Gå til innhold

Hvor lag tid tar det før man får mangler av næringstoffer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiste så og si normalt for en 7-8 måneder siden. Så flyttet jeg ut, og jeg spiser mindre variert nå. Mye fordi jeg ikke har ork til å handle alle mulige ting hele tiden, og det går mye i nudler, pasta, pizza, mc donalds osv. 

Anonymkode: 82ee5...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk elsker sånne spørsmål. Men de er umulige å svare på, og svaret er verdiløst. Kanskje du heller skulle spørre hvordan man kjenner at man har næringmangel, og hvor lang tid det tar før næringsmangler rettes opp, og om de alltid gjør det? Hvis du spiser bedre, får du mer overskudd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du deg slapp og har mindre energi enn vanlig? Da bør du dra til legen å sjekke om du har noen mangler, det finnes nemlig ingen magisk grense «etter 3 måneder mangler du det og det..». Virker som du selv vet at kostholdet ditt vil føre til mangler etterhvert, hvorfor tar du ikke tak i det? Når jeg bodde alene handlet jeg minimalt og brukte aldri mer enn 20 min (helst 10 min) på å lage middag. Jeg klarte å få i meg alt jeg trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye du får i deg og hvor mye du hadde i kroppen fra før av. 

Ellers så vil den sløve virkningen gjerne komme allerede etter et par dager. Du får mindre energi, dårligere konsentrasjon. Gjerne mer matlyst og ønsker spise mer, samtidig som du føler deg giddaløs og orker/ vil ikke bevege deg noe særlig. På lang sikt legger man gjerne på seg, det er en av grunnene til at så mange legger på seg noen kilo over 20-årene. 

Du legger også til deg vaner som blir vanskelige å endre senere når du ønsker gå ned de kiloene igjen. Du har fått et sterkt behov for mye sukker og fett, og å spise mer grønnsaker smaker dårlig og kjedelig, noe som gjør at du nærmest som en avhengig returnerer til den dårlige maten og overspiser

Disse endringene kan skje veldig gradvis, og du merker gjerne ikke at noe har endret seg. Du tenker at du er bare normalt lat og kjedespiser, vaner du kan endre om du vil- mens egentlig setter du standarden for hvordan livet ditt vil bli de neste tiårene, der du blir enda en av de lubne eller overvektige slappe damene man ser rundt seg overalt. 

Anonymkode: 18790...045

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor mye du får i deg og hvor mye du hadde i kroppen fra før av. 

Ellers så vil den sløve virkningen gjerne komme allerede etter et par dager. Du får mindre energi, dårligere konsentrasjon. Gjerne mer matlyst og ønsker spise mer, samtidig som du føler deg giddaløs og orker/ vil ikke bevege deg noe særlig. På lang sikt legger man gjerne på seg, det er en av grunnene til at så mange legger på seg noen kilo over 20-årene. 

Du legger også til deg vaner som blir vanskelige å endre senere når du ønsker gå ned de kiloene igjen. Du har fått et sterkt behov for mye sukker og fett, og å spise mer grønnsaker smaker dårlig og kjedelig, noe som gjør at du nærmest som en avhengig returnerer til den dårlige maten og overspiser

Disse endringene kan skje veldig gradvis, og du merker gjerne ikke at noe har endret seg. Du tenker at du er bare normalt lat og kjedespiser, vaner du kan endre om du vil- mens egentlig setter du standarden for hvordan livet ditt vil bli de neste tiårene, der du blir enda en av de lubne eller overvektige slappe damene man ser rundt seg overalt. 

Anonymkode: 18790...045

Er det vanlig at folk legger på seg når de flytter ut? Jeg hadde alt jeg trengte før, fordi jeg spiste masse egg. Utenom egg spiste jeg bare dritt-mat, men spiser ikke egg lenger siden jeg er gått så lei også e rjeg så alt for glad i usunn mat, gjerne potetgull ;) Men jeg spiser ikke så mye av det at jeg legger på meg.

Anonymkode: 82ee5...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettløselige vitaminer tar lengere tid før de forsvinner, men tar også lengere tid å bygge opp. Vannløselige motsatt.

 

Ja mange legger på seg når de flytter for seg selv, enten pga alder (vi kvinner får ikke kvinnekroppen før ca 22-24 års alder), eller fordi vi spiser mer og mer usunt. Og samme kan skje når man blir samboer, noen legger på seg av alle kosemiddagene, andre går ned i vekt fordi man fokuserer på annet enn kos og mat. ;)

 

Konklusjon: vi er forskjellig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Fettløselige vitaminer tar lengere tid før de forsvinner, men tar også lengere tid å bygge opp. Vannløselige motsatt.

 

Ja mange legger på seg når de flytter for seg selv, enten pga alder (vi kvinner får ikke kvinnekroppen før ca 22-24 års alder), eller fordi vi spiser mer og mer usunt. Og samme kan skje når man blir samboer, noen legger på seg av alle kosemiddagene, andre går ned i vekt fordi man fokuserer på annet enn kos og mat. ;)

 

Konklusjon: vi er forskjellig.

hvorfor får vi ikke kvinneforumer før 22-24, link? 

Anonymkode: 82ee5...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor får vi ikke kvinneforumer før 22-24, link? 

Anonymkode: 82ee5...b12

Uttrykte meg litt klønete. Det jeg mener er at mange tror at de er ferdig utviklet ved 18-19 års alder, men det skjer fortsatt mye med hofter, lår og pupper i de neste årene. MEN store individuelle forskjeller!

Vil bare si at selv om man er voksen og ferdig med puberteten, så fortsetter kroppen forandre seg, og for kvinner gjelder det gjerne pupper, lår og hofter. Altså hormonelle forandringer som gjør at kvinner gjerne får litt mer fett i disse områdene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2018 den 22.48, AnonymBruker skrev:

Hvor langt er et rep

Anonymkode: 1fe11...6cb

Hadde jeg vist hva det var, snakk så alle forstår ;) 

Anonymkode: 82ee5...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vist hva det var, snakk så alle forstår ;) 

Anonymkode: 82ee5...b12

Det er et utrykk så de aller fleste har hørt om,men man kan også si hvor langt er et tau. Så du får Google det

Anonymkode: 1fe11...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...