Gå til innhold

Har ingen venner, føler meg verdiløs og trist.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er voksen med familie og barn. Jeg er ei hyggelig og snill dame, men jeg har dessverre ingen venner. Virker som om folk liker meg i starten og vi er venninner ei stund så glir det alltid over, jeg forstår bare ikke hva det er galt med meg, hva gjør jeg feil. Jeg er ikke masete heller:( Føler meg så mislykket, dør jeg så kommet det kanskje maks 15 personer i begravelsen min. Jeg hr ikke problemer med å snakke og bli kjent med nye mennesker, men ingen ønsker å beholde meg som venn. Har aldri noen som ringer og feks spør om vi skal spise lunsj eller se på kino, har jeg bursdag så er det ingen som vet om det en han annet enn familien min. Føler jeg ikke har noen, og lurer på hva er det FEIL MED MEG? Hva har jeg gjort galt?? Forstår det bare ikke:(

Anonymkode: 2ec73...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måte. Har derfor gitt opp å bli kjent med nye mennesker. Kommer til å bli svikta uansett. Har ingen råd dessverre. 

Anonymkode: 736da...593

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kunne jeg skrevet selv... Har det akkurat på samme måte. Har følt meg direkte deppa over det det siste året, det blir liksom så meningsløst å gjøre ting alene hele tiden... forsøker å fokusere på familien, men det virker som om de også tenker at det må være noe galt med meg, de har mange venner alle sammen, og det er så mye snakk om reiser og konserter og sammenkomster, og de merker vel at jeg syns det er vondt, det blir så pinlig stille rundt det ofte. F eks nå til st hans aften, de skal hit og dit og jeg skal ingenting. Som vanlig. 

Det er aldri noen som har konfrontert meg med oppførselen min, eller sagt noe som tyder på at de misliker meg. Jeg går inn for å være hjelpsom og interessert i andres ting. Har ikke problemer med å prate med folk heller, og i tilfeldige grupper i ulike sammenhenger har jeg alltid følt meg godtatt og inkludert og at vi har det hyggelig. Alikevel knytter andre i de gruppene nye vennskapsbånd seg imellom og gjør ting sammen uten meg i neste omgang. Gang på gang. Selvtilliten blir jo verre for hver gang også, så det er vel en form for ond sirkel kanskje...

Anonymkode: 9afe9...08d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også på samme måte. Er så ekstra vondt å se på sosiale medier og når jeg reiser steder med hunden min, så ser at alle går med familie og venner. De er helt fjerne og opptatt med sine og lite immøtekommende, alle er så opptatt av å vise og skryte av folkene sine og de som betyr noe, joa takk for den. Uansett hvor blid, snill, moro osv, så blir man glemt eller er kun tidsfordriv, ingen mener noe eller blir glad i en. Er så lei av å være menneske, skulle ønske jeg var et dyr som ikke måtte ha en flokk osv. De sier det blir bedre, men når man blir voksen så blir alt brutalt. Alt ble verre når jeg ble voksen. Ingenting går min vei, eller som det skal for alle unge voksne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du for passiv/ tilbakeholden selv? 

Anonymkode: e2b13...4ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg helt igjen her. Det er så trist å være ensom og det gjør vondt langt inne i sjela i det sorte hjertet mitt som er helt tom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det akkurat likt selv hvis det skulle være noe trøst. :klem: 

Jeg er alltid blid og hyggelig, uansett hvordan jeg egentlig måtte føle meg... Jeg har sosial angst, men presser meg selv til å være utadvent når jeg er blant andre, spesielt hvis det er folk jeg føler jeg liker. Jeg er et ja-menneske, og sier ja til alle som skulle trenge råd og hjelp. Trenger noen å låne den siste 50-lappen min så får de gjøre det, så får jeg finne på noe annet i mellomtiden. Jeg er flink til å lytte, men fyller også "tomrommet" hvis vi skulle gå tom for ting å snakke om. Jeg kan le av det aller meste, samtidig som jeg er forsiktig med å dra det for langt.

Så jeg skjønner egentlig ikke hva jeg gjør feil. Jeg klarer ikke å slutte å tenke på at det må være hvordan jeg ser ut, noe som er en fryktelig vond tanke, spesielt med tanke på at jeg har lagt på meg masse de siste årene. Det kan da ikke ha noe med personligheten min, når jeg gjør så godt jeg kan for å være likt. Jeg vet jeg ikke er i toppen av skalaen når det kommer til utseendet mitt, men jeg kan da neppe være så motbydelig at ingen vil ha noe med meg å gjøre?

Det er veldig deprimerende og vondt å vite at ikke en eneste person (utenom aller nærmeste familie og samboer) kan jeg ringe og slå av en prat med, gå ut på byen, dra på shopping med, eller se en film på kinoen med. Det er flaut når venner blir temaet i samtaler, og jeg må innrømme at jeg "ikke har noe særlig kontakt med de" - som selvsagt egentlig betyr at jeg ikke har en eneste venn.

Kanskje hadde det gått greit hvis vennene mine fra skolen bodde i nærheten, eller jeg hadde hatt en jobb... Men det har jeg ikke. Og som voksen er det egentlig ingen andre måter å få venner på. Og nå er jeg i tillegg så lei av å prøve, da det alltid ender med at jeg blir såret fordi de kutter meg sakte men sikkert ut. Har egentlig gitt helt opp, og prøver å godta at dette vil være livet mitt fra nå av.

Vil følge med på tråden, hvis noen skulle ha noen råd å komme med.

Anonymkode: d36a1...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Skorstein skrev:

Har det også på samme måte. Er så ekstra vondt å se på sosiale medier og når jeg reiser steder med hunden min, så ser at alle går med familie og venner. De er helt fjerne og opptatt med sine og lite immøtekommende, alle er så opptatt av å vise og skryte av folkene sine og de som betyr noe, joa takk for den. Uansett hvor blid, snill, moro osv, så blir man glemt eller er kun tidsfordriv, ingen mener noe eller blir glad i en. Er så lei av å være menneske, skulle ønske jeg var et dyr som ikke måtte ha en flokk osv. De sier det blir bedre, men når man blir voksen så blir alt brutalt. Alt ble verre når jeg ble voksen. Ingenting går min vei, eller som det skal for alle unge voksne. 

Og du er hvor gammel?
Denne bitterheten skinner nok igjennom. Tror nok ikke du fremstår så blid, snill og morsom på samme tid som det virker ekte. 
 

Anonymkode: 313d0...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene frivillig for en stund pga psykisk smell. Har sett hvor opptatt folk er med egne liv. Og jeg er opptatt med mitt også, har mer enn nok med megselv akkurat no. Jeg kan bli bitter på de jeg hadde trodd skulle være der for meg, kjenner det er vanskelig å ikke bli det. Men jeg har finnet ut at jeg må fixe megselv først, bruke tiden godt på å reise meg igjen. Jeg har endel å jobbe med, så da trenger jeg denne tiden alene. Mulig det ikke er riktig av meg å gjøre det, men for meg funker det best sånn. Har jeg det bra med megselv, så blir man ett trekkplaster. Har man det ikke bra med segselv, så holder folk seg unna. Det er min erfaring. 

Anonymkode: cba10...219

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet i mange år på skolen og var blitt sosialt uintelligent. Fikk venner da jeg ble morsom, sprudlende, se den andre inn i øynene, rask respons på spørsmål slik at samtalen forløp med kvikke replikkvekslinger. Pratet om felles ting, om egne ting/den andres ting og viste interesse. Idag er jeg rund og kan prate med folk i alle sosiale klasser, har også venner fra ulike kulturer. Men jeg er raus da, gir av meg selv, er åpen. Det vekker tillit hos den andre, at man føler seg så komfortabel med han/hun at man føler en kan dele ting med den personen. Og man må følge opp med en konkret avtale hvis man vil treffes igjen. «Du, vi måå ta en tur på byen i sommer», feks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to supertriks:

1. Ha hobbyer og interesser du er lidenskapelig opptatt av, og finn likesinnede på Facebookgrupper eller nettforum. Jeg har veldig spesifikke interesser, og fungerer ikke så veldig godt med A4-folka, men har de siste 6-7 årene (jeg er 31 år) bygget meg en fantastisk vennekrets.

Alle deler mine interesser, og så har vi bygget på denne grunnmuren. Jeg har silt underveis, til jeg har endt opp med passe mange av de jeg funker best med. :)

Jeg har truffet nesten alle på nett, og etterhvert utvidet til telefonsamtaler, videochat og besøk. ❤️ Si f. eks at vi alle er kvinner, ferdig med fest og fyll, de fleste har mindre barn, alle elsker "friluftsliv" og "modelltog". :)

Vi bor spredt over hele landet, men jeg har faktisk klart å finne noen i nærområdet også, for mer hyppig irl-sosialisering.. :) Resten treffer jeg på eventer relatert til "friluftsliv" og "modelltog", eller vi legger deler av ferien vår/helger til besøk. ❤️ 

2. En kompis av mannen min er den mest sjarmerende og sosialt kompetente fyren jeg har møtt, når du snakker med ham føles det som om du er den mest interessante personen i verden, og han er bare så snill og smart! 😍 

I realiteten ble han mobbet gjennom hele skoletiden (inkl vgs), og var kjent som en skikkelig awkward og rar type uten antenner. Litt i grenseland aspergers egentlig.. 

Men ferien før han startet på universitetet bestemte han seg for å rett og slett lære seg sosiale koder, så han leste bl.a The Game, og noen sånne liknende bøker, og pugget fakta om kroppspråk og alt det der, slik han ellers gjorde med fag (sykt smart fyr!). 

Men istedet for å plukke opp damer, så bruker han det nå mest til å få seg og holde på venner. 😄 Veldig effektivt for han, selv om han selv sier at det meste er faking, han skjønner fortsatt ikke sosiale koder.. 😂 Men han VET at f.eks når noen snur seg mot ham betyr det at de er positive, mens armer i kryss betyr avvisning, og tilpasser seg til fakta. 😂 

Og det virker! 😍 You could never tell! 😍 

Anonymkode: ca0bf...dd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er hvor gammel?
Denne bitterheten skinner nok igjennom. Tror nok ikke du fremstår så blid, snill og morsom på samme tid som det virker ekte. 
 

Anonymkode: 313d0...2a0

Hvordan vet du det når du ikke har møtt meg? Fy så dømmende og ekkel du er! Det er sånne som deg som får meg til å føle meg dårlig ! Jeg er ikke bitter eller uekte! Er du ? Hvorfor er folk etter for å ta meg her inne ? Har du tenkt på at du har problemer selv siden du vil sparke folk som allerede ligger nede? Det er du som er bitter og falsk ikke jeg 😜 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skorstein skrev:

Hvordan vet du det når du ikke har møtt meg? Fy så dømmende og ekkel du er! Det er sånne som deg som får meg til å føle meg dårlig ! Jeg er ikke bitter eller uekte! Er du ? Hvorfor er folk etter for å ta meg her inne ? Har du tenkt på at du har problemer selv siden du vil sparke folk som allerede ligger nede? Det er du som er bitter og falsk ikke jeg 😜 

Føler at alt jeg skriver blir tolket negativt i alle unødvendige retninger av anonyme brukere, hvem tror dere at dere er? Bare la vær å kommenter på innleggene mine hvis dere skal tolke det så feil eller føle dere truffet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skorstein skrev:

Hvordan vet du det når du ikke har møtt meg? Fy så dømmende og ekkel du er! Det er sånne som deg som får meg til å føle meg dårlig ! Jeg er ikke bitter eller uekte! Er du ? Hvorfor er folk etter for å ta meg her inne ? Har du tenkt på at du har problemer selv siden du vil sparke folk som allerede ligger nede? Det er du som er bitter og falsk ikke jeg 😜 

Ha ha ha. Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Du derimot, blir skikkelig sur når noen påpeker hva det kan være og hvordan du virker. Jo, du virker en smule bitter. Hvor ekte du er vet jeg ikke.  

Hvorfor er folk etter deg her inne? hmm.. kanskje fordi du virker veldig sur når du svarer. 

Jeg har problemer selv ja, venter på time hos psykolog. Og jeg sparker ikke folk som ligger nede. Og hvis du ligger nede må du reise deg opp, med mindre du har brukket noe...

Anonymkode: 313d0...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha ha. Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Du derimot, blir skikkelig sur når noen påpeker hva det kan være og hvordan du virker. Jo, du virker en smule bitter. Hvor ekte du er vet jeg ikke.  

Hvorfor er folk etter deg her inne? hmm.. kanskje fordi du virker veldig sur når du svarer. 

Jeg har problemer selv ja, venter på time hos psykolog. Og jeg sparker ikke folk som ligger nede. Og hvis du ligger nede må du reise deg opp, med mindre du har brukket noe...

Anonymkode: 313d0...2a0

Jammen i helvete for en dust du er?! 

Ts åpner seg om en trist, sår situasjon, som med rette vil gjøre de fleste "bitter". Hun har i til og med skrevet at hun er lei seg og nedstemt! Og så svarer du i denne tråden for å sutre om at hun "virker sur"??

Tydelig at du bør plukke opp et tips eller to fra innlegget mitt litt lenger oppe, for her skorter det virkelig på de sosiale antennene! 

Forslår at du stikker over i "Sosial prat og humor" - seksjonen, der er det sikkert flere folk som er blide nok til å tilfredsstille deg. 

Dette blir som å klage over at noen er våte når de dusjer. DUST!! 

Anonymkode: ca0bf...dd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jammen i helvete for en dust du er?! 

Ts åpner seg om en trist, sår situasjon, som med rette vil gjøre de fleste "bitter". Hun har i til og med skrevet at hun er lei seg og nedstemt! Og så svarer du i denne tråden for å sutre om at hun "virker sur"??

Tydelig at du bør plukke opp et tips eller to fra innlegget mitt litt lenger oppe, for her skorter det virkelig på de sosiale antennene! 

Forslår at du stikker over i "Sosial prat og humor" - seksjonen, der er det sikkert flere folk som er blide nok til å tilfredsstille deg. 

Dette blir som å klage over at noen er våte når de dusjer. DUST!! 

Anonymkode: ca0bf...dd1

Det var ikke ts jeg svarte..

Anonymkode: 313d0...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Børst det av deg TS! ❤️ Ikke gidd å svar det trollet, fokuser på alle de fine svarene og gode tipsene istedet! ❤️

Du er verdifull! ❤️

Anonymkode: ca0bf...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke ts jeg svarte..

Anonymkode: 313d0...2a0

My bad, la oss bytte ut TS med "annen bruker i liknende, såre situasjon", og konkludere med at resten av teksten min fortsatt gjelder. :)

Dust! 

Anonymkode: ca0bf...dd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

My bad, la oss bytte ut TS med "annen bruker i liknende, såre situasjon", og konkludere med at resten av teksten min fortsatt gjelder. :)

Dust! 

Anonymkode: ca0bf...dd1

Den brukeren svarte ikke på spørsmålet mitt. Hun uttrykker at hun fremstår morsom og blid "men får ikke noe tilbake"..slike ting skinner igjennom. Mest sannsynlig skremmer hun kanskje folk vekk, og at det er grunnen til at de tar avstand. I tillegg trenger det ikke og ha med henne å gjøre, siden folk er opptatt med sitt.

I stedet for å svare blir hun mega sur og mener hun blir sparket, som alltid. Jeg blir litt irritert når folk til evig tid fremstiller seg som offer. Har vært "offer" jeg og, men det gjelder å sette seg inn i hvorfor man blir det og det er hovedsaklig fordi man ser seg selv som ett, og tror man fortjener dårlig behandling. Det er trygt å være negativ, for da vet man hva man får.

Og "dust" er slike ting man kaller hverandre som barn. Jeg håper virkelig ikke du har passert 19, med denne skrivemåten.

Anonymkode: 313d0...2a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må lage sitt eget liv, problemet er at mange sammenligner seg med andre. Vil være som andre, bli likt av andre, søker bekreftelse. Det er helt vanlig og menneskelig. Selv oppdaget jeg hvor like mange ønsker å være, når jeg ble kjent med et nytt menneske var det som vanlig...hun/han var jo som "alle" andre bare. Så det er langt mellom de som er noe av interesse, foretrekker heller å komme meg ut i verden.

Ikke gjør for mye ut av det, få deg bekjentskap. Oppsøk noe du liker å drive med, der vil du møte likesinnede. Selv om det kanskje ikke er så ofte man møtes. Mange har nok med sitt i dag, har man fast jobb og barn samtidig blir det lite tid til ande ting. Nordmenn er også veldig lite imøtekommende som mennesker, så godt tips er å se seg rundt etter andre steder å leve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...