AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #1 Skrevet 19. juni 2018 Jenta mi på 1,5 år skal begynne i barnehagen i august, og jeg trenger tips! Har skjønt det slik at barna skal ha 1-2 skift liggende. Regntøy, dress til årstiden, sko, støvler, lue og votter. Bleier, våtservietter og kos/smokk/ bamse. Vogn, også varierer det vel med vannflaske og matboks, men vi har ikke fått noe informasjon enda Samler bare opp spørsmål her: - vi har en emmaljuga citycross, i tillegg til en babyjogger citi mini GT. Etter at vi kjøpte sistnevnte for et par mnd siden har emmaljungaen stått ubrukt. Hun skal gå i barnehage der jeg studerer, og vet ikke enda om jeg skal kjøre, gå eller ta buss (vi skal kanskje flytte, hvis vi gjør det har jeg ikke bil, så da blir det å gå eller ta buss). Jeg har tenkt å ha emmaljungaen stående i barnehagen, og eventuelt bruke babyjoggeren frem og tilbake de dagene jeg ikke har bil. Men det blir kanskje unødvendig stress? Skal jeg bare bruke babyjoggeren som sovevogn også, da den er enklest å få med seg om jeg kjører, går eller tar buss? Emmaljungavogna er jo kjøpt ny og lite brukt, vet ikke om det er litt «skummelt» å ha den stående i barnehagen mtp skader og flekker? Om jeg går/ tar buss blir gjerne babyjogger enklest, men om jeg kjører, hadde det vært enklest å hatt emmaljungaen stående i barnehagen da vi ikke bruker den hjemme uansett? - Er det slik at all yttertøyet er i barnehagen hele den aktuelle sesongen, og at vi har dobbelt opp sånn at vi har ytterklær hjemme også, eller tar vi med hjem hver dag/ helg? Tenker det blir litt mye å drasse med seg yttertøy frem og tilbake hver dag - Hvilke tidspunkt er best å levere/ hente på? Jeg er jo student så er fleksibel på leverings- og hentetider. Har hørt at det er lurest å levere før halv 9(?), for at barnet skal komme inn i leken? Når bør jeg hente? Hvor mange timer er ideelt? - hvordan fungerer tilvenningen? Hvor lenge hver dag og hvor mange dager? - jeg ser for meg at det blir gråting ved levering, enten i begynnelsen, etterhvert eller i verste fall hver dag (håper ikke det er normalt?) men jeg vet ikke helt hvordan det er best å takle dette. Gi barnet en kos, si at nå skal mamma på skolen, men kommer og henter henne senere, sier «ha det» og går, uten å gå tilbake fordi hun gråter? Hvertfsll ikke flere ganger? At hun må skjønne at «ha det» er «ha det». Huff, kjenner jeg gruer meg veldig. - og tilslutt, er det noe jeg har glemt av utstyr? Noen andre tips? Anonymkode: 4a41c...242
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #2 Skrevet 19. juni 2018 Tenker at man må prøve seg litt frem. Her har barnehagen et veldig flott, tørt og egnet vognrom så vi har vognen stående. Yttertøy tar vi med hjem på ettermiddagen om vi tenker vi trenger det hjemme. F.eks har vi bare en vinterdress. Den tok vi med hjem hvis vi skulle være ute etter barnehagen, ellers lot vi den henge. Regntøy har vi flere sett av fordi vi har fått i gave, ellers ville vi gjort det samme der. Hver fredag tar vi yttertøy med hjem for å se over/vaske og for at de skal få vasket skikkelig i barnehagen. Jeg går/tar buss ved henting. Skal jeg hente direkte fra jobb har jeg bæresele i vesken og hiver han på ryggen. Det er gull for oss! Pappaen leverer med bil, så noen ganger tar jeg vognen med hjem hvis jeg ikke har sele med. Da tar pappaen den med i bilen dagen etter. Det kan man jo gjøre på samme måte om man triller/tar buss til og fra. Litt unødvendig å gå hjem og til barnehagen med en tom vogn når man har en stående i barnehagen kanskje? Anonymkode: a459d...0fb
Minlillelykke Skrevet 19. juni 2018 #3 Skrevet 19. juni 2018 (endret) Vi har tre komplette skift i barnehagen, pluss ett skift med votter og lue på vinterstid. Yttertøy har vi også dobbelt opp av. Det er ikke sjeldent vår bader i snø og sølepytter på vinterstid så de må ofte skylles og vaskes daglig. Det er ikke alltid de blir tørt til dagen etterpå. Vi har også to vår/høstdresser, 2 sett regntøy og dobbelt at ull/fleece. Dette har fungert veldig fint for oss. Kjøper alt yttertøy på 70%salg etter jul. Regntøy til hjemmebruk kjøper vi brukt Tilvenningen kan man ikke forutse. Vår eldste elsket barnehagen fra dag 1, har kun opplevd gråt ved levering en gang, og da hadde han fått feber fa vi dro hjemmefra til vi var i bhg. Minsten her derimot blir nok ikke så lett. Ville gitt kos, litt trøst, sagt at jeg er glad i deg, hade gå. Det er jo det de vil i bhg også. Hos oss må vi kun ha med bleier. De ser helst at vi ikke bruker våtservietter. De får også ett lunsj måltid og frukt, unntaket er de dagene de er på tur, da må lunsj bringes med. I starten fungerte det best levere til frokost, men nå kan vi levere når som helst. Endret 19. juni 2018 av Minlillelykke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå