Gå til innhold

Ikke la flere barn bli født med sykdommer, bare ta abort.


Nera

Anbefalte innlegg

Bare for barnet sitt beste. Du kan ikke passe den 24/7 til den dør. Du har et liv du også, og du trenger også å sove. Hvorfor bare ikke ta abort første gangen, kanskje det er vanskelig, det vet ikke jeg. Men det er verdt det. Uansett om du ikke kan få flere barn eller ei. Da mener jeg de som ikke KLARER Å GJØRE noen ting. De har bare en sykdom som gjør slik at de ser  annerledes ut. Det eneste de kan gjøre er å spise å bare vokse mer og mer, da lurer jeg på hva er vits med livet om du ikke lever den, men bare eksisterer. Ikke kan gå ut og gjøre hva du vil, klare å tenke som et normalt menneske, spise uten hjelp, gjøre hva du vil? Hvorfor lar du flere komme slike komme til verden, nå tenker jeg bare på barnet sitt beste. Den har jo det ikke bra, den blir jo sikkert veldig mobbet, og klarer ikke å gjøre noe annet enn å spise. Nå vet ikke jeg hvordan det føles å bli mobbet eller å bli lei seg da jeg har lært å ikke bry meg om slike ting fra dag 1. Jeg vokste opp til å bli inspirert av slike mennesker som ikke bryr seg om andre eller andre sine negative meninger, siden da har ting aldri gått inn på meg. Kan ikke huske jeg brydde før det heller, derfor skriver jeg siden dag 1. Jeg hører at deres foreldre sier «De er helt normale akkurat som deg» Du hadde ikke sagt det om de var det. Alle ser at de ikke er det, hvorfor skal du overbevise meg til å tro noe annet. Alle ser jo at de ikke er normale🙄UNASETT ta abort om du har en slik barn i magen punktum.  

 

Endret av Nera
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes da hadde ikke verden blitt et godt sted! Heldigvis er det ikke du som bestemmer hvem som skal leve og ikke leve, og det mange som hjelper i dag. Tenk på alle de som mister jobben hvis ingen hadde hatt sykdommer

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Diamant20 skrev:

Hjelpes da hadde ikke verden blitt et godt sted! Heldigvis er det ikke du som bestemmer hvem som skal leve og ikke leve, og det mange som hjelper i dag. Tenk på alle de som mister jobben hvis ingen hadde hatt sykdommer

Jeg mener ikke slike sykdommer. Alle trenger ikke å ha sykdom for å gå til legen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sykdommer mener du da? Fordi de jeg har møt med for eksempel downs har vært så kjærlige og vennlige

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Diamant20 skrev:

Hvordan sykdommer mener du da? Fordi de jeg har møt med for eksempel downs har vært så kjærlige og vennlige

Jeg mener de som ikke ser ut som mennesker og ikke klarer å spise heller å snakke & gå og har noe feil med ansiktet & kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som har en kronisk sykdom og barna kan få den etterhvert. Og den kan bli så alvorlig at de blir uføre?

Anonymkode: 07a66...4e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Nera skrev:

Jeg mener de som ikke ser ut som mennesker og ikke klarer å spise heller å snakke & gå og har noe feil med ansiktet & kroppen. 

Mange slike sykdommer vises ikke på ultralyd, og mange tilstander som fører til bevegelseshemming er en følge av en fødselsskade.  Hvordan er det da mulig å ta abort?

 

58 minutter siden, Diamant20 skrev:

Hvordan sykdommer mener du da? Fordi de jeg har møt med for eksempel downs har vært så kjærlige og vennlige

Nå ja, sannheten er at de fleste med Downs er like ulike som alle andre.

Anonymkode: 991a2...d39

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diamant20 skrev:

Hvordan sykdommer mener du da? Fordi de jeg har møt med for eksempel downs har vært så kjærlige og vennlige

Ikke glem at det finnes mange med Downs som ikke er kjærlige og vennlige også. Du har bare ikke møtt dem, siden de ikke er ute blant folk på samme måte som de med mild grad. Å ha en barn med Downs er ikke bare idyll, for mange er det en kamp og ikke alle klarer å ha barnet hjemme heller. 

Anonymkode: 6f3e6...72f

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at det finnes mange med Downs som ikke er kjærlige og vennlige også. Du har bare ikke møtt dem, siden de ikke er ute blant folk på samme måte som de med mild grad. Å ha et barn med Downs er ikke bare idyll, for mange er det en kamp og ikke alle klarer å ha barnet hjemme heller. 

Anonymkode: 6f3e6...72f

 

Anonymkode: 6f3e6...72f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nera skrev:

Jeg mener de som ikke ser ut som mennesker og ikke klarer å spise heller å snakke & gå og har noe feil med ansiktet & kroppen. 

Herregud, så nedlatende og en grusom måte å beskrive andre mennesker på. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du selv er liksom en berikelse for verden? Du høres ikke helt oppegående ut selv, ut i fra måten du skriver på. Innlegget var i sin helhet en fullstendig usammenhengende smørje av en tekst.

Og det er ikke opp til deg å avgjøre hva som er et verdig liv. 

 

Anonymkode: e6115...88c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nera skrev:

Jeg mener de som ikke ser ut som mennesker og ikke klarer å spise heller å snakke & gå og har noe feil med ansiktet & kroppen. 

Uff...  jeg har jobbet med døvblinde, de som er født med ulike fysiske skader, downs syndrom, psykiske lidelser i mange varianter. 

De gladeste og godeste menneskene jeg har kjent er det med synlige skader. Synes du skal besøke et sted for å få noen knagger å henge dette på selv.

uansett så kan alle få en skade i senere tid, om det er surstoffmangel ved fødsel, bilulykke osv osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange sykdommer synes ikke på UL og noen får også bla CP under fødselen. Vi kan heldigvis selv velge om vi vil fortsette svangerskapet eller ta abort, om dette synes på UL. Så får det være opp til hver kvinne/familie hva de orker. 

Også må du huske at det du mener er livskvalitet og et liv slik du ønsker, trenger ikke å være sånn for andre. 

Anonymkode: 4f1d2...fdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Nera du har tydeligvis problemer med å forstå og det du skriver her gjør at du ikke får mye støtte om uttalelsene dine. Det virker dømmende, mobbende og frastøtende på mange.  

Det kan godt være mange du har puttet i "annerledes konvolutten" her som blir fryktelig lei seg av å lese slikt. 

En multihandikappet person eller downssyndrom kan være en stor glede og ressurs i samfunnet. De jeg har møtt er enormt empatiske og har en unik overlevelsesevne. De gleder utrolig mange og er ofte svært takknemlige. De uten språk har en annen form for kommunikasjon med gester, lyder eller hjelpemidler. Feks bliss tavle. De er ikke hjernedøde. 

Steven Hawkins fikk en alvolig sykdom når han var 21. Noen ser ut som han og er likevel særdeles funksjonelle og en stor resurs for verden. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hawking

En av Stortingets bakmenn (som skriver taler osv for politikere er sterkt handikappet. En medfødt skade. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud nera.... fått sommerferie nå eller? Du er fryktelig lite reflektert i det du skriver

Anonymkode: b4ae9...c00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at det finnes mange med Downs som ikke er kjærlige og vennlige også. Du har bare ikke møtt dem, siden de ikke er ute blant folk på samme måte som de med mild grad. Å ha en barn med Downs er ikke bare idyll, for mange er det en kamp og ikke alle klarer å ha barnet hjemme heller. 

Anonymkode: 6f3e6...72f

Ja, så hvorfor bare ikke ta abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

Herregud, så nedlatende og en grusom måte å beskrive andre mennesker på. 

Ja, ser det seg. Men vet ikke hvordan jeg skal skrive det på, det er jo det det heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du selv er liksom en berikelse for verden? Du høres ikke helt oppegående ut selv, ut i fra måten du skriver på. Innlegget var i sin helhet en fullstendig usammenhengende smørje av en tekst.

Og det er ikke opp til deg å avgjøre hva som er et verdig liv. 

 

Anonymkode: e6115...88c

Du ser jo det selv, så du mener at det er et verdig liv å sove hele dagen, ikke gå ut, ikke noe jobb, tenker ikke klart, bare spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som bestemmer hvilke liv som er verdt å leve, det er også en av grunnene til at aktiv dødshjelp ikke er lovlig. 

Anonymkode: b1544...088

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...