Gå til innhold

IS-farer Aisha Shezadi med truende leserinnlegg.


Mippi

Anbefalte innlegg

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/6n7kvL/Det-er-stille-om-andre-norske-syriafarere-Om-meg-er-det-spetakkel-Hvorfor--Aisha-Shezadi

Dette debattinnlegget fra Syria-farer Aisha Shezadi som dytter ungen sin foran seg for å få hjelp til å returnere til Norge skremmer meg.

Det er så mye å ta tak i at jeg holder meg til å si at hun har en så fiendtlig, hatefullt og truende holdning at jeg blir redd. Hun truer seg til retur når hun sier at det er farlig å ha henne og hennes barn værende i Syria hvor hatet mot oss vil vokse.

Dessverre har hun akkurat den virkningen på meg som hun vil ha. Jeg blir såpass redd for hva hun og hennes barn (som hun indirekte sier hun skal oppdra til å hate oss og å bli terrorist) kommer til å finne på, at jeg synes hun skal holdes under lupen her.

Men så er jo spørsmålet; hva skjer hvis vi viser at det lønner seg å true seg til retur? Da bryter vel et nytt helvette løs fra alle som kommer til å gjøre det samme..?

(Hvorfor vil hun tilbake til Norge når hun mener hun ikke får praktisert sin religion her, noe som tydeligvis var det viktigste i livet for henne? Kanskje var det ikke så dumt å være i et demokratisk og fredelig land med harmoni, mat og husly likevel? Hvorfor skjønner ikke Syria-farerne dette selv FØR de drar? Eller FØR de dyrker hatet sitt mot oss både her og der nede? Hvor mange må lide samme skjebne, og hvor mange farlige personer må vi passe på før de finner ut at dypt hat, hevn og terror ikke skaper fred? Hva er egentlig greia? Hva er det som er så jævelig med oss? Hvorfor kan de ikke bare holde seg til områdene der religionstolkningen deres står høyt da og de får leve i pakt med andre med samme tolkning? Så får de hate og drepe hverandre som de vil, ingen av dem vil uansett bry seg fordi alle som dør vil bli hedret som martyrer. Sorry å si det, men det hadde vært vinn-vinn for alle parter... Ikke drep våre uskyldige voksne og barn! Ikke dra oss inn i eventyrfortellingskrigen deres! Og hvordan kan man i det hele tatt bli så "religiøs" og hjernevasket? Blir helt matt.....

(Ja, jeg vet svarene på mange av spørsmålene jeg stiller på slutten, jeg måtte bare "skrive det ut".))

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor hun vil tilbake siden hun vil bo i et islamsk land og ser med avsky på Norge. Da har hun per definisjon ikke noe her å gjøre? Hverken hun blir glad, eller befolkningen for øvrig. At hun ikke returnerer til Norge er en vinn-vinn situasjon isåfall. Hun har et barn, men dette barnet er først og fremst hennes ansvar. Det virkelig veldig rart å skyve barnet foran seg for å oppnå noe i et land hun hater. Et interessant innlegg her:

https://www.nettavisen.no/meninger/farahmand/trusler-er-ikke-et-rop-om-hjelp/3423503898.html

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor hun vil tilbake. Hun burde dra til familiens hjemland. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun synes vel det er enklere å skylde på hvor forferdelig Norge er fremfor å ta ansvar for det hun har gjort mot ungene sine. Hadde hun tenkt på barnets beste hadde hun ikke satt h*n i den situasjonen i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Hva med å hente ungen tilbake til Norge og få Aisha til å forsvinne?

Jeg er enig. Barnet er uskyldig selv om moren fremstår som gal og med norske foreldre kan vel kanskje Norge gripe inn og redde barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, KikiEco skrev:

Jeg er enig. Barnet er uskyldig selv om moren fremstår som gal og med norske foreldre kan vel kanskje Norge gripe inn og redde barnet.

Barnet er mindreårig og har krav på vår beskyttelse som norsk statsborger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg ser er det kun et godt argument i leserinnlegget hennes, hun skal få den samme bistanden, ikke mer eller mindre en andre nordmenn som gjør noe dumt i utlandet, ellers er det vel og lese mellom linjene at hun faktisk savner gode trygge norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier hun ikke ønsker å returnere til Norge fordi hun ikke kan praktisere sin religion her. Det er selvsagt rent vrøvl. Med mindre hennes religion forlanger ofring av mennesker eller noe annet sinnsykt, så er det ingen problemer for henne å praktisere sin religion her. Jeg tror hun vil til Norge fordi hun forventer en forholdsvis mild dom her, om hun i det hele tatt blir dømt. I Syria risikerer hun kanskje dødsstraff for terrorisme, eller i det minste en laaaaang fengselsstraff. Vi bør ikke blande oss inn i hvordan Syria behandler terrorister.

Endret av NordicViking
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NordicViking skrev:

Hun sier hun ikke ønsker å returnere til Norge fordi hun ikke kan praktisere sin religion her. Det er selvsagt rent vrøvl. Med mindre hennes religion forlanger ofring av mennesker eller noe annet sinnsykt, så er det ingen problemer for henne å praktisere sin religion her. Jeg tror hun vil til Norge fordi hun forventer en forholdsvis mild dom her, om hun i det hele tatt blir dømt. I Syria risikerer hun kanskje dødsstraff for terrorisme. Vi bør ikke blande oss inn i hvordan Syria behandler terrorister.

Selvom man kan praktisere troen sin her, er det ikke veldig lett. Man får ikke alltid jobb om man ser religiøs ut, man opplever mye diskriminering og blikk. Og det er liksom greit også, fordi det  er jo "bare å blande seg inn i mengden". Livet er mye vanskeligere sånn sett og må være rimelig sterk psykisk om en ikke skal la det gå inn på deg.  Ikke misforstå, du har rett i det du sier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun får besøk av barnevernet ganske kjapt dersom hun kommer til Norge, og takk og pris for det. Stakkars barn om han må vokse opp med en så hatefull mor. Han har ikke nubbsjans til å bli et normalt, oppegående menneske om han må bo med henne. Veldig trist. Jeg håper barnet får hjelp før det er for seint. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
16 hours ago, O.G. said:

Hva med å hente ungen tilbake til Norge og få Aisha til å forsvinne?

Enig. Ungen bør adopteres bort til et homofilt par i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
35 minutter siden, Uglems said:

Selvom man kan praktisere troen sin her, er det ikke veldig lett. Man får ikke alltid jobb om man ser religiøs ut, man opplever mye diskriminering og blikk. Og det er liksom greit også, fordi det  er jo "bare å blande seg inn i mengden". Livet er mye vanskeligere sånn sett og må være rimelig sterk psykisk om en ikke skal la det gå inn på deg.  Ikke misforstå, du har rett i det du sier. 

Det finnes ingen tydeligere måte å demonstrere at man tar avstand fra samfunnet rundt seg, og at man er totalt uvillig til å integrere seg, enn det å gå i burka. Det er å anse som et gigantisk "fuck you" til landet som sponser livsoppholdet for deg og familien din, og da må man også finne seg i at samfunnet svarer med et like rungende "fuck you" tilbake. Ønsker man seg en jobb, og ønsker man å være en integrert del av samfunnet, står man fritt til å kaste av seg burkaen. Det er 100% opp til en selv. Ulovlig bør det ikke være å gå i burka, men jobb og venner kan man ikke forvente å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har tatt sitt valg ved å bli IS kriger.  Når hun velger dette har hun ingenting i Norge å gjøre, har absolutt ingen medlidenhet med henne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskriminerende og hatefullt innhold. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var under inntrykket av at hun trenger norsk bistand til å komme seg ut av landet og skaffe seg nytt pass.

Deretter planlegger hun å flytte til et annet muslimsk land. Ingen intensjoner om å bli i Norge, med andre ord. 

Hennes måte å leve ut sin religion innebærer å være hjemmeværende husmor, gjør det ikke? Ikke behov for jobb og sånt. Men det er greit å ha andre hjemmeværende mødre med samme tro rundt seg, sa nt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper virkelig ikke at et menneske med slike holdninger til landet som har huset henne får lov til å komme tilbake. Synd for barnet, som bør ha beskyttelse, og muligheten til å vokse opp i et demokratisk land hvor h*n har gode fremtidsutsikter, men denne moren har faktisk redd sengen sin selv.

Hvorfor det ikke har vært noe halloi rundt andre hjemsendte syriafarere aner jeg ikke, men én grunn kan kanskje være at de ikke viser et fiendtlig forhold til Norge, og ikke fremsetter truende uttalelser? For en tragisk person!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, tirama said:

Var under inntrykket av at hun trenger norsk bistand til å komme seg ut av landet og skaffe seg nytt pass.

Deretter planlegger hun å flytte til et annet muslimsk land. Ingen intensjoner om å bli i Norge, med andre ord. 

Hennes måte å leve ut sin religion innebærer å være hjemmeværende husmor, gjør det ikke? Ikke behov for jobb og sånt. Men det er greit å ha andre hjemmeværende mødre med samme tro rundt seg, sa nt?

Jeg mener hun lyver. Hun vil ha norsk pass, og da reiser hun hit. Ingen andre land lar henne leve så godt på felleskapets goder.

Ikke hør på henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvveis

det holder å nevne ordet "muslim" i et innlegg på dette forumet så blir stort sett alle innlegg slettet. Sånn var det ikke i gamledager! Da var det lov å kalle en muslim for en muslim og en koran for en koran uten å bli straffet.

merkelig greier. Hva skyldes denne frykten? Har muslimene gjort noe galt mot de som sensurerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksmannen Bhatti er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen han heller som hevdet under rettsaken med synagoge-skytinga at han egentlig siktet på nabohuset, men bommet og traff synagogen. Det trodde han at retten skulle tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...