Gå til innhold

Eggløsningen har vært uten at vi har visst det


Alvildeivf

Anbefalte innlegg

Jeg er på dag 20 i syklusen, blodprøver ble tatt dag 15 og dag 19. Disse viste at eggløsning har vært. 

Jeg har testet siden dag 6!! 

Man blir så lei av at kroppen ikke fungerer som den skal.. da må jeg vel hatt eggløsning under mensen ? 

Heretter bør jeg teste under mensen i tillegg ??

noen som har opplevd det samme ? 

Klinikken tar ferie fra 6 juni til 6 august, så blir vel ikke noe flere prøverunder før i august.😢😢

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Jeg er på dag 20 i syklusen, blodprøver ble tatt dag 15 og dag 19. Disse viste at eggløsning har vært. 

Jeg har testet siden dag 6!! 

Man blir så lei av at kroppen ikke fungerer som den skal.. da må jeg vel hatt eggløsning under mensen ? 

Heretter bør jeg teste under mensen i tillegg ??

noen som har opplevd det samme ? 

Klinikken tar ferie fra 6 juni til 6 august, så blir vel ikke noe flere prøverunder før i august.😢😢

 

Tar du Prøverør i naturlig syklus?

Anonymkode: f6f28...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du har så kort lh-topp at det ikke fanges opp ved testing en gang per dag.

Jeg ville kjøpt to clearblue digital og testet med den ene om kvelden og den andre morgenen. Viktig å ikke teste 2 ganger per dag med samme digitale!

Anonymkode: 0aedb...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar du Prøverør i naturlig syklus?

Anonymkode: f6f28...287

Inseminerer i naturlig syklus ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet etter eggløsning ved hjelp av eggløsningstester i snart ett år. Jeg har aldri fått en eneste positiv eggløsningstest, men jeg har vært hos lege og sjekket at jeg har eggløsning, noe jeg har. Veldig frustrerende!

Anonymkode: a4dde...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har testet etter eggløsning ved hjelp av eggløsningstester i snart ett år. Jeg har aldri fått en eneste positiv eggløsningstest, men jeg har vært hos lege og sjekket at jeg har eggløsning, noe jeg har. Veldig frustrerende!

Anonymkode: a4dde...9e7

Hva i all verdens land og rike skal vi gjøre da ?? 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har testet etter eggløsning ved hjelp av eggløsningstester i snart ett år. Jeg har aldri fått en eneste positiv eggløsningstest, men jeg har vært hos lege og sjekket at jeg har eggløsning, noe jeg har. Veldig frustrerende!

Anonymkode: a4dde...9e7

Har du prøvd å teste 2 ganger per dag? Dyrt selvsagt, men kan gi svar 

Anonymkode: 0aedb...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å teste 2 ganger per dag? Dyrt selvsagt, men kan gi svar 

Anonymkode: 0aedb...b3d

Jeg har til og med testet 3 ganger 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Alvildeivf said:

Jeg har til og med testet 3 ganger 😢

Så rart..

Men dette skulle vel la seg finne ut av med ultralyd og blodprøver? 

Jeg var til flere ultralyder for å sjekke størrelse på egget.  Var veldig nøyaktig deres estimat om når det ville slippe, fordi de vokser jevnt

Anonymkode: 0aedb...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart..

Men dette skulle vel la seg finne ut av med ultralyd og blodprøver? 

Jeg var til flere ultralyder for å sjekke størrelse på egget.  Var veldig nøyaktig deres estimat om når det ville slippe, fordi de vokser jevnt

Anonymkode: 0aedb...b3d

Ja, må tydeligvis til enda flere kontroller ! Min syklus varierer fra 19-60 dager så utrolig vanskelig å regne på 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert kort lh topp 👍🏼 Men jeg har eggløsning under mensen, med din 21 dagers syklus, el på dag 6:) 

Anonymkode: 327da...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sikkert kort lh topp 👍🏼 Men jeg har eggløsning under mensen, med din 21 dagers syklus, el på dag 6:) 

Anonymkode: 327da...972

Var liksom så merkelig, siden dag 15 har jeg også hatt lyserosa utflod (i en uke snart) legen spurte om jeg har tatt graviditetstester, og det gjorde jeg. Men de var negative.. ikke har jeg rukket ny inseminasjon siden den ordentlige mensen heller.. men vi ble enige om at kroppen min er rar, så ingenting er egentlig sjokkerende 😳😂 skal bare ta lang tid å bli gravid 😅😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Alvildeivf skrev:

Hva i all verdens land og rike skal vi gjøre da ?? 😪

Vi fortsetter å prøve med sex annenhver dag gjennom hele syklusen. Jeg bruker ikke eggløsningstester lenger siden jeg får mer vondt enn godt av de 😕 😛 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å teste 2 ganger per dag? Dyrt selvsagt, men kan gi svar 

Ja, har prøvd det, men ikke hver eneste dag i en hel syklus. Har testet to ganger per dag den uken jeg forventer eggløsning, men fikk ikke positiv test dessverre. 

Anonymkode: a4dde...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Var liksom så merkelig, siden dag 15 har jeg også hatt lyserosa utflod (i en uke snart) legen spurte om jeg har tatt graviditetstester, og det gjorde jeg. Men de var negative.. ikke har jeg rukket ny inseminasjon siden den ordentlige mensen heller.. men vi ble enige om at kroppen min er rar, så ingenting er egentlig sjokkerende 😳😂 skal bare ta lang tid å bli gravid 😅😢

Hehehe 🙈 ingenting er sjokkerende her heller😂 har hatt sykluser på 31 dager så lenge jeg kan huske, plutselig fikk jeg syklus på 21 dager og eggløsning under mens for å så få syklus på 31 dager igjen. Er jo helt absurd😂😂😰

Anonymkode: 327da...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe 🙈 ingenting er sjokkerende her heller😂 har hatt sykluser på 31 dager så lenge jeg kan huske, plutselig fikk jeg syklus på 21 dager og eggløsning under mens for å så få syklus på 31 dager igjen. Er jo helt absurd😂😂😰

Anonymkode: 327da...972

VELDIG absurd 😪 hørtes nesten ut som klinikken trodde jeg kanskje har har vært gravid.. isåfall verdens tidligste spontan abort 🙄😳 

nå har jeg bestemt meg for å ta med konemor på en langhelg ett sted i Europa. Trenger en liten pause. 

Sitat fra klinikken; ha en kjempe god sommer, bruk tiden på å være ett par og dyrke kjærligheten deres ♥️ Det håper jeg flere her inne skal også !! 

Endret av Alvildeivf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Alvildeivf said:

VELDIG absurd 😪 hørtes nesten ut som klinikken trodde jeg kanskje har har vært gravid.. isåfall verdens tidligste spontan abort 🙄😳 

nå har jeg bestemt meg for å ta med konemor på en langhelg ett sted i Europa. Trenger en liten pause. 

Sitat fra klinikken; ha en kjempe god sommer, bruk tiden på å være ett par og dyrke kjærligheten deres ♥️ Det håper jeg flere her inne skal også !! 

God sommer! For 4 år siden hadde vi verdens kjipeste vinter og vår med avbrutte fryseforsøk og mislykkede forsøk. 5 forsøk totalt 

Vi bestilte drømmeferie. Drakk bøttevis med vin. Var rart, men deilig å ikke stresse med medisiner og kontroller

I september ble det  satt inn ett gullegg, og jeg ble gravid.

Anonymkode: 0aedb...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv temping :)

Anonymkode: cbf19...973

Hvordan temperaturmåler bruker man da ?? Når starter man tenking ? Og legger man alt inn i en app? I såfall hva heter den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvildeivf skrev:

Hvordan temperaturmåler bruker man da ?? Når starter man tenking ? Og legger man alt inn i en app? I såfall hva heter den ?

Se  tempetråden :) Men bruk et termometer med to desimaler. Begynn fra dag en i syklusen, mål under tunga. Viktig at du gjør det med en gang, FØR du står opp. Jeg legger det inn i appen "life", men vet mange bruker Flo for eksempel. Life beregner ikke når EL har vært, det må en forstå selv, tror Flo lager beregninger selv. "problemet" med temping er at du ikke ser noe før etter EL har vært, så i ditt tilfelle (som vel skal inn til inseminering i det du har positiv EL-test?) blir det vel kanskje vanskelig... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...