Gå til innhold

Var så godt å få klem av terapauten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså som behandler i helsevesenet så bryr man seg kun profesjonelt og medmenneskelig (man bryr seg om andre mennesker fordi de er levende vesner) om pasientene sine. Behandlete tenker ikke på pasientene sine på fritiden, og de bryr seg ikke om pasientene hvis de ikke er på jobb. Til syvende og sist er jobben på sykehuset/dps/annet bare en jobb. Ja, de trives gjerne på jobb, og de har et sterk ønske om å hjelpe andre, men de bryr seg ikke om enkeltpasienter på et personlig plan. Dette har jeg selv erfart som ansatt (vikar på sykehjem) i helsevesenet, mine kollegaer sa det samme. Har diskutert dette behandlere (psykologer/psykiatere) og de har selv vært enige med at man ikke tenker på pasientene sine annet enn på jobb. Man bryr seg på jobb, så går man hjem. Thats it. Å gi pasienten en klem er jo hyggelig, men det blir likevel litt rart mtp at forholdet kun er "profesjonelt". Klemmer som gjerne vil gi pasienten det inntrykket at behandleren bryr seg på et personlig plan, noe som er helt feil. Noe som igjen kan forsterke pasientens avhengighet av behandleren. Noen her har skrevet at de har følt seg elsket av dette, men en ansatt i helsevesenet bryr seg ikke på et personlig plan, og derfor tenker jeg at det blir feil. 

Voldsomt hvor bastant du var da. Hvordan kan du vite at alle ansatte i helsevesenet ikke bryr seg på et personlig plan? Jeg har gått til min behandler i 8 år, og jeg vet at jeg ikke kun er en jobb for henne. Vi har snakket litt om dette, og hun tenker på meg på fritida og når hun er på ferie. Selvfølgelig ikke hele tiden, og jeg vet hun er opptatt av at det ikke skal bli FOR personlig, men hun bryr seg om meg på ordentlig. Det ville vært rart hvis behandler kun var profesjonell og aldri tenkte på pasienten utenom jobb når man har møttes 1-2 ganger i uka i 8 år. Jeg er sjeleglad for at jeg har en behandler med så mye varme og omsorg. Hun blir sint hvis jeg påstår at jeg kun er en jobb for henne og at hun får betalt for å se meg. Jeg betyr mer for henne enn bare jobb, og det vet jeg gjelder alle hennes pasienter. 

Bare fordi du ikke bryr deg bortsett fra når du er på jobb, og dine kolleger sa det samme, så betyr ikke det at det gjelder for alle. 

Anonymkode: bba50...e14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både jobbet i helsevesenet og vært pasient. Jeg har fått klemmer av behandlere, de har dog alltie spurt på forhånd om det var greit, jeg synes det er fint, ikke uproffesjonelt i det hele tatt. Jeg har ikke jobbet som behadler, men som miljøarbeider, og jo, det hender at jeg tenker på tidligere pasienter og jeg bryr meg og håper det går bra med dem. 

Anonymkode: b2385...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
På 20.6.2018 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Personlig synes jeg at det blir litt uprofesjonelt av en lege/psykolog å klemme pasientene sine.

Anonymkode: 95f7f...4fb

Det å være profesjonell er ikke det samme som å ikke vise medmenneskelighet og varme - gjerne i form av en klem hvis det passer seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voldsomt hvor bastant du var da. Hvordan kan du vite at alle ansatte i helsevesenet ikke bryr seg på et personlig plan? Jeg har gått til min behandler i 8 år, og jeg vet at jeg ikke kun er en jobb for henne. Vi har snakket litt om dette, og hun tenker på meg på fritida og når hun er på ferie. Selvfølgelig ikke hele tiden, og jeg vet hun er opptatt av at det ikke skal bli FOR personlig, men hun bryr seg om meg på ordentlig. Det ville vært rart hvis behandler kun var profesjonell og aldri tenkte på pasienten utenom jobb når man har møttes 1-2 ganger i uka i 8 år. Jeg er sjeleglad for at jeg har en behandler med så mye varme og omsorg. Hun blir sint hvis jeg påstår at jeg kun er en jobb for henne og at hun får betalt for å se meg. Jeg betyr mer for henne enn bare jobb, og det vet jeg gjelder alle hennes pasienter. 

Bare fordi du ikke bryr deg bortsett fra når du er på jobb, og dine kolleger sa det samme, så betyr ikke det at det gjelder for alle. 

Anonymkode: bba50...e14

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voldsomt hvor bastant du var da. Hvordan kan du vite at alle ansatte i helsevesenet ikke bryr seg på et personlig plan? Jeg har gått til min behandler i 8 år, og jeg vet at jeg ikke kun er en jobb for henne. Vi har snakket litt om dette, og hun tenker på meg på fritida og når hun er på ferie. Selvfølgelig ikke hele tiden, og jeg vet hun er opptatt av at det ikke skal bli FOR personlig, men hun bryr seg om meg på ordentlig. Det ville vært rart hvis behandler kun var profesjonell og aldri tenkte på pasienten utenom jobb når man har møttes 1-2 ganger i uka i 8 år. Jeg er sjeleglad for at jeg har en behandler med så mye varme og omsorg. Hun blir sint hvis jeg påstår at jeg kun er en jobb for henne og at hun får betalt for å se meg. Jeg betyr mer for henne enn bare jobb, og det vet jeg gjelder alle hennes pasienter. 

Bare fordi du ikke bryr deg bortsett fra når du er på jobb, og dine kolleger sa det samme, så betyr ikke det at det gjelder for alle. 

Anonymkode: bba50...e14

Jeg håper det er du so er rett her, da jeg er i litt samme situasjon som deg ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et seksuellt overgrep!

#MeToo

Anonymkode: 3c02c...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså som behandler i helsevesenet så bryr man seg kun profesjonelt og medmenneskelig (man bryr seg om andre mennesker fordi de er levende vesner) om pasientene sine. Behandlete tenker ikke på pasientene sine på fritiden, og de bryr seg ikke om pasientene hvis de ikke er på jobb. Til syvende og sist er jobben på sykehuset/dps/annet bare en jobb. Ja, de trives gjerne på jobb, og de har et sterk ønske om å hjelpe andre, men de bryr seg ikke om enkeltpasienter på et personlig plan. Dette har jeg selv erfart som ansatt (vikar på sykehjem) i helsevesenet, mine kollegaer sa det samme. Har diskutert dette behandlere (psykologer/psykiatere) og de har selv vært enige med at man ikke tenker på pasientene sine annet enn på jobb. Man bryr seg på jobb, så går man hjem. Thats it. Å gi pasienten en klem er jo hyggelig, men det blir likevel litt rart mtp at forholdet kun er "profesjonelt". Klemmer som gjerne vil gi pasienten det inntrykket at behandleren bryr seg på et personlig plan, noe som er helt feil. Noe som igjen kan forsterke pasientens avhengighet av behandleren. Noen her har skrevet at de har følt seg elsket av dette, men en ansatt i helsevesenet bryr seg ikke på et personlig plan, og derfor tenker jeg at det blir feil. 

Anonymkode: 95f7f...4fb

Så fint at du generaliserer. Jeg benytter meg av anledningen til å fortelle deg at min behandler (privat psykolog) føler meg velsig tett opp, også utenfor timene. Vi utveksler e-poster, blant annet - tenker ikke han på meg da? Når vedkommende sender melding eller e-post en helgedag eller kveld og lurer på hvordan det går? Tenker ikke vedkommende på pasienten sin da? Jeg har kankje en litt annen relasjon enn de fleste andre har. Men jeg vil si at psykologen min en en av de mest profesjonelle jeg har møtt. Takk og lov for at jeg var så heldig. Jeg benekter ikke faktum at det finnes behandlere som ikke tenker så mye på pasientene sine på fritiden, altså. Men det er viktig for meg å understreke at dette ikke gjelder alle og enhver :) 

Anonymkode: 22979...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...