Gå til innhold

Når burde man fortelle at man ikke vil ha barn og at man har sterilisert seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet at jeg heller vil ha hund en barn i bioen min. Er på datern med en nå, men er litt usikker på om han i det hele tatt har lest profilteksten min, for han nevnte både barn og barnebarn når han snakket løst og fast om framtiden sist vi møttes... 

Anonymkode: 72ea4...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer aldri til å få en seriøs mann. Tenk om du angrer på det valget 😂😂😂 du finner vel sikkert en skilt 50 åring med 5 barn da

Anonymkode: b0db9...134

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet at jeg heller vil ha hund en barn i bioen min. Er på datern med en nå, men er litt usikker på om han i det hele tatt har lest profilteksten min, for han nevnte både barn og barnebarn når han snakket løst og fast om framtiden sist vi møttes... 

Anonymkode: 72ea4...2df

Heller ha hund enn barn er sånn som unge skriver når de ikke vil ha barn helt med en gang. For for mange er jo greia sånn at først får de kjæledyr sammen, og så får de barn. De som ikke vil ha barn, skriver at de ikke vil ha barn. 

Anonymkode: 80619...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville opplyst om sånt før jeg i det hele begynte å date noen. Å ta et valg om å ikke ville ha barn så tidlig er veldig spesielt, så jeg vil tro det er en spesiell grunn til det som sannsynligvis sier mye om deg som menneske. Viktig at sånt kommer opp tidlig.

Anonymkode: 688e0...cdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med alle som skriver at dette bør informeres om så tidlig som mulig. Men ville bare informere om en liten erfaring to venninner har gjort seg, ang. hvordan de burde formulere dette på profilen sin.

Begge kvinnene er steriliserte, og begge skrev dette direkte på profilen - noe a la «jeg er sterilisert, og ønsker derfor ikke barn, eller møte en mann med barn». Vel, begge kan fortelle at innboksen deres var stappfull av meldinger fra menn ang. ubeskyttet sex, slibrige meldinger om at i henne kunne man sprute så mye man ville, invitasjoner til sextreff, swingersparty og gangbangs - ALT dreide seg om sex.

Disse to kjenner ikke hverandre, og kan fortelle om to veldig like opplevelser uavhengig av hverandre. Den ene ga seg med nettdating, men den andre endret teksten til noe om at hun ikke ønsket barn, og kan fortelle at sex-invitasjonene gikk betraktelig ned.

Anonymkode: 17c1a...2e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt fått dette med i Tinder-bioen. Det er jo ikke noe poeng i å kaste bort tid og oppmerksomhet på mennesker som uansett vil helt andre ting enn deg selv. Har skrevet det i min, og det hindrer meg ikke i å få matcher. Sikkert ikke alle som leser det, men det er i så fall deres problem. Så lenge jeg har spilt med åpne kort er min samvittighet i hvert fall ren.

Hilsen mann.

Anonymkode: 49e81...d42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville opplyst om sånt før jeg i det hele begynte å date noen. Å ta et valg om å ikke ville ha barn så tidlig er veldig spesielt, så jeg vil tro det er en spesiell grunn til det som sannsynligvis sier mye om deg som menneske. Viktig at sånt kommer opp tidlig.

Anonymkode: 688e0...cdf

Spesielt er det ikke. Flere og flere velger å være barnefrie i dag, og det vitner om god refleksjonsevne, selv om man er ung.

Anonymkode: 13d7c...16f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med alle som skriver at dette bør informeres om så tidlig som mulig. Men ville bare informere om en liten erfaring to venninner har gjort seg, ang. hvordan de burde formulere dette på profilen sin.

Begge kvinnene er steriliserte, og begge skrev dette direkte på profilen - noe a la «jeg er sterilisert, og ønsker derfor ikke barn, eller møte en mann med barn». Vel, begge kan fortelle at innboksen deres var stappfull av meldinger fra menn ang. ubeskyttet sex, slibrige meldinger om at i henne kunne man sprute så mye man ville, invitasjoner til sextreff, swingersparty og gangbangs - ALT dreide seg om sex.

Disse to kjenner ikke hverandre, og kan fortelle om to veldig like opplevelser uavhengig av hverandre. Den ene ga seg med nettdating, men den andre endret teksten til noe om at hun ikke ønsket barn, og kan fortelle at sex-invitasjonene gikk betraktelig ned.

Anonymkode: 17c1a...2e5

Fly flate. Slike menn burde blitt tvangssterilisert.

Anonymkode: 13d7c...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med alle som skriver at dette bør informeres om så tidlig som mulig. Men ville bare informere om en liten erfaring to venninner har gjort seg, ang. hvordan de burde formulere dette på profilen sin.

Begge kvinnene er steriliserte, og begge skrev dette direkte på profilen - noe a la «jeg er sterilisert, og ønsker derfor ikke barn, eller møte en mann med barn». Vel, begge kan fortelle at innboksen deres var stappfull av meldinger fra menn ang. ubeskyttet sex, slibrige meldinger om at i henne kunne man sprute så mye man ville, invitasjoner til sextreff, swingersparty og gangbangs - ALT dreide seg om sex.

Disse to kjenner ikke hverandre, og kan fortelle om to veldig like opplevelser uavhengig av hverandre. Den ene ga seg med nettdating, men den andre endret teksten til noe om at hun ikke ønsket barn, og kan fortelle at sex-invitasjonene gikk betraktelig ned.

Anonymkode: 17c1a...2e5

 😱 Det er nesten så man ikke tror det man leser...kvinner er altså bare sex treff og gangbangs for noen....

Anonymkode: 5cd52...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fly flate. Slike menn burde blitt tvangssterilisert.

Anonymkode: 13d7c...16f

 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 😱 Det er nesten så man ikke tror det man leser...kvinner er altså bare sex treff og gangbangs for noen....

Anonymkode: 5cd52...a86

Det er dessverre helt sant, har sett meldingene selv. Skikkelig kvalmt. Bare det aspektet at en sterilisert kvinne blir sett på som en gullgruve for denne gjengen - det er jo så fryktelig irriterende med disse damene som kan bli gravide - skaper en kvalmende antydning om at de ser henne som et produkt. Og jeg begynner å lure på om enkelte av de tror ordet «sterilisert» betyr «nymfoman»...

Anonymkode: 17c1a...2e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Når burde man fortelle at man ikke vil ha barn og at man har sterilisert seg? Jeg er forøvrig en kvinne i 20-årene og har valgt å sterilisere meg da jeg ikke ønsker meg barn. Er klar over at det er en dealbreaker for mange, så ønsker selvfølgelig å ta det opp før forholdet har blitt så alt for seriøst, men er litt usikker på når dette blir.

Anonymkode: efa07...467

Så hurtig som mulig, sånn at du ikke havner opp i en labyrint med løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/20/2018 at 1:05 AM, AnonymBruker said:

Du kommer aldri til å få en seriøs mann. Tenk om du angrer på det valget 😂😂😂 du finner vel sikkert en skilt 50 åring med 5 barn da

Anonymkode: b0db9...134

For et meningsløst innlegg. Hold sånne kommentarer for deg selv. Det er mange menn der ute som ikke ønsket barn heller.

Mange skriver her at TS skal skrive i profilen sin at hun ikke ønsker barn eller mann med barn. Det går likevel greit med en mann som har voksne barn vel? Det er mange menn som er «ferdig» med barn tidlig, og ønsker ikke dette maset i et nytt forhold. fraværende ønske om barn kan TS godt skrive i profilen stort sett for hennes del, slik at HUN ikke kaster bort tiden på mannfolk som vil ha barn, ikke omvendt!

Og det forbauser meg forresten at så mange her skriver at det å ikke ønske barn er «uvanlig» eller «spesielt». Nei, det et det ikke lenger. Flere og flere velger barnfritt liv og har det supert:)

 

Anonymkode: f6193...2a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 1.05, AnonymBruker skrev:

Du kommer aldri til å få en seriøs mann. Tenk om du angrer på det valget 😂😂😂 du finner vel sikkert en skilt 50 åring med 5 barn da

Anonymkode: b0db9...134

Fordi? Mange menn som ikke vil ha barn. Jeg og samboeren er seriøse vi, men barn vil vi ikke ha.

Anonymkode: 6d6a9...b87

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville opplyst om sånt før jeg i det hele begynte å date noen. Å ta et valg om å ikke ville ha barn så tidlig er veldig spesielt, så jeg vil tro det er en spesiell grunn til det som sannsynligvis sier mye om deg som menneske. Viktig at sånt kommer opp tidlig.

Anonymkode: 688e0...cdf

Hvorfor er det rart så tidlig? Mener du at folk vanligvis skifter mening? De fleste jeg kjenner på min alder (40) som er frivillig barnløse var også klare på dette i 20-årene. Og det er ikke noe galt med oss.

Anonymkode: 6d6a9...b87

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det rart så tidlig? Mener du at folk vanligvis skifter mening? De fleste jeg kjenner på min alder (40) som er frivillig barnløse var også klare på dette i 20-årene. Og det er ikke noe galt med oss.

Anonymkode: 6d6a9...b87

Ja, men en del på min alder i 40-årene som har barn nå, hadde ikke nødvendigvis tenkt å få barn. De hadde ikke et sterkt barneønske, eller var bestemt på å ikke få barn. Men så tar de ikke abort, fordi de ombestemmer seg og tenker, jeg vil det likevel. En del folk vil ikke ha barn generekt, men vil kanskje ha det med den rette, feks. 

Anonymkode: 80619...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er dessverre helt sant, har sett meldingene selv. Skikkelig kvalmt. Bare det aspektet at en sterilisert kvinne blir sett på som en gullgruve for denne gjengen - det er jo så fryktelig irriterende med disse damene som kan bli gravide - skaper en kvalmende antydning om at de ser henne som et produkt. Og jeg begynner å lure på om enkelte av de tror ordet «sterilisert» betyr «nymfoman»...

Anonymkode: 17c1a...2e5

Så du har altså to damer i din omgangskrets som har sterilisert seg for ikke og få barn, begge er på tinder og får slibrige tekstmeldinger og forteller deg det? 

Litt underlig. Men sikkert helt sant. 

Er forøvrig helt enig i de som sier at denne informasjon like godt kan legges i profilteksten. Det er en såpass viktig opplysning om hvem "du" er at dette bør fremkomme som en del av personligheten 

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker det er noe man tar opp på date 2-3, ikke før det. 

Anonymkode: af167...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg i 20-årene og sterilisert. Jeg pleier å flette dette så fint inn i samtalen jeg klarer så tidlig som mulig. For øvrig merker jeg at emnet barn pleier å komme ganske hurtig opp ganske naturlig, så det har aldri vært noen sak å få presset det inn i samtalen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...