Gå til innhold

Dine ferietips til gravid!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal en uke til syden (Hellas) neste uke og jeg er 6 mnd på vei, dere som har vært gravide på ferie i syden/middelhavet før, hva slags tips har dere? Både til selve flyreise, pakketips, ting man må være obs på. 

Det ser ikke ut til å bli dødsvarmt, ca 25 grader, og vi har basseng og strand like ved. Jeg tar med solhatt, masse solfaktor og håndvifte, gleder meg til å bade mye og sitte i skyggen og lese. Har kjøpt inn støttestrømper og seaband til flyreisen, men har aldri vært plaga på fly før (fløy forrige uke). Har med helsekort og en terminbekreftelse på engelsk fra jordmor om at jeg er frisk og i form til å reise, pluss forsikring og alt sånt. 

Har bodd ved middelhavet som ung og er immun mot toxoplasma, har sjelden mageproblemer og holder meg uansett til ganske kjedelig mat, men håper det er trygt å spise is og frukt/juice der nede som gravid? Var det noe du unngikk som gravid? 

 

Anonymkode: 4aed3...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær obs på vann i kroppen. Da jeg var gravid med eldste var vi i spania, jeg var i uke 20. Hadde ikke ankler lenger. Meget ubehagelig. Vil også anbefale deg birkenstock eller lignende på fly. Bena kan hovne opp, selv med støttestrømper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Minlillelykke said:

Vær obs på vann i kroppen. Da jeg var gravid med eldste var vi i spania, jeg var i uke 20. Hadde ikke ankler lenger. Meget ubehagelig. Vil også anbefale deg birkenstock eller lignende på fly. Bena kan hovne opp, selv med støttestrømper

Takk for tips, får bruke Birkenstock på flyet :) er det noe annet man kan gjøre? 

Fløy i helga uten å hovne opp og uten å bruke støttestrømper men det var bare 1 times tur hver vei, blir vel fort litt verre med ca 4 timer. Skal be om sete mot midtgang så jeg kan bevege meg ofte :)

Anonymkode: 4aed3...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, nyt muligheten til å spise når dere viø, sove når dere vil osv. Når babyen er født kan det ta tid før man får gjort slikt igjen. Ellers har jeg aldri vært på Kreta, så lokale tips kan jeg desverre ikke komme opp med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...