Gå til innhold

Dere med matbudsjett 150-250 pr uke, går vekta ned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor denne tråden ville passe best så legger den her.

Ser i noen underforum at det er mange som baserer seg på matbudsjett fra 150-250 kr uka. Det er jo ikke mye mat.

Derfor lurer jeg på om noen har gått endel ned i vekt som en følge av et stramt matbudsjett?

Anonymkode: e275f...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke helt hvor denne tråden ville passe best så legger den her.

Ser i noen underforum at det er mange som baserer seg på matbudsjett fra 150-250 kr uka. Det er jo ikke mye mat.

Derfor lurer jeg på om noen har gått endel ned i vekt som en følge av et stramt matbudsjett?

Anonymkode: e275f...dbb

1000 kr i mnd ca? Det går ikke. Vanlig er 100 ktær DAGEN

Anonymkode: 84f53...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1000 kr i mnd ca? Det går ikke. Vanlig er 100 ktær DAGEN

Anonymkode: 84f53...ffe

100 kr*

Anonymkode: 84f53...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og ligger mellom 800-1200 kr i måneden. Man går jo ikke automatisk ned i vekt fordi det finnes mange billige løsninger som har høy kaloritetthet. 

Anonymkode: 164ee...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er student og ligger mellom 800-1200 kr i måneden. Man går jo ikke automatisk ned i vekt fordi det finnes mange billige løsninger som har høy kaloritetthet. 

Anonymkode: 164ee...a18

Hva spiser du om dagene på dette budsjettet? 

Anonymkode: 84f53...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva spiser du om dagene på dette budsjettet? 

Anonymkode: 84f53...ffe

Havregrøt med syltetøy eller frosne bær, nøtter og frø, kikerter, linser, bønner, mye hermetikk, frosne grønnsaker, husmannsknekkebrød, hjemmelaget brød, lager hummus, egg, hodekål, poteter, gulrøtter, epler, minestronesuppe uten kjøtt, omelett, røsti, wok med edamame bønner. Spiser egentlig hva jeg vil, men jeg gjør aldri spontankjøp eller kjøper snacks og ferdigmat. 

Anonymkode: 164ee...a18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Havregrøt med syltetøy eller frosne bær, nøtter og frø, kikerter, linser, bønner, mye hermetikk, frosne grønnsaker, husmannsknekkebrød, hjemmelaget brød, lager hummus, egg, hodekål, poteter, gulrøtter, epler, minestronesuppe uten kjøtt, omelett, røsti, wok med edamame bønner. Spiser egentlig hva jeg vil, men jeg gjør aldri spontankjøp eller kjøper snacks og ferdigmat. 

Anonymkode: 164ee...a18

Null kjøtt? 

Anonymkode: 84f53...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1000 kr i mnd ca? Det går ikke. Vanlig er 100 ktær DAGEN

Anonymkode: 84f53...ffe

Det går tydeligvis bra ifølge enkelte på matforumet.

Anonymkode: e275f...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Havregrøt med syltetøy eller frosne bær, nøtter og frø, kikerter, linser, bønner, mye hermetikk, frosne grønnsaker, husmannsknekkebrød, hjemmelaget brød, lager hummus, egg, hodekål, poteter, gulrøtter, epler, minestronesuppe uten kjøtt, omelett, røsti, wok med edamame bønner. Spiser egentlig hva jeg vil, men jeg gjør aldri spontankjøp eller kjøper snacks og ferdigmat. 

Anonymkode: 164ee...a18

Hva slags hermetikk mener du?

Anonymkode: e275f...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Null kjøtt? 

Anonymkode: 84f53...ffe

Spiser ikke kjøtt nei. Det har nok en del å si hvorfor jeg klarer å leve så billig 

Anonymkode: 164ee...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags hermetikk mener du?

Anonymkode: e275f...dbb

Hermetiske bønner og hermetiske kikerter for å bruke mindre tid på matlagingen. Bruker tørkede linser. 
Ellers har man jo hermetisk ananas, hermetisk mais, hermetisk sopp, hermetiske tomater, og f.eks. asiatiske grønnsaker som man kan bruke i wokblanding 

Anonymkode: 164ee...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig logikk.

150-250 kr pr uke for en voksen person er ikke mye penger til mat, uansett hvilken matfilosofi man har. Det er for lite til å spise sunt i Norge, om man ikke får/har noe i tillegg - gratis måltider, spise hos andre, eget matlager, Fattighuset, dumpsterdiving, dyrke/plukke/stjele.

Man går ned i vekt når man over tid får i seg færre kalorier enn man forbrenner. Jo mindre man spiser, jo mer og raskere går man ned.

Mye billig mat er kaloritett. Billig og kaloritett mat er lett tilgjengelig. Mange fattige er overvektige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hermetiske bønner og hermetiske kikerter for å bruke mindre tid på matlagingen. Bruker tørkede linser. 
Ellers har man jo hermetisk ananas, hermetisk mais, hermetisk sopp, hermetiske tomater, og f.eks. asiatiske grønnsaker som man kan bruke i wokblanding 

Anonymkode: 164ee...a18

Ok, jeg forbandt bare hermetikk med blikkbokser med spagetti 😁

Anonymkode: e275f...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Pringle skrev:

Pussig logikk.

150-250 kr pr uke for en voksen person er ikke mye penger til mat, uansett hvilken matfilosofi man har. Det er for lite til å spise sunt i Norge, om man ikke får/har noe i tillegg - gratis måltider, spise hos andre, eget matlager, Fattighuset, dumpsterdiving, dyrke/plukke/stjele.

Man går ned i vekt når man over tid får i seg færre kalorier enn man forbrenner. Jo mindre man spiser, jo mer og raskere går man ned.

Mye billig mat er kaloritett. Billig og kaloritett mat er lett tilgjengelig. Mange fattige er overvektige.

Jeg syns ikke ab sitt kosthold virket særlig usunt. Mye grønt og bønner. 

 

Anonymkode: e275f...dbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tjukke spiser usunt uansett hvor god råd de har. Så det er valgene en tar ang råvarer som avgjør, ikke økonomi 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pringle skrev:

Pussig logikk.

150-250 kr pr uke for en voksen person er ikke mye penger til mat, uansett hvilken matfilosofi man har. Det er for lite til å spise sunt i Norge, om man ikke får/har noe i tillegg - gratis måltider, spise hos andre, eget matlager, Fattighuset, dumpsterdiving, dyrke/plukke/stjele.

Man går ned i vekt når man over tid får i seg færre kalorier enn man forbrenner. Jo mindre man spiser, jo mer og raskere går man ned.

Mye billig mat er kaloritett. Billig og kaloritett mat er lett tilgjengelig. Mange fattige er overvektige.

Det går helt fint så lenge man ikke spiser kjøtt eller erstatningsproduktene. Jeg koker egne bønner, linser og kikerter, kjøp de på en innvandrerbutikk så koster det omtrent ingenting. Hverken kalorier eller dyrt. Kjøp også frukt og grønt, ris og krydder på innvandrerbutikker så sparer du masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Pringle skrev:

Det er for lite til å spise sunt i Norge, om man ikke får/har noe i tillegg - gratis måltider, spise hos andre, eget matlager, Fattighuset, dumpsterdiving, dyrke/plukke/stjele.

Det er ikke for lite til å spise sunt, men det er for lite til å spise sunt og spennende.

Anonymkode: a164f...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke for lite til å spise sunt, men det er for lite til å spise sunt og spennende.

Anonymkode: a164f...698

Nå syns jeg dere er i overkant negative. Hva er lite spennende med alt dette ab ramset opp? Det benyttes vel krydder i tillegg også.

Hjelpes så negative da.

Anonymkode: e275f...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, og bruker ca 1000-1500 kr måneden på mat. Spiser mye havregryn, spaghetti med smør og ketchup og billige grønnsaker som gulrot, kål, kålrabi. Kjøper nesten aldri kjøtt og godteri, men spiser det jo når jeg får det servert hos andre. Tror ikke jeg har gått ned i vekt selv om matbudsjettet er skralt.

Anonymkode: 912dc...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå syns jeg dere er i overkant negative. Hva er lite spennende med alt dette ab ramset opp? Det benyttes vel krydder i tillegg også.

Hjelpes så negative da.

Anonymkode: e275f...dbb

Ja, jeg spiser absolutt ikke "lite spennende" 😛 Det er flere land i verden som tar utgangspunkt i linser, bønner, ris, krydder, og masse andre grønnsaker. F.eks. okonomiyaki fra japan (pannekake med raspet gulrot, kål, vårløk og ingefær) og shakshuka fra nord-afrika (tomatrett med paprika, sterkt krydder, egg, eventuelt bønner)

image.thumb.png.0d789f3404a1406c9d9e188bb22d733a.png

image.thumb.png.a75738530daf72b07de61de571ffdf50.png

Anonymkode: 164ee...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...