Gå til innhold

Hva synes du er tåpelig på sosiale medier?


rebella81

Anbefalte innlegg

Jepp, hva i sosiale medier gir deg indre fnatt? For ordens skyld; jeg skjønner såklart at det er _solsiden_ man viser frem på slike plattformer, dog er det noe jeg 🙄 litt over likevel....  Jeg kjenner jeg setter pris på et snev av ironi, og det skorter det ofte på...Og nei, jeg er ikke misunnelig. Here goes; På instagram; Det evinnelige bikinibildet fotografert bakfra, hvor man såklart sitter på knærne med rompa ut og magen innsugd. Bikinitrusa skal godt opp i rævsprekka. Og bildet må tas i Marbella eller på stranda på Bali. Alltid en mer eller mindre dyp engelsk tekst under som liksom skal reflektere det du vil si med det bildet. Men, alle vet at det hovedmålet er å svare "Tusen takk, søte du 😘" til kommentarer a la "Bodygoals!" og med flammeemoji bak. Videre har du interiørdamene som holder hardt på å ta bilder liksom in the moment. Veldig. Vi skjønner greia, fru dittellerdatt eller villa sukker, silke og smørkringle; de velta høyhæla skoene og det fæncy pleddet i en tull krever real planlegging og herming. Du har stått leeenge og dandert og dilla der... På facebook; alt det tullet folk tagger hverandre i. Altså 😫 Noe kan være smellartig, mye er bare...altfor mye...

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm det er mye jeg synes er tåpelig. Var på fest for noen uker siden og da brukte noen jenter halve kvelden på å posere og ta bilder til instagram 🙄 Men det aller værste er jo når folk bøtter ut med bilder av barna sine.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som "pynter" bilder av seg sjøl (og barna) med ører, neser og laaange tunger😝

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Instagram; #livet leker# Vet ikke hvorfor, men får noia hver gang.

Facebook; «kose meg med rødt i glasset»

Endret av Mariecurie
Leif
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn på sosiale medier når jeg er skikkelig irritert, for da får jeg meg en god latter - og ser at jeg ikke har det så aller verst allikevel, og en latter forlenger jo livet. 

Ofte kan man se hvilke forhold som går ræva, da blir man bombardert med par-selfies og «verdens aller aller aller aller beste snuskeluskebuske min, jeg elsker deg ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Det blir så..altfor mye. 

#orkerikke

Så har man de som MÅ oppdatere oss lesere om hva de har gjort i dag, hvor de har gjort alt, og hvor gøy gøy gøy gøy hele livet er, og de har selvsagt verdens aller beste venner.

#orkerikke

Deretter kommer de som føler kallet og sprer om seg med kjedebrev ala «hvis du ikke sender dette videre til 500 stk innen det neste minuttet, dør du»

#orkerikke

Og de som sprer bilder av barna sine

#orkerikke

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Vera skrev:

Jeg går inn på sosiale medier når jeg er skikkelig irritert, for da får jeg meg en god latter - og ser at jeg ikke har det så aller verst allikevel, og en latter forlenger jo livet. 

Ofte kan man se hvilke forhold som går ræva, da blir man bombardert med par-selfies og «verdens aller aller aller aller beste snuskeluskebuske min, jeg elsker deg ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Det blir så..altfor mye. 

#orkerikke

Så har man de som MÅ oppdatere oss lesere om hva de har gjort i dag, hvor de har gjort alt, og hvor gøy gøy gøy gøy hele livet er, og de har selvsagt verdens aller beste venner.

#orkerikke

Deretter kommer de som føler kallet og sprer om seg med kjedebrev ala «hvis du ikke sender dette videre til 500 stk innen det neste minuttet, dør du»

#orkerikke

Og de som sprer bilder av barna sine

#orkerikke

Hahaha jaaa, min nye favoritt hashtag #orkerikke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

De der Løvemammaene og lignende som flokker seg sammen om å utlevere ungene sine på verst mulig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fake News som noen sier over her. Jeg lærte kildekritikk allerede på ungdomskolen. 

Ellers syntes jeg også det er irriterende med de som skal sjekke inn absolutt overalt, gjerne 4-5 ganger i løpet av en dag. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook: Tag en venn eller hundre som begynner på B og må spandere reise på deg til Maldivene, eller tag bestevenninna di i denne teite videoen om hvordan dere kommer til å danse med rullatoren når dere blir 90. Kopier og lim inn, ellers er du en dårlig venn som ikke bryr deg om kreft, klamydia og at vennene dine får svartedauden. 

Instagram: Ingenting. Jeg følger bare katter og naturbilder og har det kjempekoselig uten fitnessbabes

Twitter: Folk som skal lage rare metavister av alle dagsaktuelle ting, og så blir det bare sært og rart og dumt. 

Snapchat: De jævla kaninørene som visstnok kan redde enhver intetsigende snap

Ja, og fake news. Føkk fake news, lær deg kildekritikk!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innsjekk på sykehus/legevakt/likhus

 

Uten noen som helst forklaring før 200 venner har spurt «Hva skjeeer da vennen?»

«Er alt bra» «Å neii, stakkars deg» 

 

 

Så kommer det etter ti timer : «Bare kjørt svigermor til en kontroll etter hemmorideoperasjonen» eller noe sånt. 

 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg rødmer når jeg ser venner legge ut sukkersøt tekst og ditto musikklipp kl. 2 om natta på FB.  Da vet jeg at det har blitt for mye rødvin.

Kjenner jeg blir svett i panna når jeg ser at mine barnebarns mor legger ut bilder av de nye tatoveringene sine også.  Helt greit med tatoveringer, men det er noe med måten bildene er tatt..  For meg ser det seksuelt utfordrende ut når man poserer for å vise kroppen sin. 

Men jeg er jo bare en gammel dame - så hva forstår jeg?.....   

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til godbitene som er nevnt, så har jeg venner som deler ukritisk gamle etterlysninger, der et raskt googlesøk viser f.eks at vedkommende er funnet død. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det tåpeligste er den hersens flokkmentaliteten som blir så påtrengende tydelig. Når halvgamle kvinner holder på med "søta", "pena" og "fineste du", og ungdommer med "babe", "awww" og "goals!". Når alle kopierer hverandre og høres akkurat like korka ut. De senker seg til et pinlig lavt nivå i den tro at det får dem til å virke moderne og kule. Det blir til tider så teit at jeg ikke greier å forholde meg til det. Jeg slutter å følge folk som ikke er i stand til å ordlegge seg som voksne og med en smule originalitet. Jeg blir bare så lei av dem. Stønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg gjør. Masse bilder av hundene mine på Facebook. Hva annet skal jeg gjøre når jeg kun er alene og kun er sammen med hundene mine hele dagen lang? Opplever aldri noe annet. Glad jeg har hundene mine siden de er familien min, vennene mine, barna mine og bestevennene mine. Siden jeg ikke har noen venner. Trist bare. Men sånn er livet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hind skrev:

Det tåpeligste er den hersens flokkmentaliteten som blir så påtrengende tydelig. Når halvgamle kvinner holder på med "søta", "pena" og "fineste du", og ungdommer med "babe", "awww" og "goals!". Når alle kopierer hverandre og høres akkurat like korka ut. De senker seg til et pinlig lavt nivå i den tro at det får dem til å virke moderne og kule. Det blir til tider så teit at jeg ikke greier å forholde meg til det. Jeg slutter å følge folk som ikke er i stand til å ordlegge seg som voksne og med en smule originalitet. Jeg blir bare så lei av dem. Stønn. 

Veldig enig i dette. Gidder ikke bytte profilbilde engang, for at kommer folk og bare ååååh, fina!!! ❤️ Kleint... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...