de se bildet da? Jeg har nesten pensjonert meg fra Facebook og er som du skjønner ikke helt med lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hind skrev:

Men kan de se bildet da? Jeg har nesten pensjonert meg fra Facebook og er som du skjønner ikke helt med lenger.

Ja de ser bildet, men kan ikke trykke på det. Rart ikke flere gjør det om de vil unngå likes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Xstrella said:

Ja de ser bildet, men kan ikke trykke på det. Rart ikke flere gjør det om de vil unngå likes. 

Det visste jeg ikke. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Miss/usikker skrev:

Det som får meg til å vri meg selv 64 ganger rundt i smerte er fjortiser som kommenterer bildene til hverandre og den personen som har lagt ut profilbilde feks får komplimenter og svarer til en annen: "naaaw har du sett deg selv i speilet i det siste eller". Da får jeg spasmer og tygger nesten opp armene mine 😅

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Miss/usikker skrev:

Det som får meg til å vri meg selv 64 ganger rundt i smerte er fjortiser som kommenterer bildene til hverandre og den personen som har lagt ut profilbilde feks får komplimenter og svarer til en annen: "naaaw har du sett deg selv i speilet i det siste eller". Da får jeg spasmer og tygger nesten opp armene mine 😅

Helt enig. Gutter er også begynt med det. Tråden blir kjempelang og det tar liksom ikke slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellii

Synes det er fryktelig dårlig at interiørfolket på Instagram ikke klarer å merke skikkelig.

Det holder ikke å skrive #ad.

Det er mange av de største som er dårligst på dette også. Reklamerer for alt fra sluk til kjøkkenredskaper, tepper og puter og fliser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som spammer ned facebook og andre instanser (gjerne deler det samme innlegget i alle kanaler) av barna sine sammen med lange noveller om kjærlighet DAGLIG

- Åpenbart redigerte kropper, ekstra pinlig når det ikke er kjente bloggere/instagrammere osv, bare helt vanlige folk som ikke aksepterer virkeligheten

- De som deler kjedebrev... Really, i 2018?!?!?!

- Folk som deler nyhetssaker fra maaaaange år tilbake, eller åpenbart usanne nyheter (som den hoggorm i dass-artikkelen som florerte for noen år siden)

- Folk som legger ut hva de gjør hver dag flere ganger om dagen

- Kommentarfeltet på diverse aviser finnes det VELDIG mye rart i

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillemy36

Innlegg som: « fy faen ditt rasshøl, jeg vet hvem du er , du skal få bank når jeg ser deg neste gang. Jeg har aldri hatet noen så mye som deg» Osv Osv Osv.... folk spør og graver i kommentar feltene....

er bare så teit og skrive sånt for og få oppmerksomhet. 

Eller folk som mååå skrive hver dag øå

facebook hva de skal, hva de gjør, hva de har spist, hva de skal spise, at de kjeder seg, at de har det jævlig bra Osv Osv .... får helt mark av folk som må dele alt.

for ikke ikke snakke om venner som må ta opp tlf for å snappe alt de gjør og vise alle. 

Jeg tenker heller, drit i den jævla og og nyt øyeblikket med dem du er sammen med i stedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har «forskjønnende» snapchatfilter på alle profilbildene sine. Dere lurer ingen...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gravide som teller ned til termin. «Nå er det bare 43 dager til vi sees lille hjerteskatten» og når ungen er født er det gjerne hvor mange dager den har levd🙄 «Tenk at du har levd i 11 dager og 23 timer, hvor blir tiden av, er så stolt at mammahjertet sprekker»

Alle nybakte som deler linker om bilsikring/samsoving osv. Jeg bare vet at når de gravide vennene mine har født, så kommer det alltid en og annen link til en slik side. 

Alle de som har så behov for å fortelle at de har gitt penger til div organisasjoner. 

«Jeg har støttet ..... med 300kr i dag, gjør din plikt du også å støtt en god sak du også» 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har ryddet massivt i vennelista på både Facebook og Instagram, så heldigvis er der ingen romper eller pupper eller kropper i vridde positurer. Altså, nei takk. 

Jeg søker dog av og til opp #interiør og da flirer jeg godt av bilder av rom hvor det knapt er plass til mennesker på grunn av lyslenker som er strukket overalt. Gjerne med kubbelys på alle tenkelige plasser, gjerne tett inntil pledd eller sengetøy. Funksjonalitet anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, hind skrev:

Ikke jeg heller... Nytter ikke å snike seg under radaren og bytte bilde midt på natta når det er lite trafikk heller, for det popper jo opp likevel og før du vet ordet av det eksploderer det med "fineste du" og det som verre er. Det er jo ikke fred å få, jo. Det skulle vært mulig å bytte profilbilde på en diskret måte. Jeg er nå stuck med et barndomsbilde jeg la ut for hundre år siden fordi jeg ikke vil ødelegge imaget mitt med å legge ut et nytt og få femti "søta, pena, awwww!"  Lurer på hva som skjer hvis man legger ut et skikkelig fælt et? Et av de som ble tatt før man oppfattet at kameraet var på, for eksempel. Hva gjør de når det ikke passer med det vanlige klisset? :) 

Haha!! SÅ enig. Kunne godt tenke meg å bytte bilde nå egentlig. Mitt er 4-5 år gammelt og er liksom litt gått ut på dato i forhold til hårsveis osv. Men jeg orker bare ikke pga oppmerksomheten 😂 Ikke at jeg er så vakker at folk blir helt satt ut, men folk kommentarer uansett, og jeg synes det er så  flaut.

Har også lagt merke til at stygge profilbilder også får komplimenter. "Fine deg ❤" er en typisk kommentar da. Når man egentlig ikke synes vedkommende er fin, men føler at man må skrive noe pent likevel.

Selfies er megakleint. Mange voksne mennesker som legger ut selfies på instagram men teksten "God mandag alle sammen 🌸"  "Mood", "Endelig fredag" ...kleint 😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...