Gå til innhold

Venninne misunnelig på leilighet, forsøker å skade den


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La du igjen ryggraden din der du bodde før? I så fall bør du hente den snarest.

Det her er nesten for kleint til at det kan være sant. Det går ikke an å være så tafatt og så lite engasjert i sin egen bolig når man har brukt så mye tid og penger på den.. Det tror jeg rett og slett ikke på. Hvorfor lot du disse "venninnene" være med opp til deg i utgangspunktet? Du må begynne å øve deg på å si "NEI".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig kjøpt leilighet og brukt alle sparepengene mine på å pusse opp. Jeg spiste lunsj med tre venninner på lørdag, og hun ene - kaller henne nå Lise - maste om at vi skulle gå til meg og se på leiligheten. Den er like i nærheten av restauranten. Jeg forsøkte å finne på unnskyldninger, si at jeg hadde dårlig tid, skulle videre, den er ikke helt ferdig, men hun sto på sitt. Hun blånektet noe annet enn å få se den.

På lørdag avslørte en av de andre jentene at jeg nesten har fått meg kjæreste. Det er en felles bekjent, og han er veldig "objektivt superkjekk". Jeg er ikke over gjennomsnittet pen, og jeg dater ikke typisk bildekjekke gutter alltid. 

I leiligheten forsøkte jeg å være nykter, snakke om at jeg hadde fått ting på tilbud, at det var "flaks", at det ikke er dyre hvitevarer osv. Sannheten er at jeg har brukt vanvittig mye tid i detaljnivå på leiligheten. De andre la naturligvis merke til dette.

Da de fikk se bildene fra annonsen svartnet det helt for henne. Ettersom jeg har brukt vanvittig mye tid og alle sparepengene mine, så er leiligheten totalrenovert. 

 

Hun har flere millioner på konto, men kjøper ikke med kjæresten fordi de venter på at han skal studere ferdig i en annen by, og de bor sammen. Hun har fulltidsjobb. Jeg er student og har spart, og har dårlig råd. Det er ikke misunnelse fordi jeg fikk den "lett", men fordi jeg har noe hun ikke har. 

Noen råd? 

Anonymkode: 1a498...645

 
 

Dette er en veldig underholdende fortelling med masse morsomme ord, selv om den sannsynligvis er fjas fra a til å. 

Likte spesielt godt hvordan venninna "blånektet" noe annet enn å få se leiligheten. At den nye nestenkjæresten din er objektivt superkjekk, og at hun bor med typen som studerer i en annen by men har millioner på konto (og oppfører seg som en trasig 5åring). Ellers er det flott at du prøver å være nykter i leiligheten din. Dette kan være veldig vanskelig, spesielt når man skal feire en skamflott leilighet. 

Endret av Minitroll
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problmet ditt. Jeg har ei venninne som liker å stjele fra meg. Så gjør alt jeg kan for å ikke ha henne på besøk.

Anonymkode: 9786d...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt av deg. Dette kvinnemennesket hadde jeg knytt fast i en lyktestolpe neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hvem du og venninnen din er !! Hvorfor lyver du ang. Denne historien her ? Du regelrett manipulerer folk på forumet her så du skal få medhold og føle deg bra ?? Skamme seg !!

Anonymkode: 5ac63...bdc

Vil gjerne høre den andre siden av saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hvem du og venninnen din er !! Hvorfor lyver du ang. Denne historien her ? Du regelrett manipulerer folk på forumet her så du skal få medhold og føle deg bra ?? Skamme seg !!

Anonymkode: 5ac63...bdc

Hva oppnår man med og manipulere mennesker som ikke ser seg og som man ikke ser? 
Dette hadde vært lett å kjenne igjen hvis noen av disse venninnene var her inne da. Jeg mistenker egentlig at historien er oppdiktet.

Anonymkode: f274d...26d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva oppnår man med og manipulere mennesker som ikke ser seg og som man ikke ser? 
Dette hadde vært lett å kjenne igjen hvis noen av disse venninnene var her inne da. Jeg mistenker egentlig at historien er oppdiktet.

Anonymkode: f274d...26d

en oppdiktet historie er også en form for manipulering kan en vel si ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en oppførsel, og hun er voksen? I alle dager? Alle kan bli misunnelige en gang i blandt, men de fleste klarer å holde det for seg selv. Hun gikk jo helt tydelig inn for å ødelegge for deg, og hun skal liksom være ei venninne? Men jeg skjønner deg også, at det ikke er så lett å si ifra på en bestemt måte. Man vil jo ikke såre noen, men hun hadde fortjent å bli satt på plass altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hvem du og venninnen din er !! Hvorfor lyver du ang. Denne historien her ? Du regelrett manipulerer folk på forumet her så du skal få medhold og føle deg bra ?? Skamme seg !!

Anonymkode: 5ac63...bdc

Fortell, fortell. :popcorn:

Anonymkode: e8b9c...d93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye her inne, men reagerer på at ts ikke stoppet henne og ikke sier noe om hvordan de andre venninnene reagerte. Jeg hadde en venninne som ramponerte i det skjulte når jeg hadde pusset opp. Hun hadde med seg en tapetkniv, mest sannsynlig, og ødela listen til verandadøra, ripet litt i dørkarmen på badet og lente seg på krana på kjøkkenet når hun var der og laget te så den ble ustø. Jeg har ikke sagt noe til henne, men har blokkert henne overalt, sosiale medier, på telefonen. 

Jeg trenger ikke ha noen jeg ikke har tillit til i livet mitt. Hun kunne også komme med nedlatende kommentarer. Hun er innenfor psykiatrien, men med det mener jeg ikke at alle som lider av noe psykisk er som henne. Alt på kg trenger ikke være oppdiktet, men ts sa ingenting om hvordan de andre reagerte. Jeg har ikke bevis for noe min eks-venninne har gjort, men hun var den eneste som var her på besøk på den tiden. Hun kunne også finne på å gå inn med skoene på, da stoppet jeg henne. Nylagt parkett. Noen er bare frekke, de er ikke ekte venninner eller venner.

Anonymkode: c48c2...f1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvor gammel er hun egentlig?! Jeg hadde ALDRI godtatt et noen var så respektløs i min leilighet. Sjalusi gjør folk gale. Hadde hivd henne ut.  Forklart hvorfor og tatt avstand. Vanvittig slitsomt med sjalue mennesker som ikke klarer å være glad på andres vegne 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Jeg synes mye av det TS beskriver i førstepost er fillesaker. Prøve å ødelegge en leilighet ved å ikke ta av seg skolene før man går inn? Greit nok at det er det som er vanlig å gjøre men hallo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er for tafatt. Si fra at hun skal ta av skoene om det er viktig for deg, si at hun får ikke inn uten. Om hun klorer og skader, si at hun skal la være med det der og nå er det på tide å gå. Dette er ikke SÅ komplisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Neppe noen særlig god "veninne" der der altså... 

Anonymkode: 91e92...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du må si fra med en gang. Mulig jeg er i overkant streng med mine venninner, men jeg sier tydelig fra om at de må ta av seg skoene før de går inn, om skoene er skitne og de ikke gjør mine til å ta dem av.

Har også opplevd at en venninne har ødelagt ting hos meg som hun er misunnelig på. En gang jeg fikk en fin walkman da jeg var tenåring, "mistet" hun det i gulvet slik at det meste knuste/ble ødelagt. En gang jeg hadde kjøpt meg et nytt, lyst teppe, første gang det skulle brukes, sølte hun ut en hel flaske matolje på det (!) slik at jeg måtte kaste det. Jeg var i et annet rom da det skjedde. Har mange slike historier. Denne personen sliter også psykisk, og det er dumt å droppe henne som venninne. Men vi møtes aldri hjemme hos meg. Vi går heller ut sammen, og finner på ting.

Anonymkode: b0f7a...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skrevet det før her inne, men om dette er sant : DUMP.

Med slike venner hvem trenger fiender..

Anonymkode: 29c3b...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all står du bare å ser på?! :klo:  Og hvorfor i all verden vil du ha en slik venninne? Gir ingen mening  Slike venninner må man snakke med og gi beskjed at det ikke er greit å oppføre seg sånn. Hun virker jo helt ustabil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...