Gå til innhold

Ferie på samme sted han tok med eksen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg og samboer skal feriere sammen med moren hans og lillebroren i sommer, det som jeg syns er ubehagelig er at det er akkurat samme sted han og eksen hans ferierte alene. Ikke at hun betyr noe lenger, men jeg syns det er leit for han har en tendens til å forsnakke seg og da vil jeg bli minnet mye på turen de hadde sammen. Hva ville dere gjort i samme situasjon? 

Anonymkode: 5f153...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere gjort i samme situasjon? 

Ingenting.

Hva om begge to hadde bodd sammen i en leilighet og du var der nå? Ville du brydd deg?

Han har sikkert vært med henne på soverommet, kjøkken, stue , bad etc ...

Eller senga ? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme leilighet/hotell også? Jeg tok med ny kjæreste på tur til to byer i utlandet hvor jeg hadde vært med eksen. Det var fordi jeg hadde lyst til å se de stedene igjen og følte jeg ikke hadde fått se nok av disse stedene og jeg fikk lite ut av det den gangen. 

Sa til ham at vi hadde vært der før med eksen, men han hadde også lyst til å dra dit. Jeg tenkte ikke på eksen et sekund under turen. Og med den nye kjæresten ble turen hundre ganger bedre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke brydd meg noe om. Man drar jo til et sted man synes er bra, og da er det det som betyr noe. Jeg kunne gjort akkurat det samme om jeg skulle reist med en ny kjæreste. Da kunne jeg gjerne reist til er sted hvor jeg har vært før, for å vise ham det fantastiske stedet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så langt! Dere har nok rett, det skal ikke være noe å bry seg om egentlig, jeg er bare litt rart skrudd sammen noen ganger og ting som dette kan plage meg fordi jeg er usikker på meg selv til tider. Men takk!!

Anonymkode: 5f153...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en mann som kan "forsnakke" seg. Type at han blander sammen ting han har gjort med eksen og meg, for eksempel. Eller ting han har gjort sammen med kamerater, eller foreldrene, eller kolleger. Det er bare sånn han er. Litt distre til tider. Og det smiler jeg bare av. 

Kanskje samboeren din trives på det feriestedet. Eller som ei over skrev, kanskje det er mer av stedet han har lyst å utforske. Sammen med deg. 

Husk at eksen er fortid. Det er deg han er sammen med nå. Samtidig så har han levd et liv før deg. Og det samme har du. Man kan ikke alltid unngå å reise til steder, bare fordi man har vært der med en eks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar så langt! Dere har nok rett, det skal ikke være noe å bry seg om egentlig, jeg er bare litt rart skrudd sammen noen ganger og ting som dette kan plage meg fordi jeg er usikker på meg selv til tider. Men takk!!

Anonymkode: 5f153...a5a

Det er helt naturlig, du er jo kvinne. Tenk heller på hvor mange andre han har hatt sex med i senga som dere sover i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er unge og denne senga har vi kjøpt sammen selv så her er det bare meg gitt. Fin oppmuntring.. 

Anonymkode: 5f153...a5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nyttig skrev:

Det er helt naturlig, du er jo kvinne. Tenk heller på hvor mange andre han har hatt sex med i senga som dere sover i sammen.

Ja det var et @Nyttig innspill...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei dere! Jeg og samboer skal feriere sammen med moren hans og lillebroren i sommer, det som jeg syns er ubehagelig er at det er akkurat samme sted han og eksen hans ferierte alene. Ikke at hun betyr noe lenger, men jeg syns det er leit for han har en tendens til å forsnakke seg og da vil jeg bli minnet mye på turen de hadde sammen. Hva ville dere gjort i samme situasjon? 

Anonymkode: 5f153...a5a

Jeg ville ikke gjort noen verdens ting! Er det mulig...? :klo: At han eller mora kanskje vil nevne hva han og eksen gjorde og hva han likte med det stedet, er det virkelig grunn god nok til at du føler ubehag? Det er jo helt naturlig at han kan nevne noe om tidligere opplevelser, hva de syntes var fint og positivt med det stedet, og hva de kanskje ikke likte så godt. Du må jo regne med at han kan snakke varmt om steder han har vært på før, enten det er med eksen eller alene, eller sammen med andre enn eksen. På samme måte må han regne med det samme når det kommer til deg om også du har en eks. Hvis du føler deg så ubekvem for noe så lite så bør du vurdere å takke nei til å bli med, men da skjønner du vel selv at det blir for dumt? Det blir jo "barnslig".

Fortid er fortid. Typen din har vel lagt den delen bak seg, og har ikke til hensikt å fokusere på eksen. Hvis han likevel skulle nevne eksen så forstår ikke jeg at det skulle være så galt. Det er ikke verre enn at du sier fra om at du ikke orker å høre om det. Uansett må du huske at fortid er fortid. Han kan sikkert gjøre en (lang?) historie kort med at han har deg som kjæreste nå, og at eksen faktisk er eksen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ksn finne en fyr uten fortid kanskje?

Anonymkode: 3239c...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi skal et sted i sommer hvor jeg har vært med to ekser. Mannen min har også vært der før, uten meg. Vi drar der fordi vi liker stedet. Jeg hadde aldri giddet å la være å dra steder på grunn av ekser.

Anonymkode: 6044c...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med seng hans er den skiftet ut etter eksen?

Anonymkode: 706ff...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med seng hans er den skiftet ut etter eksen?

Anonymkode: 706ff...50b

Hvis du kan lese, så står det over. Ja, de har kjøpt sengen sammen. Herre min hatt

 

 

Ts, det er en forståelig føelse, helt klart. Men ikke noe du burde bekymre deg for

Anonymkode: 46f53...819

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere! Jeg og samboer skal feriere sammen med moren hans og lillebroren i sommer, det som jeg syns er ubehagelig er at det er akkurat samme sted han og eksen hans ferierte alene. Ikke at hun betyr noe lenger, men jeg syns det er leit for han har en tendens til å forsnakke seg og da vil jeg bli minnet mye på turen de hadde sammen. Hva ville dere gjort i samme situasjon? 

Anonymkode: 5f153...a5a

Eksen hans hadde en Volvo. Nå skal han kjøpe ny Volvo. Jeg nekter, fordi det er samme type bil som eksen.

Anonymkode: 542a6...a55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere! Jeg og samboer skal feriere sammen med moren hans og lillebroren i sommer, det som jeg syns er ubehagelig er at det er akkurat samme sted han og eksen hans ferierte alene. Ikke at hun betyr noe lenger, men jeg syns det er leit for han har en tendens til å forsnakke seg og da vil jeg bli minnet mye på turen de hadde sammen. Hva ville dere gjort i samme situasjon? 

Anonymkode: 5f153...a5a

Hvor man er betyr ikke noe når man deler opplevelsen sammen. Om man skal tenke sånn må en leve temmelig begrenset. De har gjort mye sammen som å gå på kino, forskjellige restauranter osv. Om man skal tenke på at han har vært de og de stedene med eksen så burde en jobbe med seg selv for det er en ødeleggende måte å tenke på for forholdet.

Hun er eksen og du er damen hans. Dere lager nye minner uavhengig av fortid.

 

https://www.kk.no/samliv/er-kjaeresten-din-sjalu-pa-fortiden-din-da-er-det-som-regel-n-grunn-til-det-69913656

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksen hans hadde en Volvo. Nå skal han kjøpe ny Volvo. Jeg nekter, fordi det er samme type bil som eksen.

Anonymkode: 542a6...a55

Du er litt dum? Hadde det vært exen sin bil han tok over så hadde det vært en smule forskjell..

Anonymkode: 9f61f...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen til kjæresten min kjøpte big size skjerf tik han en gang som har blitt liggende ubrukt. Jeg har lagt helt elsk på dette skjerfet om vinteren. Er vel helt rar jeg da som ikke bryr meg om sånt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er litt dum? Hadde det vært exen sin bil han tok over så hadde det vært en smule forskjell..

Anonymkode: 9f61f...ed2

Og du er kjempesmart som ikke forsto at innlegget du siterer er sarkasme :roll:

Anonymkode: e7455...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og du er kjempesmart som ikke forsto at innlegget du siterer er sarkasme :roll:

Anonymkode: e7455...1a9

Smartere enn deg. Hadde vel ikke turt å si det ellers. 

Anonymkode: 9f61f...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...